Pagina 1 din 3

garantii de participare si garantii de buna executie

Scris: Lun Feb 04, 2008 9:46 am
de popas702
ma poate lamuri cineva cu cateva aspecte tehnice:
Cum evidentiez si inregistrez o garantie de participare creata pe baza contractului de achizitie publica. constituita in a) numerar b) scrisoare de garantie.
Intrucat nu exista inca contract nu se poate emite o factura.
De altfel, pentru astfel de garantii sau chiar si pentru cele de buna execuite (scrisori de garantie) nu cred ca ar trebuie emisa factura .
Evidentierea garantiilor se face de regula prin 8011 - inregistrari in partida simpla - dar programul saga nu imi permite o astfel inregistrare. Deci cum ar trebui sa procedez??

Scris: Lun Feb 04, 2008 11:09 am
de ciuleil
8038

Scris: Lun Feb 04, 2008 11:56 am
de paturcai
Desi nu sunt un om grabit in general in particular sunt ca o zvarluga. (Nu CHIAR in toate cazurile).
Buna ziua.
Treceam si eu asa pe aici si vad problema: zic hopa! Ce fac cand dau banii sau am o scrisoare de garantie pentru care primesc:
1. Scrisoare de garantie bancara .....se emite un extras de cont de catre banca prin care sunt informat ca mi s-a creat un cont pentru garantie.
2. Garantia de buna executie (care se opreste, de regula 10 % din valoarea bunurilor/serviciilor vandute catre o enititate publica) este virata de catre entitatea publica tot in contul meu de la Banca cu mentiunea ca nu ma pot folosi de acei bani decat dupa o perioada finita de timp DAR CU ACORDUL cumparatorului sau daca acesta nu mai da niciun semn de viata la scadenta banii mi se vireaza in cont.
3. Garantia de participare la licitatie este o suma prin care imi platesc "seriozitatea" de participare. Pentru aceasta garantie se emite o chitanta sau daca se plateste cu OP acesta din urma este documentul justificativ.
In toate cazurile pentru faptul ca am DOCUMENTE care atesta faptul ca am dat acesti bani:
Contarea este defalcata pe analitice la contul 2678.xxx
Plata sumelor 2678.xxx = 5311/5121
Recuperarea sumelor se face invers
5311/5121 = 2678.xxx
N-as folosi clasa 8.
Of, bine ca am trecut pe aici. Imi face placere sa va cunosc.

Scris: Lun Feb 04, 2008 1:05 pm
de popas702
Contul 267 Creante imobilizate
Cu ajutorul acestui cont se tine evidenta creantelor legate de participatii, imprumuturilor acordate pe termen lung si a altor creante imobilizate, cum sunt depozite si garantii platite.

Contul 267 "Creante imobilizate" este un cont de activ.

In debitul contului 267 "Creante imobilizate" se inregistreaza:
- valoarea imprumuturilor acordate si a veniturilor din dobanzile aferente creantelor imobilizate, precum si a garantiilor depuse la furnizori (269, 512, 531, 763);

In creditul contului 267 "Creante imobilizate" se inregistreaza:
- valoarea creantelor imobilizate si a dobanzilor aferente, incasate, precum si a garantiilor restituite de furnizori (512, 531);

Chiar si asa eu plata o fac catre un clent dar in primul rand trebuie sa imi creez obligatia de plata (probabil la 269) apoi sa efectuez plata si sa constitui imobilizarea si apoi la expirarea licitatiei fie sa incasez garantia (si aici s-ar putea accepta ceea ce grabit crezi ca este ok) sau sa se execute garantia de participaresi nu mai este ok pentru ca nu am avut obligatia creata
si tot nu este rezolvata problema evidentierii ei mai ales ca in unele cazuri licitatia poate dura si 3-6 luni pana la finalizare. In plus in cazul achizitiilor publice OUG 34/2006 aceasta suma se poate retine ca diferenta a licitatiei de buna executie care, nici asta nu se factureaza
si atunci suntem iar la intrbarea initiala.
In cazul gatrantiei de buna executie situatia este cam aceeasi. Garantia mi se elibereaza in baza unui depozit colateral, la termen. dar eu mai am si alte depozite la termen si nici o evidenta asupra garantiei de buna executie. Extrasul de cont imi spune doar ca am un depozit la termen.
ma bucur ca ne-am cunoscut. poate mai dezbatem

