Forum SAGA

Aici ne tutuim, vorbim, ne imprietenim
Acum este Joi Sep 03, 2015 7:08 pm

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 13 mesaje ] 
Autor Mesaj
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 8:32 pm 
Neconectat

Membru din: 19 Iul 2009
Mesaje: 53
Buna ziua
La o societate care detine un bloc de locuinte cu 20 apartamente, pe care le inchiriaza pe baza de contract unor persoane fizice sau juridice cum as putea configura saga in asa fel incat sa am o evidenta clara pe fiecare apartament. La evidenta clara ma refer istoricul chiriasilor, cheltuielile aferente apartamentului, venitul obtinut din chirie, Deasemena ma intereseaza si o situatie profit pierdere pe fiecare apartament in parte. M-am gandit sa fac gestiuni separate pt conturile de stoc, si analitice la 605, etc. sau 706, dar nici nu vreau ca in balanta sa imi apara un pomelnic de anatitice ce ma sfatuiti?
Va multumesc anticipat


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 9:21 pm 
Neconectat

Membru din: 01 Sep 2008
Mesaje: 7044
Localitate: Bucuresti
hmmm...un subiect pe gustul meu.Din pacate, contabilitatea financiara, datorita specificului sau de a oferi informatii globale pentru fiscalitate, nu prea ne ofera posibilitati pentru calculatie de costuri, limitandu-se doar la a deschide analitice.Contabilitatea de gestiune este raspunsul la genul acesta de probleme.Presupunand ca e vorba de repartizari de costuri (utilitati, reparatii etc..) in functie de suprafata apartamentului (sau numarul de camere) nu ramane decat sa calculam extracontabil in clasicul excell.Daca dorim sa implicam si Saga, rezultatul calculelor din excel le putem inregistra folosind conturile din clasa 9 iar cheltuielile respective le putem extrage din conturile de clasa 6 cu ajutorul contului intermediar 998.Deschidem analitice la 921 pentru fiecare apartament sau mai pe scurtatura doar la 931.
Nu vad cum ne-ar ajuta facilitatea de grupe (in articole contabile) pentru cheltuieli, pentru ca e vorba de repartizari.
O alta posibilitate ar fi sa "fortzam" limitele contabilitatii, si implicit ale programului, sa declaram in tip articol serviciile ca si stocabile.Receptia sa se faca la numar de apartamente (conditia ar fi ca acel serviciu sa fie egal pentru toate apartamentele si implicit sumele ) si atunci ne-am putea folosi de Ecranul Comenzi.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 10:13 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970
Mesaje: 6407
stefana844, cred ca ar fi suficient crearea de grupe(centre de cost) pt fiecare apartament in parte.
dupa ce ai creat 01 - AP.1, 02 AP.2.. vrei putea emite facturi (daca vrei) pt fiecare grupa in parte gr.1 gr.2 etc.
la fel si cheltuielile de energie, apa caldura etc.. le introduci pe intrari, si in fuctie de ce criterii le stabilesti le repartizezi pe fiecare grupa(apartament in parte.)
La fel si la incasari , vei avea un singur cont de venituri din chirii (sa zicem) dar vei avea balata sau fisa la cont si defalcata pe fiecare grupa(apartament) in parte.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 10:23 pm 
Neconectat

Membru din: 01 Sep 2008
Mesaje: 7044
Localitate: Bucuresti
1.Apartamentele nu sunt introduse ca si Clienti?
2.Problemele..apar la repartizare...am factura Radet...cum o impartim (in ecran Intrari) la 20 de apartamente ??


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 10:29 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970
Mesaje: 6407
pai cred ca dupa suprafata nu ? altele dupa consumul de pe contor de apa sau curent .. etc..


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 10:35 pm 
Neconectat

Membru din: 01 Sep 2008
Mesaje: 7044
Localitate: Bucuresti
de acord..asta o facem extracontabil...dar pentru ca factura are un total...global ...cum evidentiem in Saga cu ajutorul grupelor?
(maine poimaine o sa fac o simulare sa vad daca merge in articole contabile cu articol compus...dar...oare merge sa pun acelasi sintetic de 20 de ori ???)


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 10:39 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970
Mesaje: 6407
factura se introduce doar o data, dar cu 20 de pozitii pt fiecare apartament impartind valoarea facturii acolo direct si alegand grupa(ap.1 ap.2, etc) . calculul de repartizare se poate face extra,(daca repartizarea este inegala intre apartamente) in excel daca e nevoie .


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Feb 22, 2011 10:53 pm 
Neconectat

Membru din: 01 Sep 2008
Mesaje: 7044
Localitate: Bucuresti
am facut la repezeala o simulare...imi apare in balanta si furnizorul si cheltuiala


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Feb 24, 2011 8:53 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970
Mesaje: 6407
si e bine ? :wink:


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Joi Feb 24, 2011 11:35 pm 
Neconectat

Membru din: 01 Sep 2008
Mesaje: 7044
Localitate: Bucuresti
Nu pot sa spun ca nu e bine...nu pot decat sa ma inclin (a cata oara!!) in fata experientei ... :)


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Vin Feb 25, 2011 9:04 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 01 Ian 1970
Mesaje: 6407
:oops: esti prea amabil..


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Mar 01, 2011 6:02 pm 
Neconectat

Membru din: 19 Iul 2009
Mesaje: 53
Va multumesc mult pentru ajutor


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Mar Mar 01, 2011 8:01 pm 
Neconectat

Membru din: 07 Feb 2007
Mesaje: 6075
Cu placere.
:wink:

_________________
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 13 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 3 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
POWERED_BY
Translation/Traducere: phpBB România