Buna seara!
Am achizitionat o masina de transport marfa printr-un leasing pe o perioada de 3 ani si pentru ca la scoala teoria a fost cam paralela cu practica , am cateva intrebari:
1. Cum se inregistreaza contractul? Din meniu, accesand "contracte"? Pentru ca acolo mi se cer date despre client, ori prblema este ca eu sunt clientul. Apoi in articole contabile fac 2133=167 cu data contractului?
2. Care este valoarea contractului, pretul de achizitie de 40000 euro sau total rata+TVA, adica 54174.4 euro?
3. Care este cursul de schimb al euro si unde se inregistreaza?
4. Ce fac cu valoarea reziduala?
5. Calculez toate dobanzile si apoi inregistrez in articole contabile 471=1687?
6. Cand incep sa platesc ratele, pe baza unui decont de prime, il inregistrez mai intai la "Intrari", apoi operez in jurnalul de banca, sau doar il anexez la dosar si fac plata 613=5121?
7. Factura cu avansul se inregistreaza ca orice alta factura, utilizand contul 167 si apoi se plateste prin banca 167=5121?
As avea nevoie da raspunsuri cat mai repede, deoarece se incheie trimestrul...
Va multumesc pentru rabdare si raspunsuri!