Contabilitate partida simpla cafenea - bar

Chestiuni specifice programului SAGA PS
Mesaj
Autor
mezeb
Mesaje: 2
Membru din: Mie Mai 13, 2015 4:17 pm

Contabilitate partida simpla cafenea - bar

#1 Mesaj de mezeb »

Buna ziua,

Ma confrunt cu o problema veche pentru un PFA cu obiect de activitate cafenea. Deci as avea si marfa si productie finita.
Am citit pe blog si pe forum parerile dvs conform caruia sunt obligatorii doar cele 2 registre, dar intrebarea mea este daca ati avut vre-un control pe aceasta speta.
Am fost la metodologie Oradea si mi-au spus ca trebuie completate toate documentele, atat raportul de gestiune cat si de productie. Am primit si raspuns oficial de la Cluj in care imi spune ca trebuie sa le completez. Nu stiu cum sa procedez.
Aveti vre-un caz practic de pfa cu acest obiect de activitate, sau restaurant sau bar? Ce documente contabile intocmiti practic?
Aveti la cunostinta vre-un caz in care s-a castigat in instanta impotriva bazaconiilor care le cer fara baza legala?

Dar la inventariere cum fac? Daca nu fac NIR si nu am stocul final (intrari-iesiri) nu am cu ce sa compar. Poate cumpara mai mult si nu vinde tot pe bon. Dvs cum procedati efectiv?

Nu stiu cum sa imi organizez contabilitatea in asa fel incat sa fiu acoperita la un control. Vorba aia "vii se acopera cu hartii, mortii cu pamant".

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24183
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: Contabilitate partida simpla cafenea - bar

#2 Mesaj de balazse »

Bine ai venit pe forum!
Eu sunt curios de acel documnet "oficial" primit in care se mentioneaza documentele "raport de gestiune" si "raport de productie".
Citeste aici despre documentele pentru PFA:
http://www.sagasoftware.ro/?p=1310

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: Contabilitate partida simpla cafenea - bar

#3 Mesaj de tomac »

Cere-le celor de la Oradea/Cluj să-și argumenteze legal afirmațiile.
Să indice unde în OMFP 170/2015 scrie de documentele astea că sunt obligatorii, Unde în legislație scrie că există și că sunt obligatorii. Raport de producție - nu e reglementat de nici un act legislativ în România, de nici o normă contabilă, nici un act legal aprobat publicat în MOf nu-l definește. Ca urmare nu poate exista legal și nu poate fi solicitat legal de finanțe. Mai mult OMFP 170/2015 spune că la partidă simplă sunt obligatorii doar documentele din anexa la ordin. Restul de documente - prevăzute de 3512/2008 nu sunt necesare decât dacă există vreo lege ce să le solicite explicit. Pentru raport de producție nu există nimic.
Raport de gestiune - nu este document legal aprobat în România. Nu are cod de formular, nu e în lista de documente financiar-contabile, nu are model, conținut, mode completare, verificare, circulație, etc. definit de vreun act normativ din România, act valabil. El este doar menționat da document posibil în 3512/2008. Dar simpla lui menționare acolo nu-l face document reglementat - deși e menționat el nu este cuprins în lista de formulare.
Anexa la 170/2015 nu cere nici măcar NIR. Evidența în partidă simplă e una a încasărilor și plăților nu a stocurilor sau consumurilor. Dacă era impus la normă mai trebuiau?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Scrie răspuns