Amenda Antifrauda
Scris: Vin Mai 26, 2017 10:19 am
Buna ziua, vreau sa va prezit o situatie prin care am trecut in speranta ca ma puteti ajuta cu idei.
In urma unui control de la Antifrauda m-am ales cu o amenda de 27500 RON amenda pentru incalcarea prevederilor art.1, alin 2 din OUG 28/1999
Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1), denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le înmâneze clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factura.
Amenda a incadrat-o la art 11, alin 1, lit. e, pct vi di OUG 28/1999
(vi) cu amendă în cuantum de la 27.500 lei, în situaţia în care suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este mai mare de 1.000 lei şi mai mare de 3% din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal şi/sau în registrul special la data şi ora efectuării controlului ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, precum şi cu:
(vii) suspendarea activităţii operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pentru 30 de zile, începând cu cea de-a doua sancţiune aplicată la aceeaşi unitate într-un interval de 24 de luni în situaţiile prevăzute la pct. (iv) şi (vi), indiferent pentru care dintre situaţiile prevăzute la pct. (i)—(vi) a fost aplicată sancţiunea prima dată în cadrul termenului de 24 de luni;
Fapta mea a fost urmatoarea am livrat marfa cu factura pe persoana fizica pentru un eveniment (nunta) si am incasat-o cu chitanta. Societatea are la aceeasi adresa deschis punct de lucru cu amanuntul (gestiune separata inclusiv fizic delimitata) unde incasarile se fac pe baza de bon fiscal si gestiune en gross de unde se livreaza marfa pe baza de factura. Marfa catre respectivul eveniment a fost livrata din gestiunea en gross deoarece se procedeaza astfel clientul vine si face comanda achita un avans ( faceam factura de avans+chitanta), in momentul livrarii faceam factura de storno avans si facturam produsele, dupa eveniment clientul aducea ce produse i-au ramas, faceam factura de retur si dispozitie de plata daca trebuia sa-i returnam banii.
Precizez ca din gestiunea en gross se fac lunar in jur de 1200 facturi din care pe timpul verii 50 de facturi ar fi pe persoana fizica restul pe persoane juridice.
Pentru contestatie as vrea sa ma leg de urmatoarele doua lucruri:
1. Ca mi-au incadrat gresit fapta si anume ca ar fi trebuit sa ma incadreze la art. 1 alin (9) care spune Se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligaţia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale şi de a emite bonuri fiscale cu acestea, să înmâneze clienţilor documente care atestă plata contravalorii bunurilor achiziţionate sau serviciilor prestate, altele decât bonurile fiscale, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (8). Amenda pentru aceasta incalcare fiind de 3 ori mai mica.
2. Livrarile facute de mine catre persoanele fizice nu au caracter permanent legandu-ma de art.4 din normele de aplicare ale OUG 28/1999 care spune
În sensul ordonanţei de urgenţă, prin livrări de bunuri cu amănuntul şi prestări de
servicii direct către populaţie se înţelege acele activităţi desfăşurate cu caracter
permanent. Nu intră în această categorie eventualele livrări de bunuri şi prestări de
servicii direct către persoane fizice efectuate întâmplător de către agenţii economici,
alţii decât comercianţii cu amănuntul.
Daca v-ati confruntat cu aceasta situatie poate imi puteti da sfaturi, mai ales ca nu stiu cum as putea sa livrez de acum inainte marfa pentru evenimente.
Nu stiu cum sa procedez cu avansul, intru cat acesta nu este un venit deci nu ar trebui sa dau bon fiscal, totodata factura cu chitanta pe persoana fizica nu am voie.
Marfa ar trebui sa o livrez eu, din cate stiu nu am voie sa livrez pe baza de bon fiscal, nu stiu cum sa fac cu returul de marfa, deoarece daca fac factura de retur nu o sa mai dea ce se inregistreaza in memoria fiscala a casei de marcat cu situatia vanzarilor.
As fi recunoscatoare daca ati veni cu solutii.
Multumesc!