Scris: Lun Feb 04, 2008 7:12 pm
de paturcai
Eu zic sa ne ... dezbatem: problema si intr-un caz si in celalalt (al tau cu explicatii) si al meu ramane (lapidar asa cum l-am gasit in CONTABILITATEA INTREPRINDERII-INDRUMAR PRACTIC ACTUALIZAT SI COMPLETAT....APROBATE DE OMFP 1752/2005, Ed fundatiei Andrei Saguna Constanta 2006, ed a 8-a, pagina 118) nerezolvata.
Iata ce spune ditamai Universitatea:
Acordarea unui imprumut altei SC inclusiv a garantiilor platite furnizorilor (telefon, apa, energie el):
267 = 5121
Evidentierea achizitionarii creantelor pe credit:
267 = 269
Valoarea creantelor imobilizate incasate:
512 = 267
Pentru ca la contul 269 sa se scrie asa:
Evidentierea sumelor datorate pentru imobilizarile financiare (varsaminte de efectuat) (vezi ct. 261 la 267):
267 = 267
Plata sumelor pentru imobilizarile financiare:
269=5121
Ce obligatie sa imi creez folosind ct 269? Nu cumpar imobilizari financiare (parca asta inseamna Achizitionare)
Cine va fi avand dreptate?
Eu am fost sciitorul, noi ne-am dezbatut impreuna iar cititorul cu siguranta nu are decat de castigat.
Cand e vorba sa ma dezbat intotdeauna mai trec pe unde m-am dezbatut prima oara.
Imi pari cunoscuta si am sa mai trec.

Scris: Lun Feb 04, 2008 8:38 pm
de tomac
paturcai are dreptate. Nu a trecut degeaba pe aici :)
Se inregistrează prin contul 267:
Contul 267 "Creanţe imobilizate" este un cont de activ.
În debitul contului 267 "Creanţe imobilizate" se înregistrează:
- sume plătite reprezentând valoarea împrumuturilor acordate altor entităţi (512, 531);
- dobânzile aferente creanţelor imobilizate (763);
- valoarea garanţiilor depuse la terţi (411);
- valoarea bunurilor cedate în regim de leasing financiar (212, 213, 214);
....

Scris: Mar Feb 05, 2008 12:15 am
de popas702
va dati seama ca ma incerxat tot ce spuneti.
Marea mea intrevare este daca pot folosi 2678 alte creante imobilizate desi plata o fac la un client
Daca fac 267=5311 cu zicei pe scurt nu mai dau corelatiile in bilant r13 nu mai da cu (pardon) r 34
:roll:
si vedeti eu uitat eu sunt arhitect nu contabil :?

Scris: Mar Feb 05, 2008 1:02 am
de paturcai
SSSSSSSSSSSS702.
Buna sssssssssseara.
Sunt disperat si contrariat in acelasi timp.
Doi sateni un el si o ea se intalnesc pe drumul de tara. El o saluta si asteapta sa fie salutat dar ea biata era surda si nu pricepu ce vru el sateanul:
- Buna ziua ţaţă Floare...
- Ia la Gheorghe cu mâncare.
Trebuie sa prezinti situatia ta cu exactitate.Tu esti clientul sa inteleg...sau tu esti furnizorul sa cred....Mai repede cred ca doreai sa stii daca am citit pe tema asta....
Eu as incepe asa:
Sunt o societate comerciala/entitate publica si cumpar.....bla, bla, bla
Eu trebuie sa opresc din banii pe care ii platesc o garantie pe care sa o virez clientului intr-un cont colateral, bla, bla
Crede-ma ti-au fost date inregistrarile din monografiile contabile, atat Tomac (multumesc) cat si eu ne-am straduit sa nu pacatuiesti. Si tu ce faci? Ne ametesti, asa de zici ca suntem de tra-la-la.
Sa fim clari: Pe forum parerile noastre nu se substituie in niciun fel reglementarilor legale si nu reprezinta puncte oficiale ale vreunei entitati. Pe forum ne dam cu parerea sa vedem DUPA CE AM CITIT LEGISLATIA ca procedam corect cu inregistrarile contabile. Ne ajutam unii pe altii. Unul nu este mai destept decat altul, poate mai citit adica a retinut ceea ce a citit, ca toti citim. Daca eram doxa - imposibil intr-o lume ca asta care se schimba necontenit - de legislatie si de contabilitate, veneam aici doar sa strigam: ajutor mi-a cazut butonul (desi e adevarata chestia asta, eu nu-l mai gaseam si l-am sunat pe vecinul de la 6, etajul sase) legati-l de bara, sau aoleo, aoleo nu mai merge registrul de evidenta salariati. Floricele pe campii din astea.
AM FOST DESTUL DE HAIN? E normal ma pregatesc pentru scoala de soferi. Numai gandul ma infioreaza (sau infioara?)
Dar chiar si asa doxa, cu legislatia rutiera pe genunchi sa fi fost si tot treceam pe aici pentru ca va cunosc.

