Pagina 1 din 3

productie

Scris: Mie Iun 29, 2011 12:21 pm
de stanilac
buna ziua
puteti sa ma ajutati cu pasii care trebuie facuti la contabilizarea productiei in curs de executie?
si daca in costul de productie intra si amortizarea utilajelor? ( pe langa samanta, motorina, salarii)

multumesc!

Re: productie

Scris: Mie Iun 29, 2011 2:40 pm
de eugen01
Fisiere Grupe1
Fisiere_Grupe2
Monografie 711
Cheltuiala cu amortizarea, chiar daca nu are influenta asupra trezoreriei, d.p.d.v al calculatie costurilor este recunoscuta ca o cheltuiala indirecta.Pentru amanunte citim omfp 1826/2003.
Observatii:
Daca in cazul costului de productie al produselor finite, calculele pot fi cat de cat exacte, costul productiei in curs de executie este mult mai greu de determinat.
LastEdit:
Ca si pasi, trebuie sa facem distinctie intre Cheltuielile Fixe (directe/indirecte) si Cheltuielile Variabile (directe/indirecte).De ajutor ne sunt Grupele.Cheltuielile Indirecte (Fixe si/sau variabile) le repartizam folosind procedeele clasice de repartizare.Cheltuielile cu salariul administratorului, chiria sediului social etc...deci cheltuielile care nu se pot identifica ca tin de productie nu se iau in calcul (salariul sefului de sectie se considera cheltuiala, chiar daca efectiv respectivul nu participa direct la productie).

Re: productie

Scris: Sâm Iul 09, 2011 4:17 pm
de eugen01
Revin asupra acestui topic:
Premise
1.Costul de productie > art. 50 (tot) (din anexa la omfp 3055);
2.Evaluare > art.149 (anexa la omfp 3055);
3.Incadrare la Stocuri>art.152 art.154(lit.h) (anexa la omfp 3055);
4.Definitie Cost > art.157, art. 160, art. 163 , art.166 (anexa la omfp 3055)
5.Definitie Cont 331 > anexa la omfp 3055
6.Omfp 1826/2003
7.
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=6259 (apetrem)
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... e+gestiune (apetrem)
Deci:
In practica, si pentru a scapa de bataia de cap provocata de sintagma "grad de finisare" inregistram produsele finite strict la costul materiilor prime consumate, motiv pentru care productia in curs de executie va fi strict diferenta dintre materiile prime date in consum si produsele finite receptionate in contul 711 (presupunem ca avem si reteta).Este cei drept o metoda facila, globala as zice ( insa incorecta d.p.d.v strict al definitiilor date de actele normative) in cazul unui control putem arata foarte simplu rulajul 6xxx si Sold (rulaj) 711, inregistrarea 331 = 711 facandu-se numai valoric.(si eu procedez asa, am trecut prin trei controale in decurs de patru ani, au ramas extaziati in fata inregistrarilor 331 = 711 si viceversa, "felicitarile" de rigoare primindu-le pentru alte "realizari").Si totusi...chiar daca ne prevalam de sintagma "cel mai mic cost dintre..." (art.149 alin.1 omfp 3055) ne "lovim" de definitia din functiunea conturilor (331) care ne trimite la definitia costului de productie, care mai departe ne obliga ,ne fortzeaza daca vreti, (sau ma rog...da de inteles) sa folosim un pret prestabilit pentru productie (obtinere produse finite), costul de productie in realitate diferind de la o luna la alta in functie de structura cheltuielilor repartizate(valoarea lor) si ajungem la contul de diferente de pret.Folosind metoda evaluarii in functie de gradul de finisare, inregistrarea diferentelor de pret se impune de la sine, chiar daca pretul de inregistrare este costul materiilor prime.Dar..poate mai sunt si alte pareri.

Re: productie

Scris: Lun Iul 11, 2011 11:20 am
de vinczellero
in cazul in care lucrati cu 331 si 711 , productie in curs 331=711 , cum va inchide saga 711 prin 121 la sfarsit de luna ?
mie mi-l inchide ca un venit normal , dar apoi fac 711=331 manual si mi-l inchide cu minus , sau ca o cheltuiala ! sper ca e ok ! eu vand tot si nu raman cu stoc ! va intreb aceste lucruri pentru ca rulajul lui 711 nu mai bate cu 6xx daca inchiderea prin 121 , din 331=711 si 711=331 !

