op din declaratia 100 si 102 fara sume
op din declaratia 100 si 102 fara sume
vreau sa emit OP catre bugetul de stat din declaratia 100 si catre bug asig soc si fd sp din declaratia 102 si nu imi calculeaza automat si sumele. am setat ca declaratiile sunt semestriale pentru ca sunt ONG si le depunem o data la 6 luni. Asta inseamna ca nu se poate totusi sa imi calculeze automat valoarea pe care o datorez in fiecare luna ? va trebui sa o calculez singura si sa o introduc eu ?
Cod Procedura Fiscala, art. 111, alin. 7):
(7) Prin derogare de la dispoziţiile legale în vigoare privind termenele de plată, impozitele şi contribuţiile aferente veniturilor din salarii, precum şi impozitul reţinut la sursă potrivit art. 52 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare, se plătesc astfel:
a) trimestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare trimestrului, de către contribuabilii persoane juridice plătitoare de impozitul pe veniturile microîntreprinderilor, asocierile fără personalitate juridică constituite între persoane fizice, precum şi de către persoanele fizice care au calitatea de angajator; (intră în vigoare la 1 iulie 2008)
b) semestrial, până la data de 25 inclusiv a lunii următoare semestrului, de către asociaţii, fundaţii sau alte entităţi fără scop patrimonial, cu excepţia instituţiilor publice. (se aplică de la 1 ianuarie 2008)
Marian Apetre
si eu sunt tot la o organziatie nonprofit. dar sunt incepatoare in contabilitate si am facut cum m-a invatat cineva, iar acum sunt foarte confuza......Ca urmare eu depun lunar declaratii la SANATATE, PENSII, SOMAJ, ITM declaratie si stat de plata) Mentionez ca am un singur salariat. Apoi semestrial depun declaratia 100 si 102 la Finante.
Insa... DE PLATIT platesc LUNAR- 1 ordin de plata catre bugetul de stat- cu impoz pe venit (imp/salariu aferent unicului salariat) si inca 1 ordin de plata catre bugetul asigurarilor sociale si fonduri speciale (cu suma contributiilor datorate de angajat si angajator aferente salariului) Va rog indrumati-ma caci e tare greu sa fii la inceput si sa te invete cineva gresit!
Insa... DE PLATIT platesc LUNAR- 1 ordin de plata catre bugetul de stat- cu impoz pe venit (imp/salariu aferent unicului salariat) si inca 1 ordin de plata catre bugetul asigurarilor sociale si fonduri speciale (cu suma contributiilor datorate de angajat si angajator aferente salariului) Va rog indrumati-ma caci e tare greu sa fii la inceput si sa te invete cineva gresit!
Pentru StanC678
Procedezi bine. Faptul ca platesti lunar contributiile nu este o problema, poti sa platesti o data la 6 luni (cand esti obligat) sau lunar. Si eu sunt de parere ca este mult mai comod daca se plateste lunar.
In ceea ce priveste platile ai uitat sa mentionezi plata comisionului ITM (adica intr-o luna vei face 3 ordine de plata).
Procedezi bine. Faptul ca platesti lunar contributiile nu este o problema, poti sa platesti o data la 6 luni (cand esti obligat) sau lunar. Si eu sunt de parere ca este mult mai comod daca se plateste lunar.
In ceea ce priveste platile ai uitat sa mentionezi plata comisionului ITM (adica intr-o luna vei face 3 ordine de plata).
Asa este am uitat sa mentionez, dar platesc si comisionul numai ca nu prin banca ci direct la sediul ITM. Va multumesc foarte mult! Inteleg in concluzie ca este optiunea mea , daca vreau sa platesc lunar sau cumulat o data la 6 luni si este corect indiferent de optiune?!?!?! Daca stau sa ma gandesc ar fi mai usor sa platesc lunar ptr ca riscul de a omite ceva este f mic, dar, este mult mai comod si mai ieftin ( avand in vedere comisioanele bancii) sa platesc la 6 luni! In situatia asta ma gandesc sa trec si eu pe varianta a doua ..... ......nu stiu ce sa zic....