Protectia datelor personale.
-
- Mesaje: 226
- Membru din: Joi Sep 08, 2016 10:56 am
- Localitate: M-CIUC
Protectia datelor personale.
Buna ziua, poate sa spuna cineva , ca o microintreprindere Cor 4711 si cu 9 salariati ce are de facut in privinta protectiei datelor personale?
Multumesc mult, o zi frumoasa va doresc.
Multumesc mult, o zi frumoasa va doresc.
-
- Mesaje: 226
- Membru din: Joi Sep 08, 2016 10:56 am
- Localitate: M-CIUC
Re: Protectia datelor personale.
Nimeni nu ma poate ajuta?
Re: Protectia datelor personale.
P-aici majoritatea sunt contabil.
Nu prea îi pasionează chestiile astea.
Nu prea îi pasionează chestiile astea.
-
- Mesaje: 866
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 12:00 am
Re: Protectia datelor personale.
dar multi dintre contabili se ocupa si de resurse umane si impliciti are acces la date personale si implicit tot pe ei sa cada magareatza de a tine evidenta si ptr criteriile generate de aceasta noua prevedere legala
si eu imi pun intrebarea daca trebuie sa stiu legea asta sau nu....
si eu imi pun intrebarea daca trebuie sa stiu legea asta sau nu....
Re: Protectia datelor personale.
Nu trebuie. Juristul trebuie să știe.
-
- Mesaje: 226
- Membru din: Joi Sep 08, 2016 10:56 am
- Localitate: M-CIUC
Re: Protectia datelor personale.
Firmele mici nu au jurist, tot contabilul trebuie sa stie ce este de facut.
Re: Protectia datelor personale.
se aplica pentru tot ce inseamna prelucrare de date personale: contabilitate, salarizare, RU, transport. chiar daca este un singur angajat care executa aceste lucruri.
Regulamentul zice ca se aplica obligatoriu firmelor cu mai mult de 250 de angajati. Dar obligativitatea se extinde la toate firmele care prelucreaza date personale, oricat de mici ar fi. datele personale sunt si ale angajatior dar si ale firmelor cu care aveti relatii.
faceti un curs de DPO si va veti lamuri, fiindca depinde de la firma la firma, nu este niciun sablon care poate fi aplicabil. cam totul este particul;arizat
Regulamentul zice ca se aplica obligatoriu firmelor cu mai mult de 250 de angajati. Dar obligativitatea se extinde la toate firmele care prelucreaza date personale, oricat de mici ar fi. datele personale sunt si ale angajatior dar si ale firmelor cu care aveti relatii.
faceti un curs de DPO si va veti lamuri, fiindca depinde de la firma la firma, nu este niciun sablon care poate fi aplicabil. cam totul este particul;arizat
-
- Mesaje: 866
- Membru din: Mie Dec 03, 2008 12:00 am
Re: Protectia datelor personale.
nu fac curs de protec date pe bani mei...sa plateasca si fac altfel exclus....sunt satul de sarcini noi si de care nu sunt obligat sa le fac..
doar ca intru in contact cu ele nu inseamna automat ca trebuie sa le si fac eu...( ma refer la reglementarile aceastea )
sa raspunda conducerea
apropo , stiti care e organul care ar controla aplicarea legii ?
doar ca intru in contact cu ele nu inseamna automat ca trebuie sa le si fac eu...( ma refer la reglementarile aceastea )
sa raspunda conducerea
apropo , stiti care e organul care ar controla aplicarea legii ?
-
- Mesaje: 226
- Membru din: Joi Sep 08, 2016 10:56 am
- Localitate: M-CIUC
Re: Protectia datelor personale.
Dupa informatiile mele, firma trebuie se aiba un responsabil cu protectia datelor cu carater personal,desemnat prin decizie sau act aditional la CIM la salariat existent, si fisa postului.
Re: Protectia datelor personale.
@bartalise23: .. pai si daca am o firma cu un singur salariat (care este asociatul unic - administratorul firmei) sa-l deleg tot pe el sa fie responsabilul cu protectia datelor cu caracter personal ? ... nu e cam aberant ? Ce poate sa faca ? Sa-si dezvaluie singur datele in scopuri de marketing catre alte firme ?! ... eu cred ca este un pic dusa la extrem nebunia asta cu GDPR (din punct de vedere al contabililor) ..