Re: productie

Scris: Lun Iul 11, 2011 12:37 pm
de eugen01
tomac scrie:Da: prin modulul de producție, completând data și gestiunea, iar pentru fiecare produs finit, în tabelul din dreapta sus completați câte o linie. Partea de consumuri poate rămâne necompletată.
Eu aș face așa:
- intrări de semințe, material de sădit - nir prin intrări
- pentru fiecare cultură sau livadă fie o grupă fie o gestiune, fie o combinație a celor două
- aș înregistra prin Operații - Bonuri de consum - ceea ce s-a consumat în fiecare lună - semințe, îngrășăminte, erbicid, etc
- aș avea o fișă, extracontabil în Excel, cu situația cumulată a consumurilor, în care pe lângă cheltuielile directe - bonurile de consum anterioare aș adăuga și cheltuielile indirecte (dacă aș avea grupe le-aș putea asocia, la contabilizarea lor grupa din care fac parte)
- în baza fișei, la finele lunii aș înregistra producția în curs 331=711 și imediat cu data de 01 a lunii următoare (să nu uit :? ) 711=331- la recoltare, când deja am produsele finite, prin modulul producție, în gestiunea aferentă aș avea bon de predare pentru fiecare produs finit obținut completând așa cum am zis anterior doar tabelul din dreapta sus a ecranului.
(Topic Monografie 711)

Re: productie

Scris: Joi Iul 14, 2011 11:04 am
de vinczellero
in cazul in care se face receptia la pret de vanzare , rulajul lui 711 este acelasi cu 701 ! e indicat pentru micro care aplica
3 % asupra lui 701 !

Re: productie

Scris: Vin Iul 15, 2011 3:44 pm
de eugen01
pai...de ce ? din moment ce :
Art. 112 indice 7 NM 14
"Baza impozabilă asupra căreia se aplică cota de 3% este reprezentată de totalul veniturilor trimestriale care sunt înregistrate în creditul conturilor din clasa a 7-a «Conturi de venituri», cu excepția celor înregistrate în:
- Veniturile aferente costurilor stocurilor de produse;
- Veniturile aferente costurilor serviciilor în curs de execuție;
-s.a.m.d."

Adica..ce relevanta are pentru calculul impozitului pe venitul microintreprinderilor, valoarea din 711 ?

Re: productie

Scris: Vin Iul 15, 2011 4:08 pm
de vinczellero
pai nici la impozit pe profit nu se i-a in calcul 711 ! 711 reflecta productia sau mai bine zis costul productiei , sau majorari si scaderi ale productiei ! 711 se reflecta si in 121 din nota contabila 331=711 productie in curs , costul productiei , si inversul 711=331 la inceputul lunii urmatoare !

Re: productie

Scris: Vin Iul 15, 2011 4:17 pm
de vinczellero
pai sunt firme care au fost la micro , apoi la impozit pe profit si apoi iar la micro ! cu 711 se lucra pentru costuri productie fiind la impozit pe profit si 331 , acum la micro tin evidenta la pret de vanzare fara 331 si fac direct :
345 = 711 1.000 ron intrare in gestiune produse finite
4111=701 1.000 ron vanzare produse finite
711=345 1.000 ron descarcare gestiune produse finite
...de aici rezulta doar 701 cu 1.000 ron , deci vanzarile mele la care aplic 3 % . :)
711 se inchide prin 121 din 345=711 si 711=345 cu aceasi suma !

Re: productie

Scris: Vin Iul 15, 2011 4:28 pm
de eugen01
si daca (doar vorbeam de microintreprindere) fac 345 = 711 500 (sa zicem ) vanzarea facand-o la 1000 ?

Re: productie

Scris: Vin Iul 15, 2011 4:35 pm
de vinczellero
nu e absolut nicio problema , deloc ! la mine la legume e mai complicat cu pretul de cost si nu vreau doar sa scriu asa un pret de cost , doar sa fie . Cel real e greu sa il stabilesc pentru ca s-ar schimba zi de zi .
Ce duc la piata recoltez si receptionez la pretul de vanzare de pe piata si daca se modifica asta e !

