NIR pentru achizitii fara TVA - eu fiind platitor de tva
Scris: Sâm Iul 10, 2010 11:43 am
Daca poate cineva sa ma „descalceasca” in problema mea, ii multumesc anticipat:
Sunt PLATITOARE de TVA si am achizitionat marfa (pentru vanzare cu amanuntul) de la firma NEPLATITOARE de TVA. Va rog sa ma indrumati cum sa fac sa fie NIR ul corect.
Va spun cum am facut eu: am introdus in prima faza marfa cumparata cu tva, am salvat si apoi am intrat iar pentru modificare si am scris 0 (zero) la tva. Prima oara cand am facut schema asta a mers, dar la urmatoarele produse..........nu a mai vrut . Am ametit de atatea incercari.
Mai precizez ca am doar varianta contabilitate a programului , nu si pentru stocuri, desi nu cred ca are relevanta.
Si as mai avea o intrebare (pentru cei cu experienta in domeniul comertului cu amanuntul): daca primesc o factura de la un furnizor care cuprinde atat marfuri cu tva 9% cat si marfuri cu tva 24% , este corect sa le inregistrez pe toate in acelasi NIR? Evident ca voi calcula TVA-ul diferit pentru fiecare dintre ele. Sau ar fi mai bine sa le fac NIR separat in functie de cota de TVA (in ideea ca Raportul de gestiune zilnic ar trebui facut pe gestiuni separate: respectiv pe marfuri cu cota 9% si altul pentru marfuri cu tva 24%) ?
Inca odata, multumesc anticipat celor care isi vor consuma din timpul lor pentru a-mi da o mana de ajutor!
Sunt PLATITOARE de TVA si am achizitionat marfa (pentru vanzare cu amanuntul) de la firma NEPLATITOARE de TVA. Va rog sa ma indrumati cum sa fac sa fie NIR ul corect.
Va spun cum am facut eu: am introdus in prima faza marfa cumparata cu tva, am salvat si apoi am intrat iar pentru modificare si am scris 0 (zero) la tva. Prima oara cand am facut schema asta a mers, dar la urmatoarele produse..........nu a mai vrut . Am ametit de atatea incercari.
Mai precizez ca am doar varianta contabilitate a programului , nu si pentru stocuri, desi nu cred ca are relevanta.
Si as mai avea o intrebare (pentru cei cu experienta in domeniul comertului cu amanuntul): daca primesc o factura de la un furnizor care cuprinde atat marfuri cu tva 9% cat si marfuri cu tva 24% , este corect sa le inregistrez pe toate in acelasi NIR? Evident ca voi calcula TVA-ul diferit pentru fiecare dintre ele. Sau ar fi mai bine sa le fac NIR separat in functie de cota de TVA (in ideea ca Raportul de gestiune zilnic ar trebui facut pe gestiuni separate: respectiv pe marfuri cu cota 9% si altul pentru marfuri cu tva 24%) ?
Inca odata, multumesc anticipat celor care isi vor consuma din timpul lor pentru a-mi da o mana de ajutor!