NOTARI ASOCIATI

Chestiuni specifice programului SAGA PS
Mesaj
Autor
tamasanuc
Mesaje: 287
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti

NOTARI ASOCIATI

#1 Mesaj de tamasanuc »

Apelez din nou la sprijinul vostru atat de util. Va voi prezenta cat mai multe date, pentru a ma putea lamuri cat mai exact cu ce trebuie facut in cazul de mai jos :

I. Doua persoane fizice, notari publici, care si-au desfasurat activitatea individual - birou individual notarial, ca BIN 1 (localitatea A) si BIN 2 (localitatea B), inregistrate la AFP, avand CIF, salariati angajati, contabilitate in partida simpla, impunere in sistem real etc
II. Se semneaza un contract de asociere a celor doi notari publici, prin care se constituie o Societate Profesionala Notariala, cu sediul comun in localitatea A, evidentele notariale si fiscale se vor tine in partida comuna, registrele notariale utilizate sunt cele deja deschise
III. Asocierea se realizeaza prin inchiderea biroului notarial din localitatea B, iar notarul titular al asocierii este cel din localitatea A
IV. Licentele de functionare ale celor doi notari, detinute anterior inceteaza, fiind emisa o noua licenta in cadrul SPN

O parte din nelamuriri :
1. Societatea profesionala notariala constituita este persoana cu sau fara personalitate juridica ?
2. Pentru BIN 1, trebuie sa se radieze de la AFP ? Se depune D070 pentru scoatere din evidenta ? Ce alte declaratii mai trebuiesc depuse ? Trebuiesc incetate si contractele de munca, reziliate contractele de utilitati etc ?
3. Ce presupune evidenta contabila comuna ?
4. SPN se va inregistra la AFP, va primi CIF, va functiona ca o entitate noua pt care se achizitioneaza RJIP,RI,RUC,Reg pt evidenta aportului si rezultatului distribuit, se vor intocmi noi CIM pt salariatii vechi ...
5. Ce declaratii se depun pt SNP : D010, D223 (si D220 pt fiecare asociat) sau ce anume...

Va multumesc anticipat si pe masura ce imi pun ordine in cazul dat, voi reveni si cu alte intrebari.

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

Re: NOTARI ASOCIATI

#2 Mesaj de apetrem »

1. Societatea profesionala notariala este o asociere fara personalitate juridica constituita in baza art. 86 CF.
2. Ambele BIN isi inceteaza activitatea, se radiaza la fisc, depun declaratile 070, 220 si 200.
Normal, toate contractele de munca si orice alte contracte inceteaza.
3. Asocierea are evidenta contabila proprie.
4. Da.
5. Asociatul desemnat conform art.86 lit. e) are următoarele obligaţii: (pct. 185 din Normele la art.86)
- să înregistreze Contractul de asociere, precum şi orice modificare a acestuia la organul fiscal la care asociaţia este înregistrată în evidenţa fiscală, în termen de 15 zile de la data încheierii acestuia. Prin sediul asociaţiei se înţelege locul principal de desfăşurare a activităţii asociaţiei; (Formular 010).
- să depună o declaraţie privind veniturile şi cheltuielile estimate, la termenele stabilite, la organul fiscal la care asociaţia este înregistrată în evidenţa fiscală; (Formular 223)
- să asigure organizarea şi conducerea evidenţelor contabile;
- să determine venitul net/pierderea obţinut/obţinută în cadrul asociaţiei, precum şi distribuirea venitului net/pierderii pe asociaţi;
- să depună o Declaraţie anuală privind venitul realizat (Formular 204).
- să reprezinte asociaţia în verificările efectuate de organele fiscale, precum şi în ceea ce priveşte depunerea de obiecţiuni, contestaţii, plângeri asupra actelor de control încheiate de organele fiscale;
- să răspundă la toate solicitările organelor fiscale, atât cele privind asociaţia, cât şi cele privind asociaţii, legate de activitatea desfăşurată de asociaţie;
- să completeze Registrul pentru evidenţa aportului şi rezultatului distribuit;
- alte obligaţii ce decurg din aplicarea titlului III din Legea nr. 571/2003 privind Codul fiscal, cu modificările şi completările ulterioare.
Marian Apetre

suts
Mesaje: 98
Membru din: Mie Aug 17, 2011 4:39 pm

Re: NOTARI ASOCIATI

#3 Mesaj de suts »

sa nu uiti de si Declaratia 208-semestriala

tamasanuc
Mesaje: 287
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti

Re: NOTARI ASOCIATI

#4 Mesaj de tamasanuc »

Va multumesc pentru sprijin !

