Arhivare documente fiscale

Mesaj
Autor
tertiuc862
Mesaje: 4
Membru din: Joi Aug 06, 2009 12:00 am

Arhivare documente fiscale

#1 Mesaj de tertiuc862 »

Buna ziua ,

Rugaminte daca are cineva idee despre modalitatea de arhivare a documentelor fiscale si de procedura concreta privind pastrarea acestor documente .
Am identificat ca si legislatie ordinul 3.512/2008 , in care sunt prevazute termenele de pastrare a documentelor financiar-contabile si procedura privind modalitatea de arhivare . (oare mai exista si alte legi referitoare la arhivare?)

Sunt pomenite aici Registrul de evidenta al arhivei ( in care sunt consemnate dosare si documente intrate in arhiva , precum si miscarea acestora ) , Proces verbal in care se consemneaza scaderea documentelor eliminate din arhiva .

Va rog daca se poate un model al acestor tipizate , sau macar informatii care trebuiesc cuprinse in acestea.

PS:
Si inca o problema . Dupa expirarea termenului de pastrare prevazut in acest ordin ( respectiv 5 ani- pentru documentele din Anexa 4 a ordinului, 10 ani pentru celelalte - cu exceptia statelor (50 ani) si a documentelor care atesta provenienta unor bunuri cu durata de viata mai mare de 10 care se pastreaza pe durata de utilizare a bunurilor ) , sa inteleg ca documentele se pot arunca , sau se predau la anumite institutii ( gen Arhivele Nationale ) .

Scrie răspuns