Re: Protectia datelor personale.
Nu mai aberați pe aici.
Responsabilul ăla este obligatoriu pentru entități publice. Pentru entități private nu.
Regulamentul permite prelucrarea legală a datelor dacă se face colectarea lor în vederea îndeplinirii unor obligații legale. Pentru salariați iese din discuție obținerea consimțământului. Vedeți art.6 din regulament.
Regulamentul e public, e și în limba română - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 79&from=RO
M-am săturat azi de discuțiile pe tema asta. Am primit de la un jurist un act adițional la CIM. Și când i-am spus că nu e normal că nu indică ce se modifică sau completează la CIM, că nu indică temeiul legal pentru modificare că regulamentul ăsta nu are prevederi legate de asta, am primit niște argumente lipsite de orice logică.
O logică a bunului simț spune că se aplică în general relațiilor de natură comercială în principal.
În relațiile cu salariații nu. Dacă nu aveți clienți persoane fizice, nu aveți alte obligații decât de a stabili prin ROI sau fișa postului că anumite persoane din firmă pot și au dreptul de a prelucra datele cu caracter personal ale salariaților și doar în scopul îndeplinirii obligațiilor legale. Dacă aveți contract de servicii pentru externalizarea serviciilor ce presupun și prelucrări de date cu caracter personal, la fel, un act adițional care să spună asta e ok.
Responsabilul ăla este obligatoriu pentru entități publice. Pentru entități private nu.
Regulamentul permite prelucrarea legală a datelor dacă se face colectarea lor în vederea îndeplinirii unor obligații legale. Pentru salariați iese din discuție obținerea consimțământului. Vedeți art.6 din regulament.
Regulamentul e public, e și în limba română - https://eur-lex.europa.eu/legal-content ... 79&from=RO
M-am săturat azi de discuțiile pe tema asta. Am primit de la un jurist un act adițional la CIM. Și când i-am spus că nu e normal că nu indică ce se modifică sau completează la CIM, că nu indică temeiul legal pentru modificare că regulamentul ăsta nu are prevederi legate de asta, am primit niște argumente lipsite de orice logică.
O logică a bunului simț spune că se aplică în general relațiilor de natură comercială în principal.
În relațiile cu salariații nu. Dacă nu aveți clienți persoane fizice, nu aveți alte obligații decât de a stabili prin ROI sau fișa postului că anumite persoane din firmă pot și au dreptul de a prelucra datele cu caracter personal ale salariaților și doar în scopul îndeplinirii obligațiilor legale. Dacă aveți contract de servicii pentru externalizarea serviciilor ce presupun și prelucrări de date cu caracter personal, la fel, un act adițional care să spună asta e ok.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Protectia datelor personale.
deci care firme trebuie sa depuna notificare on-line la anprcd si care este termenul?
Re: Protectia datelor personale.
Întrebați un jurist
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: Protectia datelor personale.
Nu se mai depune nicio notificare la anprcd.
gata.
faceti cursuri cei care aveti nevoie!
gata.
faceti cursuri cei care aveti nevoie!
Re: Protectia datelor personale.
Multumim @tomac pentru precizari, dar legat de :
''În relațiile cu salariații nu. Dacă nu aveți clienți persoane fizice, nu aveți alte obligații decât de a stabili prin ROI sau fișa postului că anumite persoane din firmă pot și au dreptul de a prelucra datele cu caracter personal ale salariaților și doar în scopul îndeplinirii obligațiilor legale.''
De aici se intelege ca trebuie modificata fisa postului persoanei care se ocupa de resurse umane, numai pentru a adauga ca poate și are dreptul de a prelucra datele cu caracter personal ale salariaților și doar în scopul îndeplinirii obligațiilor legale??
''În relațiile cu salariații nu. Dacă nu aveți clienți persoane fizice, nu aveți alte obligații decât de a stabili prin ROI sau fișa postului că anumite persoane din firmă pot și au dreptul de a prelucra datele cu caracter personal ale salariaților și doar în scopul îndeplinirii obligațiilor legale.''
De aici se intelege ca trebuie modificata fisa postului persoanei care se ocupa de resurse umane, numai pentru a adauga ca poate și are dreptul de a prelucra datele cu caracter personal ale salariaților și doar în scopul îndeplinirii obligațiilor legale??