soft magazin Sedona Retail si program conta Saga

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
dumitrescug618
Mesaje: 24
Membru din: Mar Iun 18, 2024 10:17 am

soft magazin Sedona Retail si program conta Saga

#1 Mesaj de dumitrescug618 »

Buna ziua,

Pentru un magazin, urmeaza sa achizitionam o casa de marcat All-in-one de la Sedona + softul de gestiune Sedona Retail. Contabilitatea se tine in Saga. Cei de la Sedona sustin ca se poate importa din Sedona Retail in Saga: gestiunea, facturile de intrare, facturile emise, vanzarile din casa de marcat, Sedona Retail importa facturile de marfa din SPV, trimite facturile emise in SPV..samd

Foloseste cineva aceasta configuratie si nu intampinati probleme? Adica functioneaza cum sustin cei de la Sedona?
Noi ne uitam catre MarketLine, dar nu ne-am hotarat inca, pana nu aflam cateva pareri de la utilizatori.

Multumesc!

Avatar utilizator
balazse246
Mesaje: 1502
Membru din: Vin Sep 11, 2009 12:00 am

Re: soft magazin Sedona Retail si program conta Saga

#2 Mesaj de balazse246 »

Probleme sunt la "intrari" unde in Sedona nu exista optiunea de "TVA la incasare", ca urmare sau modifici in fisierul DBF sau dupa import modifici la fiecare inregistrare factura.
La incasari si plati, daca faci import din fisier DBF, atunci trebuie sa refaci asocierea cu platile si incasarile.
Daca lucrezi global-valoric, eu cel putin de acesta situatie m-am lovit, atuncii ii ok, adica cei de la Sedona pot sa faca setarile necesare.
Dupa parerea mea MarketLine este mult mai compatibil cu Saga si ii destul de ok, cel putin ce am vazut pana acum, decat Sedona, dar ii drept ca depinde de utilizator, cum ii place designul sau anumite optiuni.

Avatar utilizator
chirigiui509
Mesaje: 228
Membru din: Mar Iun 06, 2017 11:16 pm
Localitate: Petrosani
Contact:

Re: soft magazin Sedona Retail si program conta Saga

#3 Mesaj de chirigiui509 »

Dacă singurul scop pe care-l aveți este să facilitați vânzările dintr-un magazin, cu evidența stocurilor și cu posibilitatea de preluare a facturilor din SPV, binomul SAGA-MarketLine este de departe o soluție fiabilă, eficientă și eficace, imbatabilă ca preț.
MarketLine transferă datele în SAGA și preia informațiile de acolo într-un ecosistem dezvoltat nativ ceea ce-l face mult mai performant în acest context.

Ceea ce potențează Sedona este funcția de interfațare cu unul din marii retail-eri dar, în opinia mea, prin intermediul SPV e-Factura, recepția mărfurilor nu mai constituie „un factor inhibitor”. Totuși este destul de probabil să doriți să aveți posibilitatea setării modului de ținere a gestiunii (la preț de achiziție sau la preț de vânzare) iar acest subiect este important și sensibil.
În plus, aplicația FrontEnd face cam același lucru cu MarketLine iar BackEnd-ul face o parte din ceea ce poate SAGA Stocuri.
Funcțiile de integrare într-o rețea de magazine sunt mai puțin versatile (prin raportare la SAGA) iar accesul la anumite facilități presupune achiziționarea de pachete suplimentare.
"Independența" magazinelor permite utilizarea prețurilor diferențiate pentru același articol dar noi am reușit să facem asta și în MarketLine (a fost o cerință a unei firme cu o rețea națională și politici de preț sofisticate).

Cu siguranță SEDONA are foarte multe puncte tari, are un design asupra căruia s-a insistat, rapoartele sunt prezentate într-o manieră îngrijită iar algoritmii de indexare a câmpurilor bazelor de date (în cazul execuției anumitor funcții) reduc substanțial perioada de proces.
Pe de altă parte, MarketLine, ascunde în spatele design-ului minimalist funcții extrem de puternice și posibilități (de automatizare și raportare) cu mult peste ceea ce vă puteți imagina.
Și în ceea ce privește tipărirea etichetelor (versus cerințele ANPC), SEDONA a dedicat capabilități specifice dar, cu răbdare și pricepere, lucrul ăsta poate fi făcut și din SAGA/MarketLine.
Exportul de date din SEDONA către SAGA presupune achiziționarea unui modul dedicat si procesări suplimentare privind exportul/importul de date (transferul de fișiere nu se face singur). Pe de altă parte, din MarketLine datele se transferă spre SAGA prin apăsarea unui buton iar cu puțină expertiză, automatizarea transferului este și ea posibilă. Sincronizarea cu SAGA (preluarea datelor din SAGA ...pentru că transferul este biunivoc) se face automat sau la un click distanță.

Este destul de probabil ca opinia mea sau a altor utilizatori de SAGA să fie una subiectivă așa că nu vă voi face recomandări. Pe de altă parte nu cred că există "aplicații infailibile" câtă vreme ele au fost proiectate pentru "utilizare de masă".

Vă recomand însă să purtați o discuție cu unul dintre distribuitorii MarketLine (https://www.sagasoft.ro/distributie.php) și serviciul dumneavoastră de contabilitate în cadrul căreia să analizați fiecare aspect pe care-l aveți în vedere.
Cu privire la echipamentele utilizate în funcție de necesitățile pe care le aveți (specificul magazinului), arhitectura hardware poate fi customizată.
Aveți în vedere că magazinul este numai o parte dintr-un context ceva mai amplu în care funcționează o firmă iar posibilitatea de integrare și automatizare constituie un deziderat. Premisele optimizării de costuri, fluidizării proceselor, reutilizării datelor, reducerii riscurilor operaționale (...) sunt fundamentul unei astfel de abordări.
Privită ca o investiție strategică, alegerea unui ecosistem software potrivit poate susține dezvoltarea sustenabilă și scalabilă a afacerii.

Vă doresc succes și inspirație în alegerea pe care o veți avea.

Spor în toate!

Scrie răspuns