Care este modul vostru de lucru pentru raportarea facturilor de intrare?

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
popi33
Mesaje: 15
Membru din: Mar Mar 02, 2021 2:50 pm

Care este modul vostru de lucru pentru raportarea facturilor de intrare?

#1 Mesaj de popi33 »

Suntem intr-un proces de optimizare a modului de lucru la firma noastra, si as fi curios cum procedeaza alte firme legat de raportarea facturilor de intrare catre contabilitate.

Noi folosim SAGA C in felul urmator, cat tine de acest aspect:
* Primi facturi "clasice" (adica nu prin SPV) de la furnizorii nostri;
* La fiecare factura, facem o intrare la "Intrari" si listam Nota de receptie;
* Ceva mai tarziu, cand ajunge e-factura, o listam si pe dânsa
Aceste 3 documente le punem, ordonat, intr-un dosar, pe care il trimitem la contabilitate. Acolo nu stiu exact ce fac cu ele, dar ma cam tem ca le re-introduc in SAGA, intr-o instalare separata, pe calculatoarele lor.

Din punctul meu de vedere, toata aceasta afacere s-ar putea automatiza mult. Dat fiind ca toate informatiile sunt in calculator (mai putin factura clasica, pe care sunt tentat sa nu o mai trimit contabilitatii) operatia s-ar putea face doar din câteva click-uri, selectand, spre exemplu, perioada pe care se face raportare, iar la sfarsit sa am un pdf mare cu toate cele 3 documente (sau cate un pdf per receptie de marfa). Si mai bine: sa am un xml, pe care contabilitatea il importa.

Sunt curios cum procedeaza altii.

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 27352
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: Care este modul vostru de lucru pentru raportarea facturilor de intrare?

#2 Mesaj de tomac »

Eu colaborez cu majoritatea firmelor folosind client-server, fie eu sunt server și firma culege datele salvându-le la mine, fie la firmă este baza de date și el e server și eu sunt client. Sau folosind SAGA WEB.
Așa:
- se automatizează preluarea datelor din SPV.
- permite firmelor să-și întocmească evidența primară
- firmele au acces la toate datele și dacă vor să listeze ceva anume o pot face fără a apela la serviciul de contabilitate
Ce restricții impun eu:
- nicio firmă nu va accesa programul cu drepturi de ADMIN. Motivul fiind că așa pot modifica perioade închise de mine lucru pe care nu-l pot permite.
- dacă din varii motive ce țin de firmă, luna nu se poate închide pentru că mai au de clarificat aspecte ce nu au impact pe TVA, să nu culeagă date ce pot avea impact la TVA.

Ce condiții impun:
- backup zilnic. Obligatoriu. Și nu oricum. Backup făcut automat atât local cât și extern. Fie pe suport de date extern, fie pe un site prin diverse protocoale, oricum extern în cel puțin 2 locații.

Revenind la ceea ce scrieți - aveți în vedere că NIR nu este obligatoriu în toate situațiile. Facturile ce vin prin e-factura sunt doar acele XML. PDF-ul are rol de informare, nu de factură în sine.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

ciucam288
Mesaje: 354
Membru din: Joi Iun 03, 2021 10:37 am

Re: Care este modul vostru de lucru pentru raportarea facturilor de intrare?

#3 Mesaj de ciucam288 »

@popi33 ... Inlocuiti "dosar" cu "folder partajat in retea" si pe termen lung o sa aveti cheltuieli mai putine.
.
.
tomac scrie: Mar Apr 08, 2025 1:49 pm- backup zilnic. Obligatoriu.
AMIN ! :P

Scrie răspuns