Achizitie imobil
Scris: Mie Ian 13, 2016 12:24 am
Buna seara!
Imi puteti spune, va rog frumos, cum inregistrez corect achitia unui imobil? Am o factura din dec, 2015 pt 18000 lei, fara TVA, cu o chitanta pentru 1000 lei, restul urmand sa fie virat in cont in luna ianuarie.
Inregistrez in ecranul "Intrari", folosind contul 212 si pur si simplu fac plata partiala?
Factura nu are mentiunea "taxare inversa" si sunt intr-o dilema si mai mare, deoarece am citit ca ar trebui sa calculez TVA aferent sumelor platite si sa le inregistrez in jurnalul pentru cumparari, fiind preluata atat ca taxa colectata cat si ca taxa deductibila in decontul de TVA, prin Inregistrarea contabila 4426 = 4427 (la cumparator este denumita autolichidarea taxei pe valoarea adaugata).
Va multumesc!
Imi puteti spune, va rog frumos, cum inregistrez corect achitia unui imobil? Am o factura din dec, 2015 pt 18000 lei, fara TVA, cu o chitanta pentru 1000 lei, restul urmand sa fie virat in cont in luna ianuarie.
Inregistrez in ecranul "Intrari", folosind contul 212 si pur si simplu fac plata partiala?
Factura nu are mentiunea "taxare inversa" si sunt intr-o dilema si mai mare, deoarece am citit ca ar trebui sa calculez TVA aferent sumelor platite si sa le inregistrez in jurnalul pentru cumparari, fiind preluata atat ca taxa colectata cat si ca taxa deductibila in decontul de TVA, prin Inregistrarea contabila 4426 = 4427 (la cumparator este denumita autolichidarea taxei pe valoarea adaugata).
Va multumesc!