cum inregistrez un autoturism cumparat in leasing -
-
- Mesaje: 31
- Membru din: Lun Sep 18, 2006 12:00 am
cum inregistrez un autoturism cumparat in leasing -
in luna iulie se cumpara un autoturism in leasing - cum il inregistrez! Multumesc!
Intrare autoturism:
2133 = 167 (inclusiv rata reziduala, FARA DOBANDA SI FARA TVA)
Evidenta dobanzii de leasing in cont extrabilantier (nu este obligatoriu):
Debit cont = 8051
Primirea facturii de la furnizor si inregistrarea acesteia:
167 = 404
666 = 404
4426 = 404
Diminuarea dobanzii de plata inregistrata exatracontabil (nu este obligatoriu):
Credit cont = 8051 cu valoarea dobanzii (cea din 666)
Achitarea facturii furnizorului:
404 = 5121
Inregistrarea amortizarii:
6811 = 2813
Valoarea din 2133 va fi valoarea pentru inregistrarea autoturismului in imobilizari.
Valoarea lui 2133 va fi valoarea din contractul de leasing fara dobanda si fara TVA dar cu tot cu rata reziduala.
Ce mai trebuie inteles:
Avansul pe care-l platesti reprezinta o bucatica din acel 2133 (in situatia in care s-a dat un avans care de regula este 30% din valoarea autoturismului).
Cursul valutar de incheiere a contractului va fi cursul valutar folosit pe toate facturile emise de furnizor.
Avans autoturism platit pe baza facturii primite de la furnizor:
2133 = 404....valoare care se regaseste de altfel si in contractul de leasing.
628 = 404 ....tx de management si ce-o mai fi pe acolo
4426 = 404
De retinut:
Contul 2133 va avea doua componente:
Admitem ca 1 EUR = 3.8 Lei la data incheierii contractului
- Avansul de 30% (admitem ca se plateste un astfel de avans) exemplu = 3000 EUR x 3.8 = 11.400 lei.....se conteaza 2133 = 404
- Ratele de leasing de pe scadentar, exemplu: 36 rate fixe (care includ si valoarea reziduala) x 194,44 EUR x 3.8 = 26.600 lei....se conteaza 2133 = 167
Adica: adunand cele doua valori (ratele+avansul) ajung la valoarea autoturismului trecuta in contract.
TOTAL autoturism = 11.400+26.600 = 38.000 lei (fara TVA)
Lunar factura de rate se va inregistra:
167 = 404....rata principal....194,44 EUR x 3.8 = 738.88 lei
665 = 404....dif curs
4426 = 404 (pentru cele doua companente de mai sus)
666 = 404....dobanda (fara TVA)
665 = 404...dif curs dobanda (fara TVA)
2133 = 167 (inclusiv rata reziduala, FARA DOBANDA SI FARA TVA)
Evidenta dobanzii de leasing in cont extrabilantier (nu este obligatoriu):
Debit cont = 8051
Primirea facturii de la furnizor si inregistrarea acesteia:
167 = 404
666 = 404
4426 = 404
Diminuarea dobanzii de plata inregistrata exatracontabil (nu este obligatoriu):
Credit cont = 8051 cu valoarea dobanzii (cea din 666)
Achitarea facturii furnizorului:
404 = 5121
Inregistrarea amortizarii:
6811 = 2813
Valoarea din 2133 va fi valoarea pentru inregistrarea autoturismului in imobilizari.
Valoarea lui 2133 va fi valoarea din contractul de leasing fara dobanda si fara TVA dar cu tot cu rata reziduala.
Ce mai trebuie inteles:
Avansul pe care-l platesti reprezinta o bucatica din acel 2133 (in situatia in care s-a dat un avans care de regula este 30% din valoarea autoturismului).
Cursul valutar de incheiere a contractului va fi cursul valutar folosit pe toate facturile emise de furnizor.
Avans autoturism platit pe baza facturii primite de la furnizor:
2133 = 404....valoare care se regaseste de altfel si in contractul de leasing.
