registru jurnal de incasari si plati

Chestiuni specifice programului SAGA PS
Mesaj
Autor
milutinovicib
Mesaje: 10
Membru din: Vin Feb 21, 2014 2:03 pm

registru jurnal de incasari si plati

#1 Mesaj de milutinovicib »

Va rog daca puteti sa ma ajutati in urmatoarea mea problema:
In momentul in care introduc o achizitie de la un furnizor platitor de tva, la intrari bifez coloana de tva, in partea de jos a ecranului imi apar sumele corecte(valoare, total, tva), dar in RJIP imi apare la coloana "plati" suma fara tva... Ar trebui sa imi fie suma totala, nu? Oare unde gresesc?

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

Re: registru jurnal de incasari si plati

#2 Mesaj de septimiuv »

trebuie fara tva

milutinovicib
Mesaje: 10
Membru din: Vin Feb 21, 2014 2:03 pm

Re: registru jurnal de incasari si plati

#3 Mesaj de milutinovicib »

Deci in RJIP se trece suma fara tva? pt ca deja am completat la mana registrul si, dupa cum mi-a aratat o contabila am trecut sumele totale, deci cu tva. Acum ce ar trebui sa fac? La un control e rost de amenda?

Avatar utilizator
septimiuv
Mesaje: 11898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Cernica

Re: registru jurnal de incasari si plati

#4 Mesaj de septimiuv »

e rost de un miliard de amenzi
schimba contabila

dimad829
Mesaje: 88
Membru din: Lun Ian 14, 2013 2:40 pm

Re: registru jurnal de incasari si plati

#5 Mesaj de dimad829 »

Alta speta: eu, nefiind platitor de TVA inregistrez ca si cheltuiala suma totala , TVA inclus, deoarece nu ma intereseaza sa recuperez aceasta taxa. Este corect?

gramac921
Mesaje: 4040
Membru din: Joi Apr 10, 2008 12:00 am
Localitate: cluj napoca
Contact:

Re: registru jurnal de incasari si plati

#6 Mesaj de gramac921 »

corect :)

milutinovicib
Mesaje: 10
Membru din: Vin Feb 21, 2014 2:03 pm

Re: registru jurnal de incasari si plati

#7 Mesaj de milutinovicib »

buuun... am omis sa spun ca si eu sunt neplatitor de tva....deci nu e gresit ce am facut pana acum. dar atunci cum fac din program sa-mi puna sumele cu tva?

gramac921
Mesaje: 4040
Membru din: Joi Apr 10, 2008 12:00 am
Localitate: cluj napoca
Contact:

Re: registru jurnal de incasari si plati

#8 Mesaj de gramac921 »

bifezi Neplatitor la TVA in meniu la Configurare societati .

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24124
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: registru jurnal de incasari si plati

#9 Mesaj de balazse »

Pentru MilutinoviciB
La cota de TVA treci 0, iar ca sa iti fie mai usor utilizeaza schortcut-ul de "ALT+T", adica dupa ce ai trecut pretu fara tva si ai trecut la valoare apesi pe "ALT+T" si programul iti va calcula valoare cu TVA.

milutinovicib
Mesaje: 10
Membru din: Vin Feb 21, 2014 2:03 pm

Re: registru jurnal de incasari si plati

#10 Mesaj de milutinovicib »

multumesc pt raspunsuri

ceaceac
Mesaje: 42
Membru din: Lun Noi 26, 2012 12:48 pm

Re: registru jurnal de incasari si plati

#11 Mesaj de ceaceac »

Buna ziua,
Un cabinet de avocatura are obiect principal "activitati juridice" si activitate secundara "activitati de mediere". In acest caz trebuie sa tina 2 rjip, pentru fiecare activitate in parte? Totodata se depun cate 2 declaratii 220 si cate 2 declaratii 200? Cum se procedeaza? Va multumesc.

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

Re: registru jurnal de incasari si plati

#12 Mesaj de apetrem »

Un sigur rjip şi câte o singura declaratie pentru toata activitatea.
Marian Apetre

barbum750
Mesaje: 2
Membru din: Mar Iul 21, 2009 12:00 am

Re: registru jurnal de incasari si plati

#13 Mesaj de barbum750 »

balazse scrie:Pentru MilutinoviciB
La cota de TVA treci 0, iar ca sa iti fie mai usor utilizeaza schortcut-ul de "ALT+T", adica dupa ce ai trecut pretu fara tva si ai trecut la valoare apesi pe "ALT+T" si programul iti va calcula valoare cu TVA.
La PFA neplatitor de TVA, problema la inregistrare facturi achizitie societati de TVA :
Daca inregistrezi factura la meniu intrari, evidentiind cota de TVA a furnizorului, se inregistreaza in RIJP baza TVA si nu valoare inclusiv TVA. Mentionez ca plata facturii din inregistrarea chitantei am efectuat-o tot din meniulk intrari activand casuta "plati". Cum este corect inregistrarea facturii? / sau a chitantei ? Am incercat cu cota zero la inregistrarea facturii din meniul intrari si se inregistreaza corect in total valoare inclusiv TVA in RJIP, dar in jurnalul de cumparari se inregistreaza tot valoarea bruta cu cota de tVA 0 si in acest caz declaratia 392 va fi eronata. Ma puteti ajuta?

