eroare jurnal de vanzari

Posteaza aici informatii despre erorile care ti-au aparut.
Închis
Mesaj
Autor
florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

eroare jurnal de vanzari

#1 Mesaj de florescuo »

In momentul cand introduc o factura externa , selectez "T" la tip pt taxare inversa, aceasta imi este adusa bine in jurnalul de cumparari dar nu imi apare in jurnalul de vanzari .

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

#2 Mesaj de fagarasa176 »

Cum adica sa'ti apara in jurnalul ce vanzari :?: :roll: ce legatura are :roll:
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

#3 Mesaj de florescuo »

La un moment dat aducea si SAGA in jurnalul de vanzari. Am avut un control pe tva si au zis ca tr sa apara .... la decontul de tva intradevar zice ca se ia taxa din jurnalul de cumparari cand se completeaza colectata aferenta AIC, dar atat zice ... sa se ia de acolo ... nu zice ca nu se completeaza acest 4427 in jurnal vanzari .....
... pe cand .... la instructiunile formularului "Jurnal vanzari " zice asa :
1. Serveşte ca:
......
- document de stabilire lunară sau trimestrială, după caz, a taxei pe valoarea adăugată (T.V.A.) colectate;
....

....cum poti stabili 4427 daca nu ai si operatiile de AIC trecute.
Si cam asa a fost motivatia de ce sa apara 4427 aferent AIC in jurnal vanzari.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#4 Mesaj de tomac »

Cei de la control să mi citească puțin. Nu este o eroare defel.
Să o luăm logic:
- pentru operațiunile de la art.160, normele codului fiscal spun că:
2) În cazul livrărilor de bunuri prevăzute la art. 160 alin. (2) din Codul fiscal, inclusiv pentru avansurile încasate, furnizorii emit facturi fără taxă şi înscriu în aceste facturi o menţiune referitoare la faptul că au aplicat taxarea inversă. Taxa se calculează de către beneficiar şi se înscrie în facturi şi în jurnalul pentru cumpărări, fiind preluată atât ca taxă colectată, cât şi ca taxă deductibilă în decontul de taxă. Din punct de vedere contabil, beneficiarul va înregistra în cursul perioadei fiscale 4426 = 4427 cu suma taxei aferente.
Deci, de unde și pînă unde se vorbește de jurnalul de vînzări? Codul fiscal spune că se înscrie doar în jurnalul de cumpărări. OMFP 77/2010, întărește aceasta arătînd de unde se extrag informațiile

- pentru operații la care beneficiarul este obligat la plata taxei (AIC de bunuri sau pentru servicii primite, la care beneficiarul din RO e obligat la plata taxei). Aici e o altă problemă: autolichidarea taxei, adică taxarea inversă se face doar în decont.Vedeți art.157 alin.2. Dar vine OMFP 77/2010 ce spune și acolo de unde se extrag datele.
Această facilitate, de înregistrare atât ca TVA deductibil cît și ca TVA colectat vine ca urmare a aderării României la UE.Pînă la aderare taxa se înregistra ca taxă deductibilă, dar se plătea la organele vamale.Dreptul de deducere a rămas, însă nu a dispărut obligația plății, însă a dispărut organul vamal ce o încasa, așa că se face plata prin decont.

În niciunul din cazuri, nu se înscriu în jurnalul de vînzări, dintr-un motiv extrem de simplu: nici o astfel de operație nu reprezintă o vînzare. Nicăieri nu scrie și există o astfel de corelație - TVA colectat = TVA din jurnalul de vînzări.
Totuși, MF, prin OMFP 1372/2008 propune niște modele orientative de jurnale, iar în cel de vînzări se găsește o coloană în care se trece doar baza de impozitare, nu și taxa.
În SAGA dacă vă uitați veți găsi la fel: în jurnalul de vînzări pusă doar baza de impozitare aferentă bunurilor/serviciilor la care s-a aplicat taxarea inversă.

Și am și o observație: nu știu de unde au scos-o pe aia cu document de stabilire lunară sau trimestrială a TVA colectate.Eu știu așa: conform OMFP 1372/2008, jurnalele trebuie să respecte cerințele minime de la pct.79 din normele de aplicare a CF și atât pentru că modelele propune de MF sunt orientative și nu obligatorii. Iar, la pct.79 din norme spune că jurnalul de vînzări conține:
(2) Jurnalele pentru vânzări şi pentru cumpărări, registrele, evidenţele şi alte documente similare ale activităţii economice a fiecărei persoane impozabile se vor întocmi astfel încât să permită stabilirea următoarelor elemente:

a) valoarea totală, fără taxă, a tuturor livrărilor de bunuri şi/sau prestărilor de servicii efectuate de această persoană în fiecare perioadă fiscală, evidenţiată distinct pentru:

1. livrările intracomunitare de bunuri scutite;

2. livrări/prestări scutite de taxă sau pentru care locul livrării/prestării este în afara României;

3. livrările de bunuri şi/sau prestările de servicii taxabile şi cărora li se aplică cote diferite de taxă;

4. prestările de servicii efectuate conform art. 133 alin. (2) din Codul fiscal către beneficiari persoane impozabile stabilite în Comunitate, denumite prestări de servicii intracomunitare, pentru care locul este în afara României.
Adică numai livrări de bunuri și servicii, fără a pomeni măcar un cuvînt despre operațiile de simplificare sau cazurile în care beneficiarul din RO e obligat la plată.

