Diverse mici probleme

Mesaj
Autor
costachet
Mesaje: 198
Membru din: Lun Oct 06, 2008 12:00 am

Diverse mici probleme

#1 Mesaj de costachet »

Buna ziua as dori un ajutor din partea dv cu intrepretare sau info sau link-uri la ce nelamuriri am eu

1. Am discutii contradictorii cu un patron referitor la facturile ce le listeaza de pe site-uri , mai exact cumpara de pe aliexpres market , plateste prin banca si imi listeaza facturi in care am doar nume furnizor , nu am tara, nu am cui , cum le pot intregistra ?

2. Alta nelamurire si sunt curios voi cum le rezolvati , alt patron face tot felul de cumparaturi achitate cu card ( farmacie, investigatii medicale , cofetarie, magazin alimentar) eu le pun direct pe protocol, considerati ca e corect? ( e firma cu impozitare la venit )

3. Un patron doreste sa achizitioneze o trotineta electrica , este doar el in firma ca as.unic, o poate achizitiona pe firma ( are contract de comodat si ptr o masina ) firma este cu imp pe profit , nu e platitoare de tva

4. Nu am gasit o reglementare si rog un ajutor , un asociat unic poate sa fie salariat in firma lui ?

5 O cladire achizitionata la o valoare , dupa ani este vanduta la o valoare mai mica decat cea din contabilitate ( ramasa dupa scaderea amortizarii inregistrate ) diferenta este o cheltuiala deductibila ( reduce din profitul anilor precedenti ) ? firma este la impozit pe profit iar vanzarea este la valoare sub pretul pietii. O parere?

Multumesc.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: Diverse mici probleme

#2 Mesaj de tomac »

1. Nu se pot înregistra. De exemplu Temu, care e acum la modă, nu vinde către firme ci doar către persoane fizice.
2. Nu, nu este corect. Acele sume pot fi considerate venituri ale persoanei respective și se pot asimila veniturilor salariale dacă e salariat ori la categoria de alte venituri caz în care pot fi impuse cu 10%.
3. Da, o poate achiziționa că nu există vreo lege care să-i interzică. Dar pentru a deduce ceva e necesar să demonstreze, cu documente, că achiziția este în legătură cu activitatea sa economică.
4. Da, dar nu este recomandat.
5. Da, este deductibilă. De ce nu ar fi?
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

costachet
Mesaje: 198
Membru din: Lun Oct 06, 2008 12:00 am

Re: Diverse mici probleme

#3 Mesaj de costachet »

Buna ziua, multumesc de raspunsuri, cand ai timp as dori sa 'filozofam' putin pe aceste raspunsuri
azi as dori sa dezvoltam ptr pct. 1 si pct. 4
1. un link sau prevedere legala prin care sa-i 'inchid gura' referitor la facturile ce le listeaza de pe aliexpres market
2. exista un cadru legal prin care ' nu se recomanda' ca asociatul unic sa fie si salariat ( in cazul de fata nu este singurul salariat dar pot fi si cazuri cu unic salariat )

Cand ai timp ca nu arde
Multumesc anticipat

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 25996
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: Diverse mici probleme

#4 Mesaj de tomac »

1. Codul fiscal și normele contabile. Mai mult, dacă livrarea este din afara UE este necesară realizarea importului - adică o declarație vamală ce înțeleg că nu există. Documentul ce se înregistrează trebuie să respecte cerințele minim necesare pentru a fi considerat document justificativ.
2. Nu neapărat, dar ca idee nu prea se poate angaja el pe el însăși și nici nu are sens. Poate fi remunerat cu contract de mandat sau de administrare caz în care taxele sunt identice cu cele ale unui CIM doar că nu are drepturile și nici obligațiile stabilite prin codul muncii care nu i s-ar aplica.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

Scrie răspuns