sold cont 455
sold cont 455
as avea nevoie de notati legislative,in legatura cu soldul contului 455...am inteles ca in cazul in care e mai mare de o anumita valoare...trebuie raportat la o anumita organizatie impotriva spalarii banilor?????...
Se raportează doar tranzacţiile de peste 10,000 EUR sau echivalent în lei.
Este reglementat prin Legea 656/2002 (M.Of.904/12.12.2002, cu modificările aduse prin acte ulterioare).
În opinia mea se forţează de către organele de control ale statului, raportarea soldului. Legea, este clară indicând clar că se raportează tranzacţiile suspecte şi nu soldul.
ART. 2
In sensul prezentei legi:
a) prin spalarea banilor se ?ntelege infractiunea prevazuta la art. 23;
a^1) prin finantarea actelor de terorism se intelege infractiunea prevazuta la art. 36 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului;
b) prin bunuri se intelege bunurile corporale sau necorporale, mobile ori imobile, precum si actele juridice sau documentele care atesta un titlu ori un drept cu privire la acestea;
c) prin tranzactie suspecta se intelege operatiunea care, prin natura ei si caracterul neobisnuit in raport cu activitatile clientului uneia dintre persoanele prevazute la art. 8, trezeste suspiciunea de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism;
d) prin transferuri externe in si din conturi se intelege operatiunile de plati si incasari efectuate intre persoane aflate pe teritoriul Romaniei si persoane aflate in strainatate.
ART. 3
(1) De indata ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre persoanele fizice prevazute la art. 8 are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, va informa persoana desemnata conform art. 14 alin. (1), care va sesiza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiul. Acesta va confirma primirea sesizarii.
........
(6) Persoanele prevazute la art. 8 ori persoanele desemnate conform art. 14 alin. (1) vor raporta Oficiului, in cel mult 24 de ore, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni legate intre ele.
(7) Prevederile alin. (6) se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima este echivalentul in lei a 10.000 euro.
.8. Persoanele prevazute la art. 8 alin. (1) lit. e) si e^1) nu au obligatia de a raporta catre Oficiu informatiile pe care le primesc sau le obtin de la unul dintre clientii lor in cursul determinarii situatiei juridice a acestuia sau al apararii ori reprezentarii acestuia in cadrul unor proceduri judiciare ori in legatura cu acestea, inclusiv al acordarii de consultanta cu privire la declansarea unor proceduri judiciare, potrivit legii, indiferent daca aceste informatii au fost primite sau obtinute inainte, in timpul ori dupa incheierea procedurilor.
ART. 4
(1) Persoanele prevazute la art. 8, care au cunostinta ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor, pot sa efectueze operatiunea fara informarea prealabila a Oficiului, daca tranzactia se impune a fi efectuata imediat sau daca neefectuarea ei ar zadarnici eforturile de urmarire a beneficiarilor tranzactiei suspecte. Aceste persoane sunt obligate insa sa informeze Oficiul de indata, dar nu mai tarziu de 24 de ore, despre tranzactia efectuata, precizand si motivul pentru care nu au facut informarea, potrivit art. 3.
(2) Persoanele prevazute la art. 8, care constata ca o operatiune sau mai multe operatiuni care au fost efectuate in contul unui client prezinta indicii de anomalie pentru activitatea acestui client ori pentru tipul operatiunii in cauza, vor sesiza de indata Oficiul, daca exista suspiciuni ca abaterile de la normalitate au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism.
........
ART. 8
Intra sub incidenta prezentei legi:
..
d) agentii economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, amanet, vanzari-cumparari de obiecte de arta, metale si pietre pretioase, dealeri, turism, prestari de servicii si orice alte activitati similare care implica punerea in circulatie a valorilor;
e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala, contabila ori financiar-bancara;
e^1) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
k) orice alta persoana fizica sau juridica, pentru acte si fapte savarsite in afara sistemului financiar-bancar
........
ART. 21
Incalcarea prevederilor prezentei legi atrage, dupa caz, raspunderea civila, disciplinara, contraventionala sau penala.
ART. 22
(1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), (6) si (7) si la art. 4;
b) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 5 alin. (2), art. 9, art. 13-15, art. 16 alin. (1) si la art. 17.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, iar contraventiile prevazute la alin. (1) lit. b) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei.
(3) Sanctiunile prevazute la alin. (2) se aplica si persoanelor juridice.