Legat de contabilitatea comuna, ma puteti ajuta putin cu organizarea in Saga PS? Pentru a urmari chelt+ven pe fiecare notar asociat, creez grupe diferite sau cum ar fi mai bine/organizat sa lucrez ?

suts
Mesaje: 98
Membru din: Mie Aug 17, 2011 4:39 pm

Re: NOTARI ASOCIATI

#5 Mesaj de suts »

DA,evidentiezi fiecare venit sau chletuiala pe fiecare notar( ex.Ch ded integral Popescu sau Venituri din activitate Popescu)
dar vezi ca declaratiile la ANAF(204 si 223) trebuie sa le faci cu cota stabilita in Contractul de asociere ,
apoi D200 pe fiecare notar,deci platile de impozit si cass pe fiecare notar se platesc cf cotelor stabilite in Contractul de asociere pe care-l depui la ANAF

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: NOTARI ASOCIATI

#6 Mesaj de fagarasa176 »

tamasanuc scrie: Pentru a urmari chelt+ven pe fiecare notar asociat, creez grupe diferite sau cum ar fi mai bine/organizat sa lucrez ?
Foloseste grupele
Eu folosesc la o asociere de executori judecatoresti
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

tamasanuc
Mesaje: 287
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti

Re: NOTARI ASOCIATI

#7 Mesaj de tamasanuc »

Inca ceva : daca licenta de functionare emisa notarului inceteaza din 04.07.14 ( de la data aceea este o noua licenta pe asociere), biroul individual notarial trebuie sa-si inceteze activitatea din 04.07.14 sau pot solicita radierea prin D070 incepand cu data de 31.07.14, astfel incat notarul sa nu mai realizeze venituri, dar sa poata inchide situatiile ?

apetrem
Mesaje: 2852
Membru din: Mar Noi 15, 2011 12:00 am
Localitate: Brasov

Re: NOTARI ASOCIATI

#8 Mesaj de apetrem »

Nu cred ca fiscul va accepta inregistrarea asociatiei inainte de inchiderea celor individuale.
Marian Apetre

Avatar utilizator
fagarasa176
Mesaje: 8241
Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
Localitate: ..la mare...la soare
Contact:

Re: NOTARI ASOCIATI

#9 Mesaj de fagarasa176 »

La executorii mei s'a deschis asocierea si apoi la ceva timp au fost inchise cele individuale...deci nu a fost problema...
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!

tamasanuc
Mesaje: 287
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti

Re: NOTARI ASOCIATI

#10 Mesaj de tamasanuc »

Daca biroul individual depune 070 pentru incetarea activitatii incepand cu data de 31.07.2014, ce se intampla cu facturile si platile primite/efectuate dupa acea data ? Cu ce data ar trebui inchis contul la banca ?

tamasanuc
Mesaje: 287
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti

Re: NOTARI ASOCIATI

#11 Mesaj de tamasanuc »

Reg.pt evidenta aportului si rezultatului distribuit se gaseste de cumparat ?

tamasanuc
Mesaje: 287
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti

Re: NOTARI ASOCIATI

#12 Mesaj de tamasanuc »