Cum spuneam: unii din control ar fi bine să mai citească și prin codul fiscal și legislația fiscală, să facă bine să-și facă update la informații, pentru că e inadmisibil să mergi în control și informațiile deținute să fie perimate sau fără suport.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#5 Mesaj de apetrem »

Am incercat si eu sa sustin corelarea jurnalelor dar fara succes ...
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?t=2003
Ce ne costa daca le treceam si in j.de vanzari, mentinand astfel corelatia cu 4427, chiar daca ele nu sunt cerute.

Asa ca, stai tu contribuabil si explica organului diferentele.
Dupa care ia textele de lege si explica-i organului subtilitatile din norme.
Cati dintre cei care controleaza cunosc astfel de subtilitati? Cati dintre ei vor accepta?
Pentru ei este simplu: dau dispozitie de masuri si pleca.
Stai tu gheorghe si fa contestatie, pierzi timpul prin tribunale, etc ...

Repet: si pentru ce toata aceasta incrancenare?
Marian Apetre

florescuo
Mesaje: 137
Membru din: Lun Feb 12, 2007 12:00 am

#6 Mesaj de florescuo »

:lol: daca stiam ca e un subiect sensibil il lasam in pace :lol:
Glumeam..... apreciez orice opinie... si sunt de acord cu tineeeeee....dar prefer sa evit sa-mi usuc gura cu niste organe :lol: care nu imi dadeau dreptate cand le spuneam ca daca am o singura gestiune factra e si doc. de receptie..... si le-am listat si le-am dat acasa .... si mi-au zis ca nu ma contrazic .... ele scriu in procesul vb. ca nu am intocmit NIR-uri pt receptia materialelor si pot sa fac contestatie.... :lol:

Ideea de baza este .... ca eu in fiecare luna le trec de mana pe jurnalul din SAGA ...pt a evita sa ma enervez cand vin in control.

La ei totul se rezolva simplu "faceti contestatie".

ferenta
Mesaje: 2867
Membru din: Joi Sep 04, 2008 12:00 am

#7 Mesaj de ferenta »

florescuo scrie: care nu imi dadeau dreptate cand le spuneam ca daca am o singura gestiune factra e si doc. de receptie...
Unde scrie ca factura tine loc de doc.de receptie cand este o singura gestiune?Cum faceti dovada ca au intrat materialele in firma fara NIR-uri?
Norocul este ceea ce are loc atunci când pregătirea se întâlnește cu șansa!

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

#8 Mesaj de apetrem »

In OMF. 3512/2009, la descrierea formularului de receptie, cod 14-3-1A:
1. a) Serveşte ca:
- document pentru recepţia bunurilor aprovizionate;
- document justificativ pentru încărcare în gestiune;
- document justificativ de înregistrare în contabilitate.
b) Se foloseşte ca document de recepţie obligatoriu numai în cazul:
- bunurilor materiale cuprinse într-o factură sau aviz de însoţire a mărfii, care fac parte din gestiuni diferite;
- bunurilor materiale primite spre prelucrare, în custodie sau în păstrare;
- bunurilor materiale procurate de la persoane fizice;
- bunurilor materiale care sosesc neînsoţite de documente de livrare;
- bunurilor materiale care prezintă diferenţe la recepţie;
- mărfurilor intrate în gestiunile la care evidenţa se ţine la preţ de vânzare.
c) În alte cazuri decât cele menţionate la lit. b), recepţia şi încărcarea în gestiune, după caz, şi înregistrarea în contabilitate se fac pe baza documentului de livrare care însoţeşte transportul (factura, avizul de însoţire a mărfii etc.).
Marian Apetre

ferenta
Mesaje: 2867
Membru din: Joi Sep 04, 2008 12:00 am

#9 Mesaj de ferenta »

:oops: :oops: :oops: ... inseamna ca eu muncesc in plus degeaba, intocmind NIR-uri care de fapt nici nu sunt obligatorii !!!

mai sunt si altiii care fac asa , sau sunt unicat? oricum nu mai conteaza !
Norocul este ceea ce are loc atunci când pregătirea se întâlnește cu șansa!

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25898
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

#10 Mesaj de tomac »

Marian, nu e vorba de încrîncenare.Mie nu mi se pare normal ca un organ de control să nu cunoască legislația.Iar atunci cînd te verifică să ignore, chiar dacă i le prezinți, ordinele emise de ministerul a cărui salariat și chiar codul fiscal. O astfel de atitudine denotă încrîncenare.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

eugen01
Mesaje: 7020
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#11 Mesaj de eugen01 »

ferenta scrie:intocmind NIR-uri care de fapt nici nu sunt obligatorii !!!
mai sunt si altiii care fac asa , sau sunt unicat? oricum nu mai conteaza !
subsemnatul, fiind o fire pasnica, neavand nervii, incrancenarea daca vreti, pentru discutii in contradictoriu..faceNIR-uri si pentru becurile venite pe bonuri fiscale... :roll:

Închis