Re: productie

Scris: Vin Iul 15, 2011 5:33 pm
de eugen01
ehhmmm...nu prea imi place inregistrarea la pret de vanzare (in cazul productiei) difera in mod sigur, si contravine principiului consecventei (cei drept eu aplic consecventa nu numai asupra metodei).Din moment ce sunt date despre productia si cheltuielile din perioade trecute, eu zic ca se pot estima.Nu imi place pentru ca nu "pica" pe definitii, si nu reflecta costul real a se vedea si art.160 din anexa la omfp 3055.Personal, cred ca in cazul productiei (mai ales in agricultura) trebuie lucrat cu contul de diferenta de pret (348), as aduce ca argument, doar pentru comparatie, metoda pretului cu amanuntul (contul 378).Dar in fine....mai citim IAS 2 ...IAS 41 , si poate o sa revin cu un exemplu concret, desi....

Re: productie

Scris: Vin Iul 15, 2011 8:42 pm
de vinczellero
eu zic ca e ok mai ales ca sunt pe micro ! sunt de acord ca ar fi mai bine cu cost de productie si diferenta de pret in agricultura , dar in cazul legumelor e destul de dificil ....e mai simplu in cazul cerealelor ! :roll:

Re: productie

Scris: Sâm Iul 16, 2011 8:08 am
de vinczellero
am vreo 31 de tipuri de legume,flori,pepene galben ,rosu si cateva tipuri de rasad si pe suprafete diferite in fiecare an !
-problema este ca suprafetele sunt foarte variate si difera si de loc .....vreo 50 arii tomate , vreo 20 arii vinete , vreo 14 arii ardei gras , vreo 13,5 gogosari , vreo 15 arii telina si asa mai departe ! sunt ardei de exemplu care sunt cultivati in locuri diferite pe aceeasi suprafata mare (vreo 3 hectare ).
-ar trebui sa calculez cat obtin din fiecare leguma proportional cu suprafata
- sa fixez un pret prestabilit pe fiecare leguma
- sa stabilesc la recoltare costul efectiv
- eu apa o folosesc din rau si nu ma costa nimic
- folosesc la inceput de an ingrasamant , seminte , solutie nutritiva
As vrea sa cred ca poate cineva sa stabileasca costul real al legumelor la recoltare si sa nu uitam ca legumele se recolteaza zilnic si vor avea zilnic alt cost de productie ! daca le-as recolta pe toate as putea sa fac un cost mai real !
De exemplu la cereale, ca am lucrat si cu cereale , se faceau lucrari din toamna pana in toamna , adica :
- curatat teren , arat , prasit , semanat , solutii ierbicid ,pentru grau sau porumb .
- la cheltuieli bagam si amortizare tractoare , salarii tractoristi .
- campania de recoltare care avea o durata de vreo 2-3 saptamani
-stabileam toata cantitatea obtinuta si valoare cheltuielilor totala pe cultura de grau si porumb la recoltare nu in fiecare zi cum ar trebui la legume !
-acum fiind micro conteaza mai mult valoarea vanzarilor din punct de vedere fiscal , pentru ca prin ea calculez impozitul .

Re: productie

Scris: Sâm Iul 16, 2011 11:50 pm
de eugen01
Legea contabilităţii obligă toate firmele la conducerea contabilităţii interne de gestiune, cea în care se ajută la determinarea corectă a acestui cost, dar fără a face distincţie între activităţile firmelor.Ce să facem dacă în România avem un sistem dual de contabilitate? Din care, sistemul financiar este un instrument mai mult la mâna fiscului decât la mâna patronului, în sensul că avem o contabilitate fiscalizată excesiv ce tinde să ofere fiscului mai multe informaţii decât patronilor prin indicatori specifici.Părerea mea
(citat din 2005 al unui clasic al forumului)

