imobilizari

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
maram
Mesaje: 150
Membru din: Mar Ian 07, 2014 10:09 am

imobilizari

#1 Mesaj de maram »

Firma a incheiat un leasing auto cu data de 13.07.2016,masina urmand sa vina pe comanda in august 2016.Cu ce data se face inregistrarea in imobilizari ,ca daca o inregistrez in iulie se calculeaza amortizarea deja,fara sa fie masina sosita?Multumesc.

paturcai
Mesaje: 8200
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: imobilizari

#2 Mesaj de paturcai »

Daca aveti factura de leasing (putin probabil) pentru rata 1 atunci faceti inregistrarea imobilizarii in luna in care aceasta factura este emisa.
Avansul platit (probabil) s-a facut luna aceasta urmand ca primirea spre folosinta sa vina in august.
August este luna in care veti inregistra contractul de leasing de atunci urmand sa va comportati ca un proprietar (substance over form/prevalenta economicului asupra juridicului)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

kalapism
Mesaje: 377
Membru din: Mar Ian 10, 2012 3:06 pm

Re: imobilizari

#3 Mesaj de kalapism »

Buna ziua,
Am urmatoarea problema:
Am avut achizitionte prin leasing anumite utilaje agricole, inregistrate in imobilizari la valoarea facturei proforme din acea data( valoare trecuta si pe contract). La o anumita data din cauza unor probleme nu s-au mai achitat ratele de leasing. Banca reziliaza contractele, iar in urma unor negocieri noi le achizitionam cu factura fiscala.
Exemplu : o semanatoare inregistrata in 2012 cu valoare de intrare 62637,40 ron, valoare ramasa de amortizat 31971,27 ron este facturata in 2016 la valoarea de 35246,50 ron. Am alte utilaje la care valoarea de amortizat ramasa este 0.

Cum sa ajustez valoarea utilajului? sau ce trebuie sa fac?

Va multumesc!

paturcai
Mesaje: 8200
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: imobilizari

#4 Mesaj de paturcai »

Mergeti (daca sunt inregistrate in IMOBILIZARI in SAGA) la IMMOBILIZARI, dati click pe utilajul pe care doriti sa-l scoateti din evidenta, mergeti la a doua eticheta/tab (Modernizari/casari/...) alegeti VANZARE, puneti numarul documentului de vanzare (factura emisa adica), si validati. De rest se va ocupa SAGA.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

kalapism
Mesaje: 377
Membru din: Mar Ian 10, 2012 3:06 pm

Re: imobilizari

#5 Mesaj de kalapism »

Dar nu noi il vindem. Noi il achizitionam de abia acum cu factura fiscala, dar pe factura sunt trecute preturi mult mai mici, fiind evaluate la data vanzarii de banca.
Pana in 2016 eram doar ca si utilizatori, banca era finantatoare si politele erau facute in cesiune pentru banca, de abia acum suntem proprietari. Acum când imi inregistraez factura fiscala, nu mai trec aceste utilaje in imobilizari deoarece sunt inregistrate deja, dar sunt la alte preturi achizitionate. Nu trebuie sa modific valoarea lor?

paturcai
Mesaje: 8200
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: imobilizari

#6 Mesaj de paturcai »

Ca si utilizatori ati inregistrat valoarea bunului "utilizat" la imobilizari; sau probabil ca ati avut rate de "chirie" care erau trecute direct pe cheltuiala.
Reveniti cu detalii.
Adica:
- am avut un leasing financiar (am o valoare reziduala pe care la sfarsitul perioadei de leasing daca o achit devin proprietarul acelui activ fix)
- am avut un leasing operational (platesc lunar o "chirie" iar la sfarsitul contractului firma de leasing isi ia activul inapoi)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

kalapism
Mesaje: 377
Membru din: Mar Ian 10, 2012 3:06 pm

Re: imobilizari

#7 Mesaj de kalapism »

Revin in legatura cu imobilizarile:

Am avut un leasing financiar. In baza proformei emisa de catre Map catre noi ca si utilizatori si catre Intesa Leasing ca finantator, a contractului de leasing pentru acel utilaj am inregistrat acel utilaj pe contul 167 si in imobilizari. Intesa Leasing ne emitea factura trimestrial pentru rata capital si dobanda. In cursul anilor am mai achizitionat astfel utilaje. In 2013 am achizitionat 2 utilaje care dupa nici 120 ore de lucru s-au stricat. Intesa emitea mai departe facturi, noi adrese catre Map sa vina sa le repare, un timp ne-am achitat dar la un moment dat in 2015 seful a hotarat ca pentru aceste 2 utilaje nu mai plateste pana nu se va remedia situatia. Noi platindu-ne celelelate facturi, dar Intesa au scazut banii intrati in ordinea cronologica a emiterii facturilor. la un moment dat s-a adunat un sold neachitat si Intesa au trimis rezilierea contractelor cu adresa de predarea a bunurilor sau de achitare a intregii sume ramase facturate pana atunci si neachitate+ ce a mai ramas de achitat si nefacturat. La o intalnire de a rezolva aceasta situatie s-a procedat astfel. Din moment ce contractele au fost reziliate banca Intesa Bank ne-a dat un credit de o anumita suma + un aport din partea societatii am achitat utilajele si ne-au emis factura fiscala pentru fiecare utilaj in parte.

Suma facturata pana atunci si neachitata am inchis-o cu contul 7583, deoarece nu au emis facturi de stornare pentru acelea si ne-au spus ca in baza pv de predare a bunurilor ei au inchis datoria noastra.
Si ne-au facturat utilajele.
Facturarea utilajelor este cu o suma mai mica decat in momentul când am achizitionat noi in baza contractelor de leasing. de exemplu un utilaj din 2012 a fost in valoare de 62637,40 iar când ne-au emis factura fiscala in 2016 este in valoare de 27390,90 ron. Cum ar trebui sa fac aceasta depreciere a utilajului? In imobilizari la reevaluare? sau ce note contabile ar trebui sa fac?

Va multumesc!
Sper ca am expus problema bine :)

paturcai
Mesaje: 8200
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: imobilizari

#8 Mesaj de paturcai »

"Aduceti" valoarea de inventar la voaloarea pentru care aveti dovezi palpabile (factura emisa de catre vanzator, dvs. fiind cumparatorul, fie prin cheltuieli exceptionale fie prin venituri exceptionale, considerandu-se o eroare minora sumele imputandu-se prin contul 121 in cursul exercitiului in care descoperaiti acest lucru. Faceti o inventariere a patrimoniului (inventarierea spune legea - se face CEL PUTIN O DATA IN CURSUL EXERCITIULUI) si cu documentele primite de la vanzatorul activelor treceti in acel proces verbal de inventariere sumele corecte si modalitatea de inregistrare folosind contul de venituri si cheltuieli exceptionale.
Cele de mai sus le faceti tocmai pentru a ajunge la valoarea corecta care ar fi trebuit sa fie reflectata in contabilitate la momentul "inchiderii" leasingului.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns