semnatura bilant

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
bodeac219
Mesaje: 205
Membru din: Mar Mar 26, 2013 1:08 pm

semnatura bilant

#1 Mesaj de bodeac219 »

Buna, e adevarat ca bilantul nu mai trebuia scanat cu semnatura expertului si administratorului? Am citit la instructiuni bilant si acolo scrie semnatura electronica, mai multe persoane mi-au spus ca ele au transmis bilantul doar cu semnatura electronica si notele explicative doar le-au scanat cu semnatura administratorului E corect?

Avatar utilizator
herganiec
Mesaje: 9212
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am

Re: semnatura bilant

#2 Mesaj de herganiec »

semnatura electronica e una(e pt transmitere on line) iar cea a expertului si administratorului e necesara.

Potrivit OMFP 79/2014, situatiile financiare la 31.12.2013 pot fi semnate numai de persoanele abilitate potrivit legii:
- directorul economic, contabilul-sef sau alta persoana imputernicita sa indeplineasca aceasta functie (potrivit legii);
- persoane fizice sau juridice, autorizate potrivit legii, membre ale CECCAR
Situaţiile financiare anuale se semnează şi de către administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării entităţii.
Situaţiile financiare anuale simplificate pentru exerciţiul financiar încheiat la 31 decembrie 2013 – se întocmesc şi se semnează de către persoanele care organizează şi conduc contabilitatea entităţilor, potrivit legii, dar şi de către administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării entităţii.
Raportările contabile anuale la 31 decembrie 2013 – se semnează de persoanele abilitate, potrivit legii să semneze situaţiile financiare anuale, dar si de către administratorul sau persoana care are obligaţia gestionării entităţii.

Conform cu ANEXA Nr. 2 din OMFP 79/2014 – neîntocmirea, nesemnarea şi nedepunerea în termenul legal la unităţile teritoriale ale Ministerului Finanţelor Publice a situaţiilor financiare anuale şi, după caz, a situaţiilor financiare anuale consolidate, precum şi a raportărilor contabile – se sancţionează cu amendă, după cum urmează:
- cele referitoare la întocmire şi semnare, cu amendă de la 2.000 lei la 3.000 lei;
- cea referitoare la depunerea în termenul legal, cu amendă de la 300 lei la 1.000 lei, dacă perioada de întârziere este cuprinsă între 1 şi 15 zile lucrătoare,
- cu amendă de la 1.000 lei la 3.000 lei, dacă perioada de întârziere este cuprinsă între 16 şi 30 de zile lucrătoare,
- cu amendă de la 1.500 lei la 4.500 lei, dacă perioada de întârziere depăşeşte 30 de zile lucrătoare.
“Cea mai valoroasă parte a unui om nu este mintea plină de cunoștințe, ci inima plină de iubire, urechea pregătită să asculte și mâna dispusă să ajute.”

bodeac219
Mesaje: 205
Membru din: Mar Mar 26, 2013 1:08 pm

Re: semnatura bilant

#3 Mesaj de bodeac219 »

E vorba de transmitere bilant online, mai trebuie bilantul semnat de admin si expert dupa aceea scanat si semnat electronic, apoi transmis?. Fizic, pe hartie, bilantul este semnat si stampilat de admin si expert contabil.

cernatv
Mesaje: 3386
Membru din: Mie Dec 05, 2012 6:23 pm

Re: semnatura bilant

#4 Mesaj de cernatv »

Nu.

Scrie răspuns