inregistrare consumuri productie mobila
Scris: Sâm Aug 22, 2015 12:56 pm
Salut respectuos utilizatorii acestui forum pentru modul de dialog si atitudinea in cadrul discutiilor .
Folosescu de putin timp SagaC si ma confrunt cu cateva probleme .
As dori daca se poate sa ma lamureasca cineva si pe mine cu modul de inregistrare a consumurilor in cadrul ciclului de productie . Firma este producator de mobila cu vanzarea produselor atat din fabrica cat si prin doua magazine , dar achizitioneaza si alte produse (saltele,mese sticla,scaune metalice ,etc) care se vand separat ca marfuri .
S-au creat urmatoarele gestiuni :
1. materii prime - cantitativ valorica - 301 ;
2. materiale auxiliare - cantitativ valorica -3021 ;
3. materiale consumabile-cantitativ valorica -3028 ;
4. marfuri magazin 1 - global valoric -371.1 cu corespondentele aferente (378.1, 4428.1, 607.1, 707.1);
5. marfuri magazin 2 - global valoric -371.2, cu conturile corespondente aferente;
6. marfuri saltele - global valoric - 371.3 cu conturile corespondente aferente ;(vanzari de saltele cumulat fabrica+magazine)
7. marfuri proprii - global valoric 371.4;(- vanzari produse finite din fabrica prin casa de marcat)
In cadrul procesului de productie firma consuma materii prime,auxiliare si consumabile (asa cum au fost ele inregistrate pana acum) dar pe langa acestea mai sunt si alte tipuri de cheltuieli aferente procesului de productie .
In retetar se introduc materialele consumate .
Saga calculeaza automat valoarea de consum si actualizeaza pretul de cost al produsului finit .
As avea urmatoarele probleme (ele sunt mai multe dar sper sa le rezolv pe rand):
1. Pretul prestabilit actualizat de saga in panoul de productie reprezinta pretul meu de cost sau pretul de vanzare ?
Daca este pretul de cost , atunci cand generez comanda valoarea este mai mica decat pretul real al consumurilor produsului .
2. Este corect sa introduc in retetar si alte costuri aferente gen energie electrica consumata , salarii angajati (sau total datorii salarii angajat+taxe angajator?) , amortizare mijloc fix (masina debitat pal) .
Daca da , atunci cum pot crea articolele respective (consum energie , amortizare circular , salarii sau manopera) ? Creez articol contabil vandabil , nestocat cu corespondent in contul 704 ?
Banuiesc ca ar trebui repartizate avand in vedere ca sunt mai multe tipuri de mobilier produse si se inregistreaza si productie in curs de executie .
Pretul de cost calculat de saga s-ar apropia de realitate , fisa consumurile aferente comenzii ar fi reala iar bonul de consum generat ar reflecta doar materialele consumate din gestiuni (fara sa apara cele nestocate) .
3. In cazul in care inregistrez doar materialele consumate atunci valoarea contului 7015 ar fi egala cu suma valorilor creditate pe conturile de materiale consumate (daca nu am realizat produse finite pe stoc - binenteles ) . Adica vanzarile ar fi egale cu consumul de materiale .
Cum pot clarifica acest lucru ?
Folosescu de putin timp SagaC si ma confrunt cu cateva probleme .
As dori daca se poate sa ma lamureasca cineva si pe mine cu modul de inregistrare a consumurilor in cadrul ciclului de productie . Firma este producator de mobila cu vanzarea produselor atat din fabrica cat si prin doua magazine , dar achizitioneaza si alte produse (saltele,mese sticla,scaune metalice ,etc) care se vand separat ca marfuri .
S-au creat urmatoarele gestiuni :
1. materii prime - cantitativ valorica - 301 ;
2. materiale auxiliare - cantitativ valorica -3021 ;
3. materiale consumabile-cantitativ valorica -3028 ;
4. marfuri magazin 1 - global valoric -371.1 cu corespondentele aferente (378.1, 4428.1, 607.1, 707.1);
5. marfuri magazin 2 - global valoric -371.2, cu conturile corespondente aferente;
6. marfuri saltele - global valoric - 371.3 cu conturile corespondente aferente ;(vanzari de saltele cumulat fabrica+magazine)
7. marfuri proprii - global valoric 371.4;(- vanzari produse finite din fabrica prin casa de marcat)
In cadrul procesului de productie firma consuma materii prime,auxiliare si consumabile (asa cum au fost ele inregistrate pana acum) dar pe langa acestea mai sunt si alte tipuri de cheltuieli aferente procesului de productie .
In retetar se introduc materialele consumate .
Saga calculeaza automat valoarea de consum si actualizeaza pretul de cost al produsului finit .
As avea urmatoarele probleme (ele sunt mai multe dar sper sa le rezolv pe rand):
1. Pretul prestabilit actualizat de saga in panoul de productie reprezinta pretul meu de cost sau pretul de vanzare ?
Daca este pretul de cost , atunci cand generez comanda valoarea este mai mica decat pretul real al consumurilor produsului .
2. Este corect sa introduc in retetar si alte costuri aferente gen energie electrica consumata , salarii angajati (sau total datorii salarii angajat+taxe angajator?) , amortizare mijloc fix (masina debitat pal) .
Daca da , atunci cum pot crea articolele respective (consum energie , amortizare circular , salarii sau manopera) ? Creez articol contabil vandabil , nestocat cu corespondent in contul 704 ?
Banuiesc ca ar trebui repartizate avand in vedere ca sunt mai multe tipuri de mobilier produse si se inregistreaza si productie in curs de executie .
Pretul de cost calculat de saga s-ar apropia de realitate , fisa consumurile aferente comenzii ar fi reala iar bonul de consum generat ar reflecta doar materialele consumate din gestiuni (fara sa apara cele nestocate) .
3. In cazul in care inregistrez doar materialele consumate atunci valoarea contului 7015 ar fi egala cu suma valorilor creditate pe conturile de materiale consumate (daca nu am realizat produse finite pe stoc - binenteles ) . Adica vanzarile ar fi egale cu consumul de materiale .
Cum pot clarifica acest lucru ?