INVENTAR
-
- Mesaje: 95
- Membru din: Mie Ian 18, 2006 12:00 am
INVENTAR
Cum se procedeaza daca pe parcursul unui an imi apare o lipsa in gestiune cu o valoare destul de mare care nu poate fi imputata unui angajat anume?(cate putin la fiecare inventar lunar)Acum vreau ca inventarul scriptic sa fie acelasi cu faptic si nu stiu cum se procedeaza si ce inregistrari contabile se fac sa scap de trecut.Exista o lege in acest sens?Cu TVA-ul si impozitul aferent cum ramane?Multumesc mult!
Lipsurile neimputabile sunt cheltuieli nedeductibile fiscal. La fel şi TVA aferent acestor cheltuieli.
Pentru detalii vezi codul fiscal (capitolele: Impozit pe profit şi TVA)
Pentru marfă, aceasta se trece pe cheltuieli, în preţ de cumpărare:
607=371
TVA aferent lipsurilor neimputabile:
635=4426 (se pierde dreptul de deducere)
Ambele sume, cea înregistrată în 607 cât şi cea înregistrată în 635 vor fi luate în calcul ca fiind cheltuieli nedeductibile fiscal, la determinarea profitului impozabil.
Pentru detalii vezi codul fiscal (capitolele: Impozit pe profit şi TVA)
Pentru marfă, aceasta se trece pe cheltuieli, în preţ de cumpărare:
607=371
TVA aferent lipsurilor neimputabile:
635=4426 (se pierde dreptul de deducere)
Ambele sume, cea înregistrată în 607 cât şi cea înregistrată în 635 vor fi luate în calcul ca fiind cheltuieli nedeductibile fiscal, la determinarea profitului impozabil.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
-
- Mesaje: 111
- Membru din: Mie Dec 05, 2012 12:30 pm
Re: INVENTAR
Readuc acest subiect in actualitate. In cazul meu aceasta lipsa este destul de mare si se datoreaza neinregistrarii periodice a unei pierderi tehnologice pe durata catorva ani. Astfel stocul scriptic de produs finit a ajuns sa fie considerabil mai mare decat cel faptic. Pot acoperi aceasta pierdere din rezerve sau ce alta varianta am pt. a nu influenta dramatic rezultatul exercitiului financiar prezent?
este corect sa inregistrez:
711=345
121=711
1068=121
Am facut inventariere, declaratie gestionar, decizie admin.
este corect sa inregistrez:
711=345
121=711
1068=121
Am facut inventariere, declaratie gestionar, decizie admin.
Re: INVENTAR
Pentru pierderile tehnologice din anii anteriori ar trebui sa folositi contul 1174 fara sa afectati rezultatul anului in curs prin debitarea contului 121.
-
- Mesaje: 111
- Membru din: Mie Dec 05, 2012 12:30 pm
Re: INVENTAR
da,aveti dreptate, am mai studiat speta si am concluzionat ca e corect sa folosesc contul 1174, multumesc frumos pt. raspuns