ARHIVA ELECTRONICĂ pt DOCUMENTE/JURNALE, FĂRĂ PRINTARE
Scris: Joi Oct 31, 2024 3:49 pm
Buna ziua,
As vrea sa cer parerea oricui este interesat de acest subiect.
Eu, personal, vreau sa reduc la maxim printarea pe hartie a documentelor de toate felurile (facturi, jurnale, contracte...etc ...), dar sa respect reglementarile, sau ceea ce este obligatoriu. Efectiv am obosit de-a lungul timpului, de printat, semnat, stampilat, perforat, capsat ... etc facturi, jurnale, tot felul de documente.
Ma gandesc ca din 2025 (daca tot avem factura electronica si ce-o mai veni electronic in viitor) sa imi fac un sistem de arhivare electronica a jurnalelor contabile, salvate in pdf, fără să le mai printez, ci doar sa le semnez cu semnatura electronica si asa sa ramana forever. Insa parca nu e placut nici sa semnez electronic in fiecare luna cate un jurnal vz, cump, registru, banci, balanta .. etc tot se aduna.
Va intreb:
1. Poate fi valid oare daca adun toate jurnalele dintr-o luna unite intr-un singur pdf (a unei singure firme, desigur) si aplic o singura semnatura electronica? Se poate considera ca sunt semnate, originale.. etc? Cu alte cuvinte intreb daca aceasta modalitate de semnare si arhivare nu incalca rigrile privind aceste jurnale contabile.. consacrate, esentiale dpdv contabil
2. Cum e cu statele de plata? Cred ca pe acestea nu le pot evita la printare, nu? Deoarece acestea trebuie semnate de angajati, fluturasi ...etc ...
3. Care mai sunt ultimele actualizari in materie de obligativitate pastrare arhiva? 5 ani? Dar statele de plata pentru salariati?
4. Stiu ca se tot circula in mediul comercial si celelalte semnaturi electronice, altele decat cele calificate ca pentru ANAF (cum sunt DIGISIGN, CERTSIGN etc..). Cat de valabile sunt, sau ce stiti despre ele?
5. Alte sugestii sau idei daca aveti.
Multumesc mult!
Scuze daca am scris mult, dar mi-as dori sa primesc niste raspunsuri, daca mai este cineva interesat de acest subiect.
As vrea sa cer parerea oricui este interesat de acest subiect.
Eu, personal, vreau sa reduc la maxim printarea pe hartie a documentelor de toate felurile (facturi, jurnale, contracte...etc ...), dar sa respect reglementarile, sau ceea ce este obligatoriu. Efectiv am obosit de-a lungul timpului, de printat, semnat, stampilat, perforat, capsat ... etc facturi, jurnale, tot felul de documente.
Ma gandesc ca din 2025 (daca tot avem factura electronica si ce-o mai veni electronic in viitor) sa imi fac un sistem de arhivare electronica a jurnalelor contabile, salvate in pdf, fără să le mai printez, ci doar sa le semnez cu semnatura electronica si asa sa ramana forever. Insa parca nu e placut nici sa semnez electronic in fiecare luna cate un jurnal vz, cump, registru, banci, balanta .. etc tot se aduna.
Va intreb:
1. Poate fi valid oare daca adun toate jurnalele dintr-o luna unite intr-un singur pdf (a unei singure firme, desigur) si aplic o singura semnatura electronica? Se poate considera ca sunt semnate, originale.. etc? Cu alte cuvinte intreb daca aceasta modalitate de semnare si arhivare nu incalca rigrile privind aceste jurnale contabile.. consacrate, esentiale dpdv contabil
2. Cum e cu statele de plata? Cred ca pe acestea nu le pot evita la printare, nu? Deoarece acestea trebuie semnate de angajati, fluturasi ...etc ...
3. Care mai sunt ultimele actualizari in materie de obligativitate pastrare arhiva? 5 ani? Dar statele de plata pentru salariati?
4. Stiu ca se tot circula in mediul comercial si celelalte semnaturi electronice, altele decat cele calificate ca pentru ANAF (cum sunt DIGISIGN, CERTSIGN etc..). Cat de valabile sunt, sau ce stiti despre ele?
5. Alte sugestii sau idei daca aveti.
Multumesc mult!
Scuze daca am scris mult, dar mi-as dori sa primesc niste raspunsuri, daca mai este cineva interesat de acest subiect.