In urma unui control de la Antifrauda m-am ales cu o amenda de 27500 RON amenda pentru incalcarea prevederilor art.1, alin 2 din OUG 28/1999
Operatorii economici prevăzuţi la alin. (1), denumiţi în continuare utilizatori, au obligaţia să emită bonuri fiscale cu aparate de marcat electronice fiscale şi să le înmâneze clienţilor. La solicitarea clienţilor, utilizatorii vor elibera acestora şi factura.
Amenda a incadrat-o la art 11, alin 1, lit. e, pct vi di OUG 28/1999
(vi) cu amendă în cuantum de la 27.500 lei, în situaţia în care suma nejustificată rezultată din săvârşirea contravenţiei este mai mare de 1.000 lei şi mai mare de 3% din valoarea totală a bunurilor livrate sau a serviciilor prestate, înregistrată de aparatul de marcat electronic fiscal şi/sau în registrul special la data şi ora efectuării controlului ori la sfârşitul zilei, dacă fapta a fost săvârşită anterior datei controlului, precum şi cu:
(vii) suspendarea activităţii operatorului economic la unitatea de vânzare a bunurilor sau de prestare a serviciilor, pentru 30 de zile, începând cu cea de-a doua sancţiune aplicată la aceeaşi unitate într-un interval de 24 de luni în situaţiile prevăzute la pct. (iv) şi (vi), indiferent pentru care dintre situaţiile prevăzute la pct. (i)—(vi) a fost aplicată sancţiunea prima dată în cadrul termenului de 24 de luni;
Fapta mea a fost urmatoarea am livrat marfa cu factura pe persoana fizica pentru un eveniment (nunta) si am incasat-o cu chitanta. Societatea are la aceeasi adresa deschis punct de lucru cu amanuntul (gestiune separata inclusiv fizic delimitata) unde incasarile se fac pe baza de bon fiscal si gestiune en gross de unde se livreaza marfa pe baza de factura. Marfa catre respectivul eveniment a fost livrata din gestiunea en gross deoarece se procedeaza astfel clientul vine si face comanda achita un avans ( faceam factura de avans+chitanta), in momentul livrarii faceam factura de storno avans si facturam produsele, dupa eveniment clientul aducea ce produse i-au ramas, faceam factura de retur si dispozitie de plata daca trebuia sa-i returnam banii.
Precizez ca din gestiunea en gross se fac lunar in jur de 1200 facturi din care pe timpul verii 50 de facturi ar fi pe persoana fizica restul pe persoane juridice.
Pentru contestatie as vrea sa ma leg de urmatoarele doua lucruri:
1. Ca mi-au incadrat gresit fapta si anume ca ar fi trebuit sa ma incadreze la art. 1 alin (9) care spune Se interzice operatorilor economici care, potrivit legii, au obligaţia de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale şi de a emite bonuri fiscale cu acestea, să înmâneze clienţilor documente care atestă plata contravalorii bunurilor achiziţionate sau serviciilor prestate, altele decât bonurile fiscale, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (8). Amenda pentru aceasta incalcare fiind de 3 ori mai mica.
2. Livrarile facute de mine catre persoanele fizice nu au caracter permanent legandu-ma de art.4 din normele de aplicare ale OUG 28/1999 care spune
În sensul ordonanţei de urgenţă, prin livrări de bunuri cu amănuntul şi prestări de
servicii direct către populaţie se înţelege acele activităţi desfăşurate cu caracter
permanent. Nu intră în această categorie eventualele livrări de bunuri şi prestări de
servicii direct către persoane fizice efectuate întâmplător de către agenţii economici,
alţii decât comercianţii cu amănuntul.
Daca v-ati confruntat cu aceasta situatie poate imi puteti da sfaturi, mai ales ca nu stiu cum as putea sa livrez de acum inainte marfa pentru evenimente.
Nu stiu cum sa procedez cu avansul, intru cat acesta nu este un venit deci nu ar trebui sa dau bon fiscal, totodata factura cu chitanta pe persoana fizica nu am voie.
Marfa ar trebui sa o livrez eu, din cate stiu nu am voie sa livrez pe baza de bon fiscal, nu stiu cum sa fac cu returul de marfa, deoarece daca fac factura de retur nu o sa mai dea ce se inregistreaza in memoria fiscala a casei de marcat cu situatia vanzarilor.
As fi recunoscatoare daca ati veni cu solutii.
Multumesc!