628 = 404 ....tx de management si ce-o mai fi pe acolo
4426 = 404
De retinut:
Contul 2133 va avea doua componente:
Admitem ca 1 EUR = 3.8 Lei la data incheierii contractului
- Avansul de 30% (admitem ca se plateste un astfel de avans) exemplu = 3000 EUR x 3.8 = 11.400 lei.....se conteaza 2133 = 404
- Ratele de leasing de pe scadentar, exemplu: 36 rate fixe (care includ si valoarea reziduala) x 194,44 EUR x 3.8 = 26.600 lei....se conteaza 2133 = 167
Adica: adunand cele doua valori (ratele+avansul) ajung la valoarea autoturismului trecuta in contract.
TOTAL autoturism = 11.400+26.600 = 38.000 lei (fara TVA)
Lunar factura de rate se va inregistra:
167 = 404....rata principal....194,44 EUR x 3.8 = 738.88 lei
665 = 404....dif curs
4426 = 404 (pentru cele doua companente de mai sus)
666 = 404....dobanda (fara TVA)
665 = 404...dif curs dobanda (fara TVA)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
-
- Mesaje: 10
- Membru din: Mie Iun 04, 2008 12:00 am
Leasing
Va rog sa ma ajutati cu o problema.
Am un cotnract de leasing financiar-imobiliar. In contractul de leasing apare urmatoarea fraza: pe considerente de impunere fiscala, partile stabilesc ca suma de 392 reprezinta pretul cladirii si suma de 96 reprezinta pretul terenului.
Acest lucru inseamna ca eu ar tb sa inregistrez o parte pe teren si o parte pe constructie pe imobilizari?
Puteti sa-mi dati mai multe detalii despre modul cum ar tb sa inregistrez acesta leasing.
Multumesc fumos
Am un cotnract de leasing financiar-imobiliar. In contractul de leasing apare urmatoarea fraza: pe considerente de impunere fiscala, partile stabilesc ca suma de 392 reprezinta pretul cladirii si suma de 96 reprezinta pretul terenului.
Acest lucru inseamna ca eu ar tb sa inregistrez o parte pe teren si o parte pe constructie pe imobilizari?
Puteti sa-mi dati mai multe detalii despre modul cum ar tb sa inregistrez acesta leasing.
Multumesc fumos
Imi cer scuze de la inceput pentru raspunsul scurt si nedocumentat (adica nu am si cadrul legal la indemana), dar:
1. Cei 392 reprezinta intr-adevar costul cladirii (ct. 212)
2. Cei 96 reprezinta costul terenului (ct. 2111), chiar daca stii, NU SE AMORTIZEAZA.
Valoarea de inregistrare este trecuta in contract. De regula valoarea este stabilita asa cum ai aratat. In aceasta valoarea nu se includ dobanzile (daca sunt evidentiate sau solicitate de catre finantator) si nici o alta taxa.
Daca pretul contractului a fost stabilit in valuta se va avea in vedere ca rata de leasing sa fie cea din contract (exemplu: 118 EUR X 3,8-cursul din contract), iar pe randul urmator sa se treaca diferenta de curs valutar (care se trateaza ca o cheltuiala deductibila (ct. 665).
Nu uita!
In termen de 30 de zile de la data cumpararii unei imobilizari (cazul de fata teren+constructie) vei completa si vei depune la Primaria in raza careia se afla imobilizarea doua declaratii de impunere (una pentru pamant si alta pentru constructie cu valorile si bucatile si metrii patrati respectivi).
Se face un dosar care va cuprinde:
Copia facturii de cumparare
Codul de inmatriculare al firmei
Cele 2 declaratii
Nota contabila (semnata si stampilata)
Eventual o balanta inainte de cumparare si una dupa ce s-a inregistrat imobilizarea.
Toate actele din dosar sa fie stampilate si semnate.
