Ajustare TVA

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
garbaceab
Mesaje: 415
Membru din: Joi Dec 27, 2012 9:54 am

Ajustare TVA

#1 Mesaj de garbaceab »

Buna ziua, stimati colegi va rog mult ajutati ma cu un sfat si anume : am o societate care a avut activitatea suspendata pe 4 ani, acum au reluat activitatea si patronii vor sa depun actele necesare pentru a fi scosi din evidenta platitorilor de TVA .Intrebrea este ce fac cu suma de 32.000 lei din balanta care reprezinta clienti neincasati, respectiv 1.500 lei furnizori neachitati ( nu stiu daca sumele sunt reale , asa am preluat firma).Cum fac ajustare TVA la aceste sume ? sau ce pot face cu aceste sume ?Multumesc anticipat.

pinteae
Mesaje: 2007
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: Ajustare TVA

#2 Mesaj de pinteae »

In cazul trecerii de la platitor la neplatitor de TVA, nu se fac ajustari asupra soldurilor de clienti si furnizori. Se fac ajustari asupra elementelor parimoniale, pentru care s-a beneficiat de deducere de TVA (stocuri, imobilizari, servicii neutilizate, etc). Clientii si furnizorii, avand o vechime mare (inteleg ca sunt mai vechi de 4 ani), poti sa-i scoti din evidenta contabila astfel: Clientii, ii treci pe clienti incerti, te documentezi de la Re.Com. asupra situatiei juridice a acestora. Daca sunt radiati ii treci pe cheltuieli cu creantele neincasate (nedeductibil fiscal), daca sunt lichidati, in baza Legii 85, incerci sa obtii o copie dupa Hotararea de inchidere procedura, emiti factura de storno cu cota TVA de la data emiterii facturii, recuperezi TVA colectat initial si deduci cheltuiala (atentie la afiliere). In cazul furnizorilor, acestia fiind prescrisi, le trimiti o notificare de scoatere din evidenta si ii treci pe venituri (impozabile). ATENTIE! Atat in cazul clientilor cat mai ales a furnizorilor, daca exista extrase de cont confirmate, termenul de prescriptie incepe sa curga de la ultimul extras de cont confirmat.

garbaceab
Mesaje: 415
Membru din: Joi Dec 27, 2012 9:54 am

Re: Ajustare TVA

#3 Mesaj de garbaceab »

In primul rand va multumesc pentru raspuns,acum din cate mi a povestit societatea livreaza produse on line acesti clienti sunt doar persoane fizice nu firme, suma neincasata sa adunat in 10 ani de activitatein urma coletelor pierdute sau colete care s-au intors in firma si nu s-au anulat facturile , in cazul asta cum fac? daca nu facem factura storno ? cum inregistrez?

pinteae
Mesaje: 2007
Membru din: Joi Feb 10, 2011 12:00 am
Localitate: Targu Mures

Re: Ajustare TVA

#4 Mesaj de pinteae »

Speta ta este destul de complexa. Pentru acoperirea riscului de neincasare, in mod normal ar trebui sa constitui provizioane. Sumele neincasate (in functie de motivul neincasarii), pot fi acoperite din provizioane. Pentru coletele pierdute exista polita de asigurare? Daca da, atunci cheltuiala cu scoaterea din evidenta a bunurilor trimise prin colete, devine deductibila, pierderea o vei acoperi din despagubiri. Daca nu, atunci cheltuielile devin nedeductibile si vei colecta TVA, la valoarea de achizitie. Pentru coletele returnate, vei emite facturi de storno, deoarece bunurile au intrat din nou in gestiune.

garbaceab
Mesaje: 415
Membru din: Joi Dec 27, 2012 9:54 am

Re: Ajustare TVA

#5 Mesaj de garbaceab »

Of , asta inseamna sa iau actele din urma sa verific , nici nu stiu ce colete s au intors si nici cand si nici persoanele , chiar nu stiu pe ce persoane sa fac storno , daca las asa ce se intampla ? pot deveni neplatitor de TVA in conditiile astea? si sa reincepem activitatea pe firma ? chiar habar nu am de unde sa ma apuc.Si apropo nu exista asigurare facuta.

Scrie răspuns