Pagina 1 din 1

Documente obligatorii asociatie de proprietari

Scris: Vin Feb 12, 2016 2:29 pm
de sorina87
Buna ziua. As dori sa sttiu, va rog, daca este obligatoriu sa completez de mana registrele asociatiei de proprietari (are contabilitatea in partida simpla) sau este suficient sa printez aceste registre din programul informatic in care lucrez? Multumesc.

Re: Documente obligatorii asociatie de proprietari

Scris: Vin Feb 12, 2016 2:41 pm
de fagarasa176
Sunt ok din program

Re: Documente obligatorii asociatie de proprietari

Scris: Vin Feb 12, 2016 2:54 pm
de sorina87
Sincer, si eu am citit ca ar fi ok daca le printez din soft, dar nu ma pot intelege cu anumite persoane din asociatie (oamenii in varsta considera in continuare ca trebuie sa scriem de mana ca acum 100 ani).
Multumesc pt raspuns.

Re: Documente obligatorii asociatie de proprietari

Scris: Vin Feb 12, 2016 3:23 pm
de fagarasa176
Este problema lor
NORME GENERALE din 5 noiembrie 2015 de întocmire şi utilizare a documentelor financiar-contabile scrie:10. Documentele contabile (registre, jurnale, fişe, note etc.) care servesc la prelucrarea, centralizarea şi înregistrarea în contabilitate a operaţiunilor economico-financiare consemnate în documentele justificative, întocmite manual sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, trebuie să cuprindă elemente cu privire la:
- denumirea entităţii;
- data întocmirii documentului contabil;
- felul, numărul şi data documentului justificativ;
- sumele corespunzătoare operaţiunilor efectuate;
- conturile sintetice şi analitice debitoare şi creditoare;
- semnătura persoanei responsabile cu întocmirea documentelor contabile.
11. În condiţiile în care documentele financiar-contabile (documentele justificative şi documentele contabile) sunt întocmite şi preluate în contabilitate prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, semnătura nu constituie element obligatoriu. În astfel de situaţii trebuie să se stabilească prin proceduri proprii modalităţi de identificare a persoanelor care au iniţiat, dispus şi aprobat, după caz, efectuarea operaţiunilor respective.
12. Documentele financiar-contabile pot fi prezentate ca documente pe suport hârtie sau în format electronic, cu condiţia întocmirii acestora potrivit prezentelor norme.
Prin document în format electronic se înţelege documentul care conţine informaţiile prevăzute de prezentele norme şi care a fost emis şi primit în format electronic.
13. Înscrierea datelor în documente se face cu cerneală, cu pix cu pastă sau prin utilizarea sistemelor informatice de prelucrare automată a datelor, după caz.
sursa: http://legislatie.just.ro/Public/Detali ... fis/173683