Forum SAGA

Aici ne tutuim, vorbim, ne imprietenim
Acum este Sâm Mai 23, 2015 6:13 am

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 14 mesaje ] 
Autor Mesaj
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 11:38 am 
Neconectat

Membru din: 23 Iul 2012
Mesaje: 27
Cum inregistreaza o microintreprindere cheltuielile nedeductibile?
Ex. la bonuri combustibil tot cu N50 sau inregistreaza intreaga valoare pe cheltuieli deductibile


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 11:55 am 
Neconectat

Membru din: 05 Dec 2012
Mesaje: 1708
Normele contabile trebuie respectate, chiar daca nu au, in acest caz, relevanta si implicatii fiscale.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 12:01 pm 
Neconectat

Membru din: 23 Iul 2012
Mesaje: 27
Dar veniturile 758, 766 intra in baza impozabila pt 3%?


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 12:03 pm 
Neconectat

Membru din: 05 Dec 2012
Mesaje: 1708
Da, intra.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 12:05 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2009
Mesaje: 3268
Localitate: Bucuresti
O microintreprindere nu are cheltuieli deductibile si nedeductibile, avand in vedere ca in acest caz se plateste impozit pe venit 3% din total venituri, cu unele exceptii. Daca e platitoare de TVA, trebuie respectat art. 146 alin 2 Cod Fiscal si punctul 46 alin. 3 din Norme in ceea ce priveste bonul fiscal. Daca nu e platitoare de TVA, TVA-ul inscris pe facturi/bonuri va face parte din costul de achizitie.

_________________
www.pizzabluestar.ro


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 12:10 pm 
Neconectat

Membru din: 05 Dec 2012
Mesaje: 1708
Da, nu se pot imparti in deductibile si nedeductibile, dar trebuie evidentiate in conturile corecte, nu poti inregistra totalul cheltuielilor intru-un singur cont din clasa 6. Dar daca trece in cursul anului 2013 la imp.pe profit?, nu e corect sa ai deja evidentiate "nedeductibilele" unde trebuie?


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 12:19 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 21 Ian 2009
Mesaje: 3268
Localitate: Bucuresti
Corect, mai ales ca in codul fiscal se precizeaza despre amortizarea fiscala in ceea ce priveste microintreprinderile:
"ART. 112^11 Prevederi fiscale referitoare la amortizare
Microîntreprinderile sunt obligate să ţină evidenţa amortizării fiscale, conform art. 24 al Titlului II."

_________________
www.pizzabluestar.ro


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Dum Apr 21, 2013 12:57 pm 
Neconectat

Membru din: 23 Iul 2012
Mesaje: 27
Multumesc pt. raspunsuri


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Ian 10, 2015 10:43 am 
Neconectat

Membru din: 10 Sep 2008
Mesaje: 232
In cazul in care o micro a achizitionat un autovehicol(noiembrie 2013) si un an de zile(2014) nu l-a inscris(n-a circulat) si s-a omis(eu :oops: ) suspendarea amortizarii contabile pot storna notele contabile la decembrie 2014? Nu de alta dar patronul imi zice ca in 2015 incearca sa treaca la impozit pe profit si sa dea masina in folosinta ca sa-si poata deduce amortizarea fiscal.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Sâm Ian 10, 2015 3:47 pm 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 19 Iun 2008
Mesaje: 12974
Localitate: Satu Mare
Ar trebui sa stornezi totul si sa-l inregistrezi pe 231 pana la receptia imobilizarii.

_________________
Inbunatari/sugestii propuse:
- "iesiri": http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=28534
- pozitionare filtrului pentru grupe articole contabile: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=29777


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Ian 12, 2015 8:00 am 
Neconectat

Membru din: 10 Sep 2008
Mesaje: 232
Pai receptia e facuta pe masina numai ca nu e data in folosinta. E cam complicat cu 231 pentru ca receptia e in decembrie 2013 si e prinsa si in bilant la 31.12.2013. Am gasit articolul asta: http://contabilul.manager.ro/a/8080/mijloace-fixe-trecute-in-conservare-tratament-contabil-si-fiscal.html si e inca de actualitate(la 31.12.2014). S-ar parea ca nu trebuie sa stornez nimic(contabil) si cand se da in folosinta sa incep amortizarea fiscala.


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Ian 12, 2015 10:59 am 
Neconectat

Membru din: 24 Ian 2011
Mesaje: 326
O firma (microintreprindere) neplat de TVA, are in evidenta un autovehicul cu val de intrare 50.000 lei, si la 31.12.20144 are valoarea neamortizata de 27.000 lei.
Daca se vinde autovehiculul sa zicem cu 40.000 lei, se plateste impozit pe venit la aceasta suma? Dar valoarea neamortizata ?


Multumesc


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Ian 12, 2015 11:16 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: 19 Iun 2008
Mesaje: 12974
Localitate: Satu Mare
In primul rand, ce treaba are problema cu salarii, avand in vedere sectiunea in care ai postat.
Referitor la problema, va platii impozit pe suma facturata, deoarece acea suma iti reprezinta venitul, in cazul in care prin "microintreprindere" intelege o unitate care este cu plata pe impozit pe veniturile microintreprinderilor (deoarece este diferenta intre cele doua).

_________________
Inbunatari/sugestii propuse:
- "iesiri": http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=28534
- pozitionare filtrului pentru grupe articole contabile: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=29777


Sus
 Profil  
 
MesajScris: Lun Ian 12, 2015 3:02 pm 
Neconectat

Membru din: 24 Ian 2011
Mesaje: 326
Multumesc pt raspuns @balazse...
si scuze ca am scris aici, din viteza nu am observat ca subiectul vine din salarii


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 14 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Bing [Bot] şi 4 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
POWERED_BY
Translation/Traducere: phpBB România