1. Cei 392 reprezinta intr-adevar costul cladirii (ct. 212)
2. Cei 96 reprezinta costul terenului (ct. 2111), chiar daca stii, NU SE AMORTIZEAZA.
Valoarea de inregistrare este trecuta in contract. De regula valoarea este stabilita asa cum ai aratat. In aceasta valoarea nu se includ dobanzile (daca sunt evidentiate sau solicitate de catre finantator) si nici o alta taxa.
Daca pretul contractului a fost stabilit in valuta se va avea in vedere ca rata de leasing sa fie cea din contract (exemplu: 118 EUR X 3,8-cursul din contract), iar pe randul urmator sa se treaca diferenta de curs valutar (care se trateaza ca o cheltuiala deductibila (ct. 665).
Nu uita!
In termen de 30 de zile de la data cumpararii unei imobilizari (cazul de fata teren+constructie) vei completa si vei depune la Primaria in raza careia se afla imobilizarea doua declaratii de impunere (una pentru pamant si alta pentru constructie cu valorile si bucatile si metrii patrati respectivi).
Se face un dosar care va cuprinde:
Copia facturii de cumparare
Codul de inmatriculare al firmei
Cele 2 declaratii
Nota contabila (semnata si stampilata)
Eventual o balanta inainte de cumparare si una dupa ce s-a inregistrat imobilizarea.
Toate actele din dosar sa fie stampilate si semnate.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!
In cazul leasingului imobiliar anexati contractul de leasing la declaratia depusa la primarie.
In contractul de leasing imobiliar trebuie specificat distinct: valoarea cladirii si cea a terenului.
Contractul de leasing imobiliar este de regula de tip leasing financiar pentru ca finalitatea lui este trecerea in proprietatea beneficiarului a proprietatii respective.
Inregistrarea se face simplu:
2111=167 - inregistrarea valorii terenului conform contractului de leasing
212 = 167 - inregistrarea valorii cladirilor conform contractului de leasing
In contractul de leasing imobiliar trebuie specificat distinct: valoarea cladirii si cea a terenului.
Contractul de leasing imobiliar este de regula de tip leasing financiar pentru ca finalitatea lui este trecerea in proprietatea beneficiarului a proprietatii respective.
Inregistrarea se face simplu:
2111=167 - inregistrarea valorii terenului conform contractului de leasing
212 = 167 - inregistrarea valorii cladirilor conform contractului de leasing
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 10
- Membru din: Mie Iun 04, 2008 12:00 am
Multumesc
Va multumesc pentru raspunsuri. Am fost in concediu ai acum am vazut mesajele voastre.
A venit a doua factura de leasing si am o alta intrebare.
Imi rezulta venit din diferenta curs valutar si nu stiu cum sa inregistrez asta in Saga.
Poate ma mai ajutati si cu asta va rog
A venit a doua factura de leasing si am o alta intrebare.
Imi rezulta venit din diferenta curs valutar si nu stiu cum sa inregistrez asta in Saga.
Poate ma mai ajutati si cu asta va rog
-
- Mesaje: 10
- Membru din: Mie Iun 04, 2008 12:00 am
Va rog sa ma ajutati intr-o problema ;
s-a cumparat o masina in leasing pt care s-a platit 30% avans iar diferenta se plateste in 4 ani. Considerati ca este corect sa-mi creez obilgatia in aceeasi luna in care primesc factura cu valoarea ei si binenteles plata aferenta acesteia?
In aceasta situatie exlud inregistrarile 2133=167 cu valoarea totala a bunului si 471=1687 cu dobinda totala. Mi se pare mai simplificata metoda asta de inregistrare , dar .....astept sfaturi.
s-a cumparat o masina in leasing pt care s-a platit 30% avans iar diferenta se plateste in 4 ani. Considerati ca este corect sa-mi creez obilgatia in aceeasi luna in care primesc factura cu valoarea ei si binenteles plata aferenta acesteia?
In aceasta situatie exlud inregistrarile 2133=167 cu valoarea totala a bunului si 471=1687 cu dobinda totala. Mi se pare mai simplificata metoda asta de inregistrare , dar .....astept sfaturi.