In cazul transferului intre doua unitati cu gestiuni cantitativ valorice la pret de vanzare se procedeaza la fel? Din cele trei surse :Saga,forum Saga si manual am inteles urmatoarele: creez clienti si furnizori fictivi pe contul 482, apoi la gestiunea predatoare operez prin ecranul intrari un aviz cu produsele pe minus, scriu de mana un formular de aviz cu produsele transferate , iar la gestiunea primitoare , operez intrare la care setez tot A si adaug produsele cu valoare pozitiva.Exista si o varianta in care sa se listeze si formularul de aviz din program astfel incat sa nu mai fiu nevoita sa scriu de mana avizul ?
Dar de ce sa tii evidenta la pret de vanzare o data ce ai o evidenta la cantitativ-valorica, poti tine evidenta la pret de achizitie si este mult mai usor.
Deoarece avem vanzare cu amanuntul si asa ne-a sfatuit doamna contabil.Si ea a trecut tot de o luna pe Saga si a observat ca daca tinem la pret de intrare nu se reflecta adaosul... deci nu e porivit acest mod de lucru pentru firma noastra.
Si ce treaba are asta? Este normal sa tii evidenta la pret de vanzare doar la global-valoric, in rest doar iti complici viata.
Mai ales ca la cantitativ-valoric nu isi are rostul sa stii adaosul.
Doamna contabil e obișnuită cu un anumit stil. Asta nu înseamnă că evidența în preț de achiziție e interzisă. E chiar permisă de normele contabile. Ba chiar nicăieri nu spune că folosirea contului de diferențe de preț este obligatorie. El se folosește în anumite circumstanțe.
La o evidență cantitativ-valorică puteți chiar opta pentru metoda inventarului intermitent de exemplu, deși sunt mulți contabili care spun că nu.
Eu nu recomand celor care au evidență cantitativ-valorică să își țină evidența în preț cu amănuntul. Nu am avut întotdeauna succes. Tot din cauza mentalităților similare doamnei contabile. Să nu mă înțelegeți greșit. Nu e ceva eronat, dar e mai simplă evidența la preț de achiziție. Chiar schimbarea prețurilor este mai simplă. Se pot aplica politici de genul happy hour pentru o gruă, o categorie de produse de exemplu.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Buna ziua tuturor,am achizitionat acest program dar este foarte greu pt.incepatori ca nu exista suport de implementare si indrumare.Problema mea este : societate de productie produse cofetarie/patiserie cu desfasurare in 4 puncte de lucru/locatii diferite,fiecare locatie are laborator de productie dar se mai efectueaza si transferuri de produse finite sau semifabricate intre ele.Cum creez cele 4 puncte de lucru? Retetele se introduc de 4 ori,adica pt fiecare punct chiar daca sunt aceleasi ?Cum se efectueaza transferurile ? rog si gandesc ca nu sunt singura cu soc.de productie ce are mai multe puncte de lucru si ma poate indruma cineva !!
Fara suparare, dar inainte de a achizitiona programul il descarci si testezi, dupa care daca iti raspunde la nevoi il cumperi, asa in ceea ce priveste suportul si indrumare.
De altfel, ai verificat distribuitorii din zona (si nu numai), poate sa iti ofere suport, lista il regasesti aici:
https://www.sagasoft.ro//distributie.php
Manualul de utilizare gasesti aici:
https://manual.sagasoft.ro/sagac/topic-1-introducere.html
Tutoriale:
https://www.youtube.com/@SagaSoftwareR/videos
Referitor la cele solicitate, pentru fiecare punct de lucru vei crea cate o gestiune (gestiunea reprezinta locatia si nu tipul de produs).
Produsele le introduci o singura data, precum si retetarul.
Ma gandesc, ca nu doresti o evidenta separata pe analitice pentru fiecare punct de lucru, sau?
Transferul se realizeaza prin meniul "transferuri" (alegi gestiunea de iesire si intrare.