Este reglementat prin Legea 656/2002 (M.Of.904/12.12.2002, cu modificările aduse prin acte ulterioare).
În opinia mea se forţează de către organele de control ale statului, raportarea soldului. Legea, este clară indicând clar că se raportează tranzacţiile suspecte şi nu soldul.
ART. 2
In sensul prezentei legi:
a) prin spalarea banilor se ?ntelege infractiunea prevazuta la art. 23;
a^1) prin finantarea actelor de terorism se intelege infractiunea prevazuta la art. 36 din Legea nr. 535/2004 privind prevenirea si combaterea terorismului;
b) prin bunuri se intelege bunurile corporale sau necorporale, mobile ori imobile, precum si actele juridice sau documentele care atesta un titlu ori un drept cu privire la acestea;
c) prin tranzactie suspecta se intelege operatiunea care, prin natura ei si caracterul neobisnuit in raport cu activitatile clientului uneia dintre persoanele prevazute la art. 8, trezeste suspiciunea de spalare a banilor sau de finantare a actelor de terorism;
d) prin transferuri externe in si din conturi se intelege operatiunile de plati si incasari efectuate intre persoane aflate pe teritoriul Romaniei si persoane aflate in strainatate.
ART. 3
(1) De indata ce salariatul unei persoane juridice sau una dintre persoanele fizice prevazute la art. 8 are suspiciuni ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism, va informa persoana desemnata conform art. 14 alin. (1), care va sesiza imediat Oficiul National de Prevenire si Combatere a Spalarii Banilor, denumit in continuare Oficiul. Acesta va confirma primirea sesizarii.
........
(6) Persoanele prevazute la art. 8 ori persoanele desemnate conform art. 14 alin. (1) vor raporta Oficiului, in cel mult 24 de ore, efectuarea operatiunilor cu sume in numerar, in lei sau in valuta, a caror limita minima reprezinta echivalentul in lei a 10.000 euro, indiferent daca tranzactia se realizeaza prin una sau mai multe operatiuni legate intre ele.
(7) Prevederile alin. (6) se aplica si transferurilor externe in si din conturi pentru sume a caror limita minima este echivalentul in lei a 10.000 euro.
.8. Persoanele prevazute la art. 8 alin. (1) lit. e) si e^1) nu au obligatia de a raporta catre Oficiu informatiile pe care le primesc sau le obtin de la unul dintre clientii lor in cursul determinarii situatiei juridice a acestuia sau al apararii ori reprezentarii acestuia in cadrul unor proceduri judiciare ori in legatura cu acestea, inclusiv al acordarii de consultanta cu privire la declansarea unor proceduri judiciare, potrivit legii, indiferent daca aceste informatii au fost primite sau obtinute inainte, in timpul ori dupa incheierea procedurilor.
ART. 4
(1) Persoanele prevazute la art. 8, care au cunostinta ca o operatiune ce urmeaza sa fie efectuata are ca scop spalarea banilor, pot sa efectueze operatiunea fara informarea prealabila a Oficiului, daca tranzactia se impune a fi efectuata imediat sau daca neefectuarea ei ar zadarnici eforturile de urmarire a beneficiarilor tranzactiei suspecte. Aceste persoane sunt obligate insa sa informeze Oficiul de indata, dar nu mai tarziu de 24 de ore, despre tranzactia efectuata, precizand si motivul pentru care nu au facut informarea, potrivit art. 3.
(2) Persoanele prevazute la art. 8, care constata ca o operatiune sau mai multe operatiuni care au fost efectuate in contul unui client prezinta indicii de anomalie pentru activitatea acestui client ori pentru tipul operatiunii in cauza, vor sesiza de indata Oficiul, daca exista suspiciuni ca abaterile de la normalitate au ca scop spalarea banilor sau finantarea actelor de terorism.
........
ART. 8
Intra sub incidenta prezentei legi:
..
