despre analitice si notiuni de baza

Intrebari - raspunsuri diverse despre programele SAGA
Mesaj
Autor
vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

despre analitice si notiuni de baza

#1 Mesaj de vaduvaa820 »

Buna seara,

Sper din toata inima sa nu gresesc ca scriu aici dar nu am gasit un subiect asemanator.Sunt o contabila incepatoare, adica am terminat facultatea dar nu prea stiu practica....
Am facut o firma de transporturi SRL-D si pt ca nu ma pricep foarte mult am cumparat saga ca sa ma mai ajute, ca obiect de activitate principal avem transporturi si suntem microintreprindere neplatitoare de tva cu 2 angajati.m-am descurcat pana acum cu ajutorul internetului sa depun declaratii si restul dar acum am mai adaugat un obiect de activitate secundar adica am facut o vulcanizare si nu stiu ce trebuie sa fac cu actele....trebuie sa le inregistrez separat?adica pe analitice?sau trebuie sa fac gestiuni?daca da va rog explicati-mi si cum sau dati-mi un link.
Daca nu avem stocuri si vindem doar servicii trebuie sa fac nir la facturile pe consumabile de birou sau consumabilele de la vulcanizare?
Pot inchiria utilajele necesare la vulcanizare catre firma cu un contract decomodat?Sau trebuie sa fac un borderou de achizitie?ideea e ca le cumpar second-hand de la persoana fizica si nu am factura la ele , m-am gandit sa fac borderou dar am citit ceva pe internet despre impozit care trebuie retinut la sursa si vroiam sa stiu daca trebuie sa-l platesc la stat sau ce fac cu el?
Declaratiile raman aceleasi?sau trebuie sa mai dau alta declaratie in plus?am citit ceva pe internet despre un impozit forfetar...declaratiile sunt separate pe obiectele de activitate sau raman aceleasi doar ca sumele vor fi cumulate?nu depun decat 112,100,392b,094
Am primit o scrisoare prin care eram instiintata ca trebuie sa platesc o suma pt radiofuziune,am platit la BCR cu cash insa nu stiu cum trebuie sa o inregistrez in saga.
Cea mai mare nelamurire este ca nu stiu ce acte trebuiesc facute zilnic la sediul secundar,adica am casa de marcat, pe langa RUC, facturier trebuie sa mai fac nir-uri,rapoarte zilnice de gestiune, monetar ?daca ma puteti ajuta si cu un exemplu completat la fiecare va raman indatorata profund!!!
Imi cer scuze daca am gresit locul unde am postat dar sunt disperata si nu gasesc pe nimeni care sa ma lamureasca!

Multumesc anticipat!

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24778
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: despre analitice si notiuni de baza

#2 Mesaj de balazse »

Bine ai venit pe forum!
1. Poti sa ti evidenta veniturilor separat pe analitic, dar nu este obligatoriu, doar daca ai nevoie de asa ceva sau administratorul (dar poti utiliza si optiunea de grupe pentru a le putea diferentia).
2. Despre obligativitatea notei de receptie se poate citii postarea lui ApetreM aici:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=8&t=15934
3. Poti inchiria utilaje, dar optim ar fi pe baza de contract de inchiriere, despre diferenta intre contract de inchiriere si comodat se poate citii aici:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=1&t=1994
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=1&t=1986
4. Daca vrei sa le achizitionezi atunci faci un contract de vanzare-cumparare.
5. Declaratiile raman aceeasi, precum declari la nivel de unitate si nu la nivel de obiect de activitate. Daca la noul punct de lucru sunt mai multi decat 5 angajati pentru respectivul punct de lucru ai obligatia sa soliciti inregistrarea fiscala a acestuia, ca platitor de impozit pe venituri din salarii (in acest caz vei depune D.060 https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/f ... 0_2008.pdf).
6. Momentan cu forfetarul a ramas al nivel de proiect.
7. Pentru taxa radio o sa primesti o factura prin posta (sau solicita sa-ti trimita prin e-mail), ca urmare pentru moment ar fi bine sa-l inregistrezi pe un analitic 473 si cand primesti factura inchizi aceasta din casa (si stornezi de pe 473.xx).
8. Sediul secundar ar trebui sa-l declari parca printr-o declaratie https://static.anaf.ro/static/10/Anaf/f ... ii_sec.pdf, dar nu sunt 100% sigur.

Sper sa vina si alti colegi cu complatari.

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: despre analitice si notiuni de baza

#3 Mesaj de eugen01 »

Despre obiect activitate vulcanizare (selectiv):
- Vulcanizare_1 (cernatv)
- Vulcanizare_2

vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

Re: despre analitice si notiuni de baza

#4 Mesaj de vaduvaa820 »

Multumesc pt raspunsuri,daca mai ma poate ajuta cineva cu completarile....
As vrea sa stiu cum fac raportul zilnic de gestiune si monetarul, ce fac cu z-ul si x-ul?