Cred ca v-am stresat deja cu intrebarile, dar lista de nelamuriri continua.
Am citit si OMFP 1040 si Codul fiscal, dar am inca o nelamurire legata de patrimoniul pfa. La incetarea activitatii birourilor individuale, bunurile din patrimoniu se constituie venit impozabil. Pentru bunurile in stare de functionare voi face o factura catre titularul pfa-ului. Intrebarea 1: la ce pret facturez bunurile, in conditiile in care la valoarea inscrisa in RI nu se justifica, ele fiind totusi uzate, dar nici vreo comisie de evaluare nu-si are rostul.
Bunurile facturate catre titulari, vor ajunge in patrimoniul asocierii. Intrebarea 2 : cum vor ajunge in noul patrimoniu, in baza unui contract de vanzare-cumparare cu plata pe baza de DP, platile fiind recunoscute ca si cheltuieli deductibile sau vor fi preluate in noul RI ca aport, fara a fi considerate chelt.ded. ? Nelamurirea tine mai mult de art.48 CF.
Intrebarea 3 : bunurile care nu vor fi preluate in patrimoniul asocierii, ci vor ramane titularilor pfa, cum vor fi scoate din evidentele pfa, in baza carui document si la ce valori?
Va multumesc tare mult pentru lamuriri.

nasteaf
Mesaje: 619
Membru din: Mar Oct 30, 2012 12:01 pm

Re: NOTARI ASOCIATI

#13 Mesaj de nasteaf »

Am avut recent un astfel de caz si desi am citit tot ce tine de aceasta tema, am apelat la consultanta de la Finante, intr-adevar si de la Boroul TVA si de la Biroul PFA, si apoi am inteles cum se procedeaza in functie de conditiile concrete ale fiecarei asocieri.Ma asteptam ca la Finante sa existe o procedura de lucru pt.astfel de asocieri si sa primesc si eu procedura respectiva, dar nu exista asa ceva.
Problema se pune daca noua societate profesionala notariala creata se inregistreaza la cerere ca platitoare de TVA sau nu de la infiintare.
De asemenea ce prevede contractul de asociere -contract ce se inregistreaza la organul fiscal competent in 15 zile de la data incheierii acestuia- in legatura cu aportul fiecaruia asociat.
Pentru stabilirea venitului brut al biroului care se inchide vezi art.48 Cod Fiscal,pct.36 si pct.38 al.17 din Normele metodologice.
La biroul meu care s-a inchis, avand multe bunuri, s-a efectuat evaluarea tuturor bunurilor de catre un evaluator autorizat ANEVAR si si-a vandut bunurile ei personal la valoarea de piata finala stabilita in Raportul de evaluare+TVA aferent.
Mentionez ca noua SNP nu s-a inregistrat de la infiintare ca platitoare de TVA.

tamasanuc
Mesaje: 287
Membru din: Mar Feb 27, 2007 12:00 am
Localitate: Bucuresti

Re: NOTARI ASOCIATI

#14 Mesaj de tamasanuc »

Asocierea s-a inregistrat de la infiintare ca platitor de TVA. In contractul de asociere nu scrie nimic legat de aportul notarilor asociati.

nasteaf
Mesaje: 619
Membru din: Mar Oct 30, 2012 12:01 pm

Re: NOTARI ASOCIATI

#15 Mesaj de nasteaf »

