suspendare activitate
suspendare activitate
O societate si-a suspendat activitatea pe o perioada de 3 ani. Actele de la Registrul Comertului au iesit azi. Societatea este micro, este platitoare de tva trimestrial si are si un angajat cu 1 ora pe luna(este vb de contabilul societatii). Ma poate ajuta cineva cu pasii pe care trebuie sa-i urmam in continuare? Daca aceasta societate are activitatea suspendata mai poate avea in continuare angajat? Intreb pt ca eu stiam ca poate avea angajati iar de la asistenta contribuabili mi s-a raspuns ca nu poate. Mentionez faptul ca societatea nu are de facut ajustari de tva. Multumesc!
Re: suspendare activitate
De ce nu poate? Că sunt curios? Nu există nicăieri o astfel de interdicție.
La fel cum nu există interdicție de a avea cheltuieli. Am mai dat exemplul acesta: am o clădire și trebuie să plătesc impozit pe clădiri - ce fac? Nu îl plătesc pentru că am suspendare de activitate? Sau nu îl înregistrez deși l-am plătit - asta ar fi contravenție la legea contabilității.
Logic se pune problema așa - de unde plătesc salariatul dacă nu are suspendat contractul de muncă și societatea are suspendare de activitate, dar nici asta nu ar fi o problemă dacă firma are disponibilități.
La fel cum nu există interdicție de a avea cheltuieli. Am mai dat exemplul acesta: am o clădire și trebuie să plătesc impozit pe clădiri - ce fac? Nu îl plătesc pentru că am suspendare de activitate? Sau nu îl înregistrez deși l-am plătit - asta ar fi contravenție la legea contabilității.
Logic se pune problema așa - de unde plătesc salariatul dacă nu are suspendat contractul de muncă și societatea are suspendare de activitate, dar nici asta nu ar fi o problemă dacă firma are disponibilități.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: suspendare activitate
Chiar daca nu are disponibilitati ma gandesc ca societatea trebuie sa depuna declaratii, bilant etc si pt asta trebuie bani, ca nu-ti face nimeni munca voluntara si trebuie sa gasesti o solutie, eventual imprumuti societate si rezolvi problema. De la asistenta nu mi-a spus nimic altceva decat ca "nu e voie" si nici nu mi-a invocat vreun ordin sau lege desi am cerut. Dar de cei de la asistenta m-am convins, nu e singura data cand m-au informat gresit asa ca nu pun baza pe ce spun ei, motiv pt care apelez de fiecare data la dvs. Deci in situatia asta pot tine angajatul in continuare si trebuie sa merg la finante in termen de 15 zile cu d010 pt suspendarea activitatii si pentru scoaterea de la platitorii de tva? Mai trebuie facut altceva? Scuze pt insistenta.
Re: suspendare activitate
Daca societatea isi suspenda activitatea i se anuleaza si codul de tva, urmand ca la reluare activitate a o ia de la inceput cu 088 etc?