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24778
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: despre analitice si notiuni de baza

#5 Mesaj de balazse »

La fiecare sfarsit de zi scoti raportul Z, pe care il inregistrezi prin meniul "iesiri" utilizand ca si tip "B".
Poate te ajuta si cele postate aici:
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=1&t=23064
Despre raportul X poti gasii detalii pe "google" (sau manualul de utilizare al aparatului):
Raportul X reprezinta un raport totalizator intermediar, nefiscal, care se poate efectua de oricate ori de-a lungul unui schimb. Efectuarea unui raport X nu duce la resetarea registrilor totalizatori pentru vanzari, cote TVA sau plati.

vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

Re: despre analitice si notiuni de baza

#6 Mesaj de vaduvaa820 »

Multumesc frumos pt raspuns.

eu tot nu am inteles cum sa fac cu utilajele acelea, nu ma intereseaza sa decontez banii.
eu caut o modalitate legala prin care sa le trec pe firma deoarece nu le cumpar cu banii firmei si nici cu factura pe firma.
le cumpar eu si pt ca sunt asociat unic vreau sa le trec pe firma cum ca ma folosesc de ele,banuiesc ca imi trebuie ceva la mana, un act de unde provin si de ce se foloseste firma de ele.caut o modalitate cat mai simpla de legalitate fara costuri prin care sa ma pot folosii de utilajele mele pe firma mea....
de aceea intrebam daca pot face un contract de comodat cum ca le dau firmei sa se foloseasca de ele fara un pret in schimb...

vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

Re: despre analitice si notiuni de baza

#7 Mesaj de vaduvaa820 »

mai am o intrebare, pt ca m-am hotarat sa tin contabilitatea punctului de lucru pe analitice distincte fata de activitatea principala, cand formez un analitic nou de ex la 5311 fac analiticele 5311.1 si 5311.2 ce denumire trebuie sa pun?

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24778
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: despre analitice si notiuni de baza

#8 Mesaj de balazse »

1. Pentru acele bunuri ar fi bine sa faci contract de inchiriere, chiar si pe 5-10 lei/luna, asta ca sa poti deduce ulterior cheltuielile cu intretinerea.
2. Denumesti conturile in asa fel incat sa iti fie cat mai usor pentru tine. Totusi pentru anumite conturi poate este mai la indemana sa utilizezi optiunea de grupe.

vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

Re: despre analitice si notiuni de baza

#9 Mesaj de vaduvaa820 »

dar se poate sa fac decomodat? pt k nu vreau sa deduc cheltuielile ci doar sa fiu in legalitate cu ele si sa nu alerg cu contractul pe nicaieri.
eu cand am cumparat utilajele pt vulcanizare domnul acela mi-a dat in suma de bani si niste consumabile pe care le mai avea el neconsumate,pot sa fac un borderou de achizitie ceva sa le bag pe firma ca sa le consum?de la mine,persoana fizica spre firma si daca le bag cu un pret foarte mic trebuie sa platesc la stat impozitul de 16% la ele?si daca da cum il platesc?

vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

Re: despre analitice si notiuni de baza

#10 Mesaj de vaduvaa820 »

La monetar ma puteti ajuta cu o informatie? ce se completeaza acolo unde scrie "Mag" si "Casa"?

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24778
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

Re: despre analitice si notiuni de baza

#11 Mesaj de balazse »

Pot sa faci contract de comodat, dar poti sa faci si contract de vanzare-cumparare.
Daca tot nu le ai inregistrate, de ce vrei sa le ai pe stoc?

Nu inteleg ce intelegi prin "Mag" si "Casa", fii mai explicit.

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: despre analitice si notiuni de baza

#12 Mesaj de eugen01 »

Balazse>
"Daca tot nu le ai inregistrate, de ce vrei sa le ai pe stoc?"
Simplu, art.156 alin.1 din omfp3055 ! :wink:

vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

Re: despre analitice si notiuni de baza

#13 Mesaj de vaduvaa820 »

pai vreau sa le trec pe firma ca sa pot sa le consum si sa tai bon fiscal pe ele....pentru ca sunt noi.
puteti sa-mi dati un monetar completat va rog?
app, sunt femeie:D

vaduvaa820
Mesaje: 40
Membru din: Lun Apr 07, 2014 11:30 am

Re: despre analitice si notiuni de baza

#14 Mesaj de vaduvaa820 »

tocmai m-am lovit de ceva nou, am achizitionat pentru vulcanizare 2 cricuri in valoare totala de 190 de lei pe ce cont ar trebuii sa le inregistrez?sunt imobilizari?trebuie sa fac amortizare?

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

Re: despre analitice si notiuni de baza

#15 Mesaj de eugen01 »

hmmm....d.p.d.v. despre imobilizari putem citi cap 8.2 Active imobilizate din omfp 3055/2009, sau mai exact, pentru acest topic mai pe la 8.2.3 Imobilizari corporale, art.92.Pentru clarificare, mai citim si art.3 din L 15/1994 si anume:
"ART. 3
Activele corporale aferente capitalului imobilizat sunt:
a) terenurile, inclusiv investiŃiile pentru amenajarea acestora;
b) mijloacele fixe.
Sunt considerate mijloace fixe obiectul sau complexul de obiecte ce se utilizează ca atare si îndeplineste cumulativ următoarele conditii:
a) are o valoare de intrare mai mare decât limita stabilită prin hotărâre a Guvernului. Această valoare poate fi actualizată anual, în functie de indicele de inflatie;
b) are o durată normală de utilizare mai mare de un an. ... "
Mai departe, art.6:
ART. 6
Nu sunt considerate mijloace fixe:
b) sculele, instrumentele si dispozitivele speciale ce se folosesc fie la
fabricarea anumitor produse în serie, fie la executarea unei anumite comenzi..etc..."
HG valabil pentru mijloace fixe : HG 276/2013 stabileste valoare de 2 500 lei.
Nu e cazul dvs.Cricurile (190 lei buc sau 2buc x 85 ) chiar daca au o durata de utilizare mai mare de un an (bine...daca nu lucreaza vreun coleg cu Dorel cu ele ! ) se incadreaza la obiecte de inventar.
Cat despre inregistari...e un pic mai delicat.Musai sa inregistrati achizitia, dupa care..darea in folosinta...si sa il aveti acolo...extracontabil.
http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=8&t=13300

Scrie răspuns