Am sa revin si eu cu un raspuns mai vechi si cu indemnul de a nu mai generaliza, mecanic, lozinca cu vânzarea sub pretul de achizitie sau alte obligații
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=1&t=28808
Revin și cu indemnul de a citii mai atent legea, de regulă, începând cu finalul, acolo unde sunt sancțiunile, pentru ca, nu-i așa, este permis tot ce nu-i interzis!
Cu privire la OG.99/2000.
Art. 16 din lege are 9 (nouă) enumerări, de la a) la i), fiecare făcând referire la tot atâtea "definiții" sau practicii comerciale: lichidare, soldare, promoții, etc.
Următorul, art.17, definește celebra noțiune de "vănzare în pierdere", dintr-un foc, excluzând 8 (opt) din enumerările prevăzute la art. 16.
Ce rămăne? Rămăne o amărâtă de lit. d) "vânzări promoţionale"
Așa că, în lipsa altor prevederi, vă propun să nu mai generalizăm atunci cănd ne referim la vânzarea
în pierdere.
O foarte clara exprimare ar fi cam asa așa:
Ese interzisă vânzarea în pierdere în cazul vânzărilor promoţionale.
Nu este interzisă vânzarea în pierdere în cazul: vânzărilor de lichidare, de soldare, vânzări efectuate în magazine de fabrică, vânzări de eveniment, vânzări de bunuri mai vechi de 3 luni, vânzări accelerate și, preferata mea, lit. h) vânzarea unui produs la un preţ aliniat la cel legal practicat de ceilalţi comercianţi din aceeaşi zonă comercială, pentru acelaşi produs, determinat de mediul concurenţial sau i) vânzarea produselor cu caracteristici identice, ale căror preţuri de reaprovizionare s-au diminuat.
Generalizare bântuie și cu privire la obligația notificării plus cu inventariere si toate cele.
Notificarea este prevăzută la art. 19 si 27 și se referă doar la 2 (două) din practicile comerciale de la art. 16:
a) vânzări de lichidare; si b) vânzări de soldare;
Nu există obligația notificării pentru celelalte 7 (șapte) practici comerciale, inclusiv pentru: d) vânzări promoţionale, vânzări efectuate în magazine de fabrică, vânzări de eveniment, bunuri mai vechi de 3 luni, vânzări accelerate și, din nou, preferata mea, lit. h) vânzarea unui produs la un preţ aliniat la cel legal practicat de ceilalţi comercianţi din aceeaşi zonă comercială.
Revenind la topic.
Reducere de pret pe casa de marcat se face, de regula, ca o vanzare cu semnul minus.
Asta dacă aparatul fiscal permite reduceri/majorări de sume, iar reducerile pot fi explicitate în bonul fiscal.
Sunt multe cazuri în care implementarea reducerilor de preț in casele de marcat este deficitară, fiind prost înțeleasă noțiunea de "total negativ".
La celelalte aparatele de marcat (POS-uri), altele decât casele de marcat, implementarea reducerilor de preț este corect făcută.
Și nu, nu 709. Contul este pentru reduceri "ulterioare", post vănzare.