In perioada N-1, inainte de recoltare, o societate, are urmatoarele date: ProdInCExec = 3000 ron.In baza productiilor anterioare, societatea estimeaza ca va obtine 3500 kg Tomate.Tot in baza vanzarilor din anul anterior se stabileste ca pretul de inregistrare pentru Produsele Finite sa fie de 1.5 ron.
Luna N
nc 711 = 331 3000
1.Recolta > 1000 kg x 1.5 = 1 500 (nu mai aduc vorba de 345 = 711, inregistram cand culegem)
2.Vanzari > 1000 kg x 3.0 = 3000 ron. (nu mai aduc vorba de 4111 = 701, inregistram cand vindem)
3.Cheltuieli > Recoltare(zilier) = 500 ron; Intretinere PICE (apa, vermorel,plivit buruieni, copilit etc..)= 1500
4.Calcul Cost Produse Recoltate (se face numai la sfarsit de luna):
-"Preluam " din PICE 1000 x 3000/3500 = 1000x0.85714 = 857.14 ron ; Plus 500 (zilier) = 1357.14 ron.
5.Calcul Diferente pret : 1500 - 1357.14 = 142.86
6.Inregistram Diferenta de pret aferenta produselor recoltate NC 348 = 711 (minus 142.86) e diferenta favorabila;Concomitent NC 711 = 348 (minus 142.86) DP aferenta iesirilor;
7.Inregistram PICE 3500 - 1000 = 2500 Kg, Valoare = (2500x0.85174) + 1000 = 3 142.86 (NC 331 = 711)
8.Click-aim Inchidere Luna.
Comentarii: Raportam Managerului un profit(brut lunar) de 1642,86 ron si un Cost kg cules= 1.3571 ron
Luna N+1
nc 711 = 331 3 142.86
idem 1,2,3 Luna N
4.Calcul Cost Prod Cules (numai la sfarsit de luna)
-"Preluam" din PICE 1000 kg x (3142.86/2500) = 1000 x 1.25714 = 1257.14;Remuneratie Culegator = 500>Total Cost Tomate culese = 1 757.14
5.Calcul DP> 1500 - 1757.14 = minus 257.14
6.Inregistram DP aferenta intrarilor/iesirilor (348=711 si 711 = 348 cu plus 257.14, fiind nefavorabila)
7.Inregistram PICE 2500 - 1000 = 1500 kg,Valoare = (1500x1.2571) + 1000 = 2 885.72 (NC 331 = 711)
8.Click-aim Inchidere Luna.
Comentarii: Raportam Managerului un profit (brut lunar) 1242.86 ron si un cost Kg cules= 1.7571.Costul per/kg a crescut datorita cheltuielilor incorporate de PICE.
Luna N+2
nc 711 = 331 2 885.72
1.Au fost recoltate 1600 kg> 1600 x 1.5 = 2400
2.Vanzare 1600kg x3 = 4800
3.Cheltuieli>Remuneratie Culegator > 500
4.Calcul Cost Productie> PICE + 500 = 2 885.72 + 500 = 3385.72
5.Calcul DP 2 400 - 3385.72 = minus 985.72.
6.Inregistram DP aferenta intrarilor/iesirilor (348=711 si 711=345 cu plus 985.72, fiind nefavorabila)
7.Click-aim Inchidere Luna.
Comentarii: Raportam Managerului un profit (brut lunar) 1414.28 si un cost Kg cules = 2.1161.
Profitul Cumulat = 4 300 (in conditii in care s-a depasit estimare cu 100 kg) Costul mediu Kg/cules = 1.8055;
NB.
Inteleg ca nu mai e nevoie sa fac trimiteri la alte topicuri, sau...la acte normative (piei satana!) am sa ma marginesc sa spun o znoava:
La un interviu pentru postul de contabil (ma rog...economist) s-au prezentat trei persoane de trei varste diferite, care au trebuit sa raspunda, la intrebarea "Cat fac unu plus unu?"
-Prima persoana, proaspat absolvent iute a spus " Doi , domnule" ;
-A doua persoana mai coapta a scos un calculator a butonat (la fel de iute evident) si a spus "Doi domnule, asa arata si calculatorul";
-A treia persoana a cerut o coala de hartie , un pix sau creion (dupa caz, deh!)...si a scris 1 + 1 = 2; dupa care a inmanat coala;
Conditia la angajare nefiind rapiditatea, va las satisfactia sa indicati persoana acceptata (premise fiind si cele afirmate de dvs in raspunsul (raspunsurile anterioare).