d) agentii economici care desfasoara activitati de jocuri de noroc, amanet, vanzari-cumparari de obiecte de arta, metale si pietre pretioase, dealeri, turism, prestari de servicii si orice alte activitati similare care implica punerea in circulatie a valorilor;
e) auditorii, persoanele fizice si juridice care acorda consultanta fiscala, contabila ori financiar-bancara;
e^1) notarii publici, avocatii si alte persoane care exercita profesii juridice liberale, in cazul in care acorda asistenta in intocmirea sau perfectarea de operatiuni pentru clientii lor privind cumpararea ori vanzarea de bunuri imobile, actiuni sau parti sociale ori elemente ale fondului de comert, administrarea instrumentelor financiare sau a altor bunuri ale clientilor, constituirea sau administrarea de conturi bancare, de economii ori de instrumente financiare, organizarea procesului de subscriere a aporturilor necesare constituirii, functionarii sau administrarii unei societati comerciale, constituirea, administrarea ori conducerea societatilor comerciale, organismelor de plasament colectiv in valori mobiliare sau a altor structuri similare, precum si in cazul in care isi reprezinta clientii in orice operatiune cu caracter financiar ori vizand bunuri imobile;
k) orice alta persoana fizica sau juridica, pentru acte si fapte savarsite in afara sistemului financiar-bancar
........
ART. 21
Incalcarea prevederilor prezentei legi atrage, dupa caz, raspunderea civila, disciplinara, contraventionala sau penala.
ART. 22
(1) Constituie contraventie urmatoarele fapte:
a) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 3 alin. (1), (6) si (7) si la art. 4;
b) nerespectarea obligatiilor prevazute la art. 5 alin. (2), art. 9, art. 13-15, art. 16 alin. (1) si la art. 17.
(2) Contraventiile prevazute la alin. (1) lit. a) se sanctioneaza cu amenda de la 100.000.000 lei la 300.000.000 lei, iar contraventiile prevazute la alin. (1) lit. b) se sanctioneaza cu amenda de la 150.000.000 lei la 500.000.000 lei.
(3) Sanctiunile prevazute la alin. (2) se aplica si persoanelor juridice.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
in decurs de 2 ani s/a ajuns ca firma sa fie creditata cu peste 10.000 euro, mai exact cu 20.000 euro. Banii se pot dovedi ca au venit pe cai legale de s/au adunat atatia. Cea mai mare parte a sumei a fost nevoie pt. cumpararea unui spatiu comercial, iar prin credit bancar de platea degeaba dobanda. Aceasta sit. intra sub incidenta legii privind spalarea banilor? Trebuiesc intocmite anumite documente...., trimise unde...???
- danilevicis
- Mesaje: 1737
- Membru din: Vin Ian 05, 2007 1:00 am
- Localitate: Bucovina
- Contact:
ai vazut ce frumos a scris tomac? asta e raspunsultomac scrie:Se raportează doar tranzacţiile de peste 10,000 EUR sau echivalent în lei.
Este reglementat prin Legea 656/2002 (M.Of.904/12.12.2002, cu modificările aduse prin acte ulterioare).
În opinia mea se forţează de către organele de control ale statului, raportarea soldului. Legea, este clară indicând clar că se raportează tranzacţiile suspecte şi nu soldul.
-
- Mesaje: 100
- Membru din: Sâm Oct 07, 2006 12:00 am
- danilevicis
- Mesaje: 1737
- Membru din: Vin Ian 05, 2007 1:00 am
- Localitate: Bucovina
- Contact:
-
- Mesaje: 100
- Membru din: Sâm Oct 07, 2006 12:00 am
La creante, pentru ca sunt o datorie fata de administrator. Ideea cu 4551=1011 am pus-o pentru firmele de transport pentru ca la licentiere au nevoie de total capitaluri de 9000 euro pentru prima masina si cate 5000 pentru fiecare din urmatoarele. De pierdut nu-i pierzi pentru ca ii poti aduce inapoi si poti sa-i dai administratorului. Majorarea capitalului se face doar prin 456 si daca vrei cu adevarat sa-l majorezi ii duci din 455 in 456 si apoi in 1012, treci la registrul comertului si l-ai majorat. Am pus ideea pe forum pentru ca eu stiam ca 455 nu are corespondenta cu 1011 si faptul ca am fost contrazis mi-a dat tema de casa, am mai sapat si pe la altii si am gasit situatia prezentata, dar tot am retineri. Sa mai asteptam si alte pareri.
-
- Mesaje: 100
- Membru din: Sâm Oct 07, 2006 12:00 am
Nu prea este sanatos sa raportezi asa ceva, din om cinstit vei ajunge un suspect permanent chiar daca faci totul legal. Ar trebui raportate la cei de la crima organizata, combaterea evaziunii fiscale si a spalarii banilor, dar eu zic sa caute fiecare solutii de fragmentare a creditarii intr-o luna si sa evite asemenea situatii. Asta zic eu... si nu numai...cat despre un termen ar fi imediat dupa inchiderea lunii.