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24124
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: registru jurnal de incasari si plati

#14 Mesaj de balazse »

Bine ai venit pe forum!
Este corect asa cum am mentionat si anterior, adica incluzi TVA-ul in pretul de achizitie si introduci cu cota de TVA zero.
Parca la un moment dat TomaC a mentionat ca in jurnal cumparari ar trebui sa apara asa cum este pe factura, adica si partea de TVA, dar programul nu functioneaza astfel (desi la un moment dat am propus sa se introduca o coloana unde sa se poate introduce acea suma).
La generarea D.392 programul va lua in calcul daca achizitia s-a facut de la un platitor de TVA sau nu (desi este posibil ca in timpul anului sa i se anuleze inregistrarea in scopuri de TVA si atunci nu stiu cum procedeaza programul, precum pot sa am TVA 24% si 9%).

zamarcarul
Mesaje: 15
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Bucuresti

Re: registru jurnal de incasari si plati

#15 Mesaj de zamarcarul »

apetrem scrie:Un sigur rjip şi câte o singura declaratie pentru toata activitatea.
Buna ziua,

Revin si eu la aceasta problema si spun ca tocmai am infiintat o intreprindere individuala cu mai multe activitati secundare. Am considerat logic sa fac o singura declaratie 220 pentru toate activitatile (in ideea ca unele vor fi prestate ocazional, doar aditional si strans legate de activitatea principala). Dar....printre activitatile secundare se afla si 4791 - Comert prin internet si dorind sa depun declaratia de adaos/coimision, am aflat cu stupoare (de la alta persoana decat cea care mi-a preluat prima oara declaratia 220) ca trebuie depusa o alta declaratie 220 pentru caen 4791 deoarece este alta „sursa” de venit fata de activitatea principala pe care o declarasem candva. Totodata, doamna de acolo mi-a sugerat sa vin cu certificatul constatator pentru a vedea dumneaei daca nu poate „cupla” mai multe activitati (de servicii) pe cea principala (Care este tot de servicii). Cand m-am dus a doua zi............surpriza, era tot doamna de prima data, si aflu cu stupoare ca .........pentru FIECARE cod CAEN trebuie depusa o declaratie 220. Intru in panica si merg la serviciul de consultanta, unde, doamna respectiva isi exprima nedumerirea. „Ce rost are sa faceti o tona de declaratii?” Suna la nu stiu ce serviciu de unde primim vestea bomba: da, se depune cate o declaratie 220 pentru fiecare activitate. Siderata, am facut o cerere de informare in scris sa mi se raspunda clar cum este corect. Ce-i drept....dupa ce am citit mai bine instructiunile declaratiei 220 am aflat ca aceasta se depune pe categorii si surse de venit. Dar nu reusesc cu niciun chip sa ma dumiresc care sunt sursele de venit, cine si unde le clasifica, astfel incat sa fie clar si batut in cuie.

Acum, pana primesc eu raspuns de la administratie, ma framanta alta intrebare (ce nu mi-a dat prin cap sa o pun in cererea de informare): cum voi evidentia eu cheltuielile? Cred ca o sa fie o dementa totala, mai rau decat la partida dubla. Sa zicem ca trebuie sa impart cheltuielile pentru fiecare CAEN, dar e o tampenie , caci am incarcare electronica pentru telefon, cheltuiala ce imi serveste la toate activitatile, doar nu voi folosi cate o cartela pentru fiecare (nu m-ar mira sa ajungem sa ni se ceara si asa ceva), sau.......cheltuilelile de constituire, pentru ce caen sa le consider? Sper ca nu va trebui sa impart o factura in cate coduri caen utilizez ca o iau razna.

Mi se pare totul ca intr-un roman de Kafka. S-a mai izbit cineva de o astfel de problema, ca doar sunt sute de PFA-uri....Nu mai am rabdare pana primesc raspuns de la administratie, mai ales ca ma framanta treaba cu cheltuielile.

Deja gandisem eu sa formez Grupe pentru fiecare activitate, asa...sa stiu eu pentru mine, dar nu m-am gandit ca va trebuie sa le utilizez foarte serios, si ca trebuie sa gandesc totul la virgula.

Multumesc frumos oricui aduce putina lumina in aceasta problema si promit ca revin si eu cu raspunsul de la anaf.

Scrie răspuns