Dar contractul de asociere trebuie sa respecte prevederile art.86 al.2 din Codul Fiscal si sa cuprinda toate datele prevazute de lege.In functie de contributia asociatilor in bunuri si drepturi se stabileste cota procentuala de participare a fiecarui asociat la veniturile sau pierderile din cadrul asocierii.
Este important acest lucru caci in primul rand trebuie respectate prevederile contractului de asociere si in functie de aceasta, bunurile urmeaza regimul vanzarii sau trecerea in patrimoniul noii afacerii SPN.
Modalitatea de cuprindere in venitul brut al vechii afaceri sau a noii afaceri este prevazuta clar in
Norme metodologice-ART. 48 COD FISCAL astfel:
"36. În venitul brut se includ toate veniturile în bani şi în natură, cum ar fi: venituri din vânzarea de produse şi de mărfuri, venituri din prestarea de servicii şi executarea de lucrări, venituri din vânzarea sau închirierea bunurilor din patrimoniul afacerii, venituri obţinute din valorificarea bunurilor mobile sub forma deşeurilor din patrimoniul afacerii prin centrele de colectare a deşeurilor şi orice alte venituri obţinute din exercitarea activităţii, inclusiv încasările efectuate în avans care se referă la alte exerciţii fiscale, precum şi veniturile din dobânzile primite de la bănci pentru disponibilităţile băneşti aferente afacerii, din alte activităţi adiacente şi altele asemenea. În venitul brut se includ şi veniturile încasate ulterior încetării activităţii independente, pe baza facturilor emise şi neîncasate până la încetarea activităţii.
Prin activităţi adiacente se înţelege toate activităţile care au legătură cu obiectul de activitate autorizat.
În venitul brut al afacerii se include şi suma reprezentând contravaloarea bunurilor şi drepturilor din patrimoniul afacerii care trec pe parcursul exercitării activităţii şi la încetarea definitivă a acesteia în patrimoniul personal al contribuabilului, operaţiune considerată din punct de vedere fiscal o înstrăinare. Evaluarea acestora se face la preţurile practicate pe piaţă sau stabilite prin expertiză tehnică.
În cazul încetării definitive a activităţii, din punct de vedere fiscal, sumele obţinute din valorificarea bunurilor şi drepturilor din patrimoniul afacerii, înscrise în Registrul-inventar, cum ar fi: mijloacele fixe, obiectele de inventar şi altele asemenea, precum şi stocurile de materii prime, materiale, produse finite şi mărfuri se includ în venitul brut.
În cazul schimbării modalităţii de exercitare a unei activităţi, precum şi al transformării formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislaţiei în materie, în condiţiile continuării activităţii, se include în venitul brut al afacerii care urmează să se transforme/schimbe şi contravaloarea bunurilor şi drepturilor care trec în patrimoniul afacerii în care s-a transformat/schimbat.[/u]În cazul bunurilor şi al drepturilor amortizabile care trec în patrimoniul altei afaceri prin schimbarea modalităţii de exercitare a unei activităţi şi/sau transformarea formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislaţiei în materie, se aplică următoarele reguli:
- cele cu valoare rămasă de amortizat se înscriu în Registrul-inventar la această valoare, care constituie şi bază de calcul al amortizării;
- cele complet amortizate se înscriu în Registrul-inventar la valoarea stabilită prin expertiză tehnică sau la preţul practicat pe piaţă; pentru acestea nu se calculează amortizare şi valoarea acestora nu constituie cheltuială deductibilă din veniturile noii activităţi.
În cazul bunurilor şi al drepturilor neamortizabile care trec în patrimoniul altei afaceri prin schimbarea modalităţii de exercitare a unei activităţi şi/sau transformarea formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislaţiei în materie, acestea se înscriu în Registrul-inventar la valoarea înscrisă în evidenţa contabilă din care provin şi nu constituie cheltuială deductibilă din veniturile noii activităţi.
Nu constituie venit brut următoarele:
- aporturile făcute la începerea unei activităţi sau în cursul desfăşurării acesteia;
- sumele primite sub formă de credite bancare ori de împrumuturi de la persoane fizice sau juridice;
- sumele primite ca despăgubiri;
- sumele ori bunurile primite sub formă de sponsorizări, mecenat sau donaţii.
În cazul începerii unei activităţi ca urmare a schimbării modalităţii de exercitare a activităţii şi/sau transformării formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislaţiei în materie, aporturile aduse în noul patrimoniu nu constituie venit brut.
În cazul schimbării modalităţii de exercitare a unei activităţi şi/sau al transformării formei de exercitare a acesteia într-o altă formă, potrivit legislaţiei în materie, în timpul anului, venitul net/pierderea se determină separat pentru fiecare perioadă în care activitatea independentă a fost desfăşurată de contribuabil într-o formă de organizare prevăzută de lege.
Venitul net anual/Pierderea anuală se determină prin însumarea venitului net/pierderii înregistrat/înregistrate în toate perioadele fiscale din anul fiscal în care a avut loc schimbarea şi/sau transformarea formei de exercitare a activităţii.
Venitul net anual/Pierderea anuală se înscrie în declaraţia privind venitul realizat.
Pierderea fiscală înregistrată în anul în care a avut loc schimbarea şi/sau transformarea formei de exercitare a activităţii se reportează şi se compensează potrivit regulilor de reportare prevăzute la art. 80 din Codul fiscal".

Scrie răspuns