Forum SAGA

Aici ne tutuim, vorbim, ne imprietenim
Acum este Dum Noi 23, 2014 1:17 am

Ora este UTC + 2




Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 5 mesaje ] 
Autor Mesaj
 Subiectul mesajului: Refacturare utilitati
MesajScris: Joi Noi 10, 2011 1:16 pm 
Neconectat

Membru din: Joi Sep 29, 2011 10:21 am
Mesaje: 3
Refacturare utilitati: am cautat aceasta speta dar nu am gasit nimic.
Iata care este cazul meu: In aceiasi cladire unde ne(gradinita) desfasuram activitatea mai functioneaza si o alta institutie publica( cresa ) care nu are incheiat nici un contract de utilitati, respectiv: gaze naturale, energie electrica si apa. Contractele sunt incheiate pe gradinita si facturile se emit ca atare, pe care le platesc in intregime. Insa aceasta cresa consuma si ea din aceste utilitati. In acest sens am incheiat un protocol prin care ei imi vor achita aceste utlilitati mai sus mentionate conform unei cote procentuale din facturile emise, convenita de comun acord. Acum vine problema la mine, cum inregistrez aceste cote procentuale? Ma refer la toata monografia: evidentierea facturii de utilitate, plata ei in intregime de catre mine, evidentierea cotei procentuale a cresei, incasarea ei in contul unitatii noastre.
Multumesc.

Eu va propun urmatoarea monografie:

Monografie utilitati Cresa nr. .......

1)Evidentiere factura utilitati a gradinitei

% = 401 100
610 66
4111 34

2)Plata factura utilitati a gradinitei:

401=770 100

3)Incasare factura de la Cresa nr. ......, in momentul in care Cresa imi plateste

770 = 4111 34

Eu asa gandesc sa rezolv, in felul asta voi avea evidenta clara a incasarilor de la Cresa, pentru ca ei raman in urma cu platile, nu platesc luna cu luna cum le emit eu cota lor parte de utilitati,
Iar in Situatie clienti voi avea reflectarea fidela a facturilor emise catre Cresa si situatia incasarii lor.

M-am uitat in Ordinul 1917/2005 si am vazut ca unele articole contabile utilizate de mine in aceasta monografie nu sunt acolo acolo, insa astept alte solutii cine are caz asemanator si utilizeaza Saga.B


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Refacturare utilitati
MesajScris: Mar Feb 28, 2012 5:04 pm 
Neconectat

Membru din: Mar Noi 17, 2009 12:00 am
Mesaje: 131
4611-7702
5311-4611
610-7702 in rosu cu suma utilitatilor

- tu platesti intreaga factura de utilitati
- lor le ceri cota parte pentru care le eliberezi factura si chitanta
- sumele le depui in contul de cheltuieli materiale


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Refacturare utilitati
MesajScris: Mar Feb 28, 2012 8:28 pm 
Neconectat

Membru din: Joi Aug 10, 2006 11:00 pm
Mesaje: 432
Localitate: Resita
610= 770 sau 401= 770 cu valoarea facturii integrale
daca incasarea este prin trezorerie:
610=7702 in rosu cu suma incasata de la "partener"
de ce sa le emiti facura? pe baza protocolului se stabilesc cotele procentuale din consum si o copie dupa factura de utilitati o trimiti cresei ptr decontarea platii pe care ai facut-o tu in contul lor (cota parte)

_________________
Un economist este un expert care va stii maine de ce lucrurile pe care le-a prevestit ieri nu s-au intamplat astazi.


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Refacturare utilitati
MesajScris: Mar Sep 25, 2012 6:25 pm 
Neconectat

Membru din: Mar Iun 08, 2010 11:00 pm
Mesaje: 14
Buna , as avea nevoie de un sfat:
-sediul(cladirea) societatii unde lucrez este proprietatea administratorului
-in acea cladire sunt 2 societati (la una dintre ele este asociat unic iar la cealalta doar asociat - treaba asta nu stiu cat de ok este) , iar factura de electricitate vine doar pe o societate.
-intrebarea mea este in ce conditii as putea sa-i facurez celei de-a 2 societati o parte din utilitati?
-trebuiesc intocmite ceva contracte intre societati?


Sus
 Profil  
 
 Subiectul mesajului: Re: Refacturare utilitati
MesajScris: Mie Sep 26, 2012 8:42 am 
Neconectat
Avatar utilizator

Membru din: Joi Ian 01, 1970 2:00 am
Mesaje: 11301
Localitate: Beiuş, Bihor
1. Acordați puțină atenție modului de postare pe forum. Ați pus întrebarea aceasta într-un topic legat de SAGA B adică un program de contabilitate pentru instituții publice, întrebarea neavând nimic de-a face cu acest program sau cu problemele instituțiilor publice. În acest fel, scad șansele de a primi un răspuns.
2. A fi doar asociat într-o firmă este perfect ok. Nu e neapărată nevoie ca cel ce deține acțiuni, părți sociale într-o firmă să fie și administratorul ei.
3. Nu puteți să-i facturați utilitățile decât dacă între firme există un contract de închiriere sau subînchiriere mai exact, contract ce să prevadă acest lucru. Altfel nu veți putea refactura utilități. Dar încheierea unui contract de închiriere presupune ca firma ce închiriază să fie proprietarul spațiului ceea ce nu e cazul aici, iar unui de subînchiriere presupune ca firma ce subînchiriază să fie beneficiara dreptului de folosință al clădirii în baza unui contract de închiriere ce să-i permită și subînchirierea, ceea ce, iarăși, nu e este cazul.

_________________
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Imagine


Sus
 Profil  
 
Afişează mesajele de la anteriorul:  Sortează după  
Scrie un subiect nou Răspunde la subiect  [ 5 mesaje ] 

Ora este UTC + 2


Cine este conectat

Utilizatorii ce navighează pe acest forum: Niciun utilizator înregistrat şi 0 vizitatori


Nu puteţi scrie subiecte noi în acest forum
Nu puteţi răspunde subiectelor din acest forum
Nu puteţi modifica mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi şterge mesajele dumneavoastră în acest forum
Nu puteţi publica fişiere ataşate în acest forum

Căutare după:
Mergi la:  
POWERED_BY
Translation/Traducere: phpBB România