Scris: Dum Iun 15, 2008 12:38 am
de vadeand
as avea si eu o intrebare. am preluat o firma cu 01.01.2008 si am preluat soldurile initiale prin 891. problema mea este cu unul dintre furnizori la care facturile in 2007 au fost intregistrate de catre contabil prin 628 atat lucrarile efectuate cat si garantiile retinute(total factura).acum vine intrebarea mea<cum pot sa inregistrez acel furnizor cu soldul initial defalcat pe lucrari si garantii?

Scris: Dum Iun 15, 2008 3:52 pm
de paturcai
Orice inregistrare gresita, se face cu intrare in rosu inregistrandu-se corect sumele defalcate asa cum trebuie.
Ma repet, chiar daca unii colegi vor face crize: nu este o nenorocire ca o cheltuiala sa fie pe minus.
Inregistrari:
minus prestari servicii terti = furnizori (628 = 401)
minus TVA = furnizori (4426 = 401)
Inregistrari corecte:
plus garantii = furnizori (2678 = 401)
plus prest servicii = furnizor (628 = 401)
plus TVA = furnizor (4426 = 401)

Scris: Dum Iun 15, 2008 4:01 pm
de paturcai
popas702 scrie:va dati seama ca ma incerxat tot ce spuneti.
Marea mea intrevare este daca pot folosi 2678 alte creante imobilizate desi plata o fac la un client
Daca fac 267=5311 cu zicei pe scurt nu mai dau corelatiile in bilant r13 nu mai da cu (pardon) r 34
:roll:
si vedeti eu uitat eu sunt arhitect nu contabil :?
De fapt, - dupa atata vreme - trebuie sa explic si ce se intamplase de fapt: BILANTUL pune in doua locuri contul 267 (la rd. 3, la CREANTE IMOBILIZATE) cat si la rd. 6 (CREANTE). S702 a incercat sa explice la vremea respectiva, eu nu am inteles si intr-un final printr-un schimb de emailuri am inteles ce se intamplase. Atentie pe viitor la contul la 267 care asa este el trecut in formularul 10 (Bilant).

Scris: Lun Iun 16, 2008 11:50 pm
de prodand
Cum inregistrez deschiderea unui cont de garantie internet banking, precum si dobanda la acesta? Precizez ca furnizorul acestui serviciu este o banca.

Scris: Mar Iun 17, 2008 9:38 am
de tomac
Garanția constituită 2678=5121
Dobînda primită la depozit 2678=766

Scris: Mie Iul 15, 2009 12:13 am
de belibouc436
Am citit ce s-a scris legat de subiectul acesta si mai am o nelamurire: eu am o garantie la licitatie dar pentru care am primit si factura nu numai chitanta. O inregistrez prin intrari, nu?
Achizitionarea caietului de sarcini cum se inregistreaza?
Multumesc.

Scris: Joi Iul 16, 2009 8:40 am
de paturcai
Achizitionarea caietului de sarcini: (este un consumabil)
604 = 401
Garantia de participare la licitatie:
2678 analitic distinct = 401 (daca am factura)
2678 = 5121/5311 daca am OP sau chitanta.