Asa e, art II alin 2, din OUG 24/2012 ultima fraza. Fraza asta era in art. 152 alin 7, daca imi aduc aminte bine. Se pare ca au considerat ca daca e valabila numai pentru 2012, sa nu mai apara in CF.
"Prin excepție, persoanele impozabile care solicită în cursul anului
2012 scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA
conform prevederilor alin. (1) lit. e) şi f) nu au obligația să efectueze ajustările
de taxă corespunzătoare scoaterii din evidență pentru bunurile/serviciile
achiziționate până la data de 30 septembrie 2011 inclusiv."
Deci pana la urma se aplica facilitatea.
S-a lamurit primul aspect. Dar cum se aplica tot nu e clara. Chiar nu a facut nimeni ajustarea conform Facilitatii?
Nu stiu daca logica mea e gresita, dar din textul .....
"Prin excepție, persoanele impozabile care solicită în cursul anului
2012 scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA
conform prevederilor alin. (1) lit. e) şi f) nu au obligația să efectueze ajustările
de taxă corespunzătoare scoaterii din evidență pentru bunurile/serviciile
achiziționate până la data de 30 septembrie 2011 inclusiv."
eu inteleg urmatoarele:
Nu mai dai statului inapoi TVA -ul dedus pana la 30 septembrie 2011.
In schimb, il dai inapoi pentru tot ce ai achizitionat dupa aceasta data... De unde iei aceste date.?.. Bineinteles din JC. Intre timp ai desfasurat si an acest an operatiuni, poate chiar ai platit TVA prin deconturile anterioare. Pe unii ii avantajeaza poate pe altii nu. Cu cat cereai ajustarea prin ian, aprilie sau iulie cu atat evitai alte achizitiii....
Facilitatea e directionata clar catre firmele fara activitate mare si deci fara prea multe pierderi la buget.... Gestiunea acestor firme mici costa timp si bani si statul a zis sa scapam de ele..
Deci domnule Tomac cred ca trebuie sa dai inapoi ceva statului si cred ca ajustarea trebuie facuta.
Daca la ajustare totul este clar cum ramane cu finalul monografiei?
Dai o parte din TVA (cazul meu) si cum inchizi socoteala? Chiar nimeni nu a realizat ajustarea?
Ca sa aplicati facilitatea in cazul marfurilor, trebuie sa demonstrati ca aveti marfa achizitionata inainte de 30 septembrie 2011 si inca nu ati vandut-o la data ajustarii. Acel 4426 nu se mai ajusteaza.
In rest, se ajusteaza tot. In ultimul decont va fi TVA de plata sau TVA de incasat. (SAGA va face inchiderea conturilor de TVA)
Daca aveti TVA de plata, inchideti contul prin plata efectiva: 4423=5121
Daca aveti TVA de recuperat, si e o suma peste 5.000 lei, puteti cere rambursare. In momentul primirii banilor: 5121=4424. Daca suma este mai mica, puteti cere compensare (sa stinga alte datorii la bugetul statului sau la bugetul asigurarilor sociale) In momentul stingerii faceti nota in functie de ce se stinge: 444=4424 (impozit pe salarii) sau 431/437=4424 (asigurari sau somaj).
Aceasta facilitate ar putea fi valabila si pentru societatile la care organul fiscal a facut anularea din oficiu,ca urmare a neevidentierii de achizitii si livrari in deconturile anterioare?(de exemplu societati in insolventa .)
Multumesc!
@zaharescuv
E o exceptie, nu o facilitate neaparat. Dar nu se aplica in cazul celor in care anularea inregistrarii in scopuri de TVA se face la cerere. Textul OUG 24/2012 este urmatorul
. Prin excepție, persoanele impozabile care solicită în cursul anului 2012 scoaterea din evidența persoanelor înregistrate în scopuri de TVA conform prevederilor alin. (1) lit. e) şi f) nu au obligația să efectueze ajustărie de taxă corespunzătoare scoaterii din evidență pentru bunurile/serviciile achiziționate până la data de 30 septembrie 2011 inclusiv
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Sunt Balteanu Cristian Razvan, nimeni nu imi spune Cristian dar e primul prenume si asa a iesit userul cand mi-au facut cont cei de la SAGA (cu "c" dupa nume).
Buna seara, o societate a primit decizia privind anularea inregistrarii in scopuri de tva cu data de 05.07.2012 in urma solicitarii. La data de 30.06.2012 avea urmatoarele solduri 371=1868.70; 378=416.26; 4428=361.65, in perioada 01-05.07.2012 nu a avut nici o activitate, tva trimestrial. Inregistrarile pe care trebuie sa le efectuez la 31.07.2012 sunt: 4428=371 281.12;
4428=378 80.53, este corect? Va rog sa ma corectati daca gresesc. Multumesc.
Parerea mea:
371=4426 plus 261,79
371=4428 minus 361,65
371=378 plus 99,86
daca preturile raman la fel
Inchidere TVA
4426=4423 plus 261,79 TVA de plata statului
Apoi cititi despre facilitatea descrisa mai sus in forum...
daca nu aveti marfa achizitionata dupa 30 sept 2011, puteti sa nu platiti nimic, sau daca aveti luati valoarea din Jurnalul de cumparari si aia o virati statului.
4423=5121/ 5311 suma TVA din JC
ce ramane treceti pe 758 alte venituri
4423=758 restul sumei
Multumesc pentru raspuns, acum am inteles, daca citeam cu mai multa atentie postarile anterioare m-as fi descurcat si fara sa mai intreb, dar avem noroc ca sunt oameni cu multa rabdare si bunavointa sa explice tuturor. Mai am o intrebare, anularea am primit-o pe data de 05.07.2012, trebuia sa depun decont in august, nu am dat atentie acestui aspect, fiind platitor trimestrial eram convinsa ca ultimul decont il depun la septembrie. In aceasta situatie ce ma sfatuiti sa fac, sa fac decont la luna iulie sau la septembrie ?