Situatie bo/cec

Ce crezi ca ar trebui introdus sau modificat la programe?
Mesaj
Autor
crisanl707
Mesaje: 264
Membru din: Vin Feb 13, 2009 12:00 am
Localitate: Orastie

#31 Mesaj de crisanl707 »

va rog sa ma ajutati si pe mine
am inregistrat un bo de la un client si la scadenta am introdus tot in ecranul de cecuri/Bo primite emise incasarea dar nu imi deschide fereastra cec/bo ca sa pot alege bo cu care se face incasarea Ce gresesc?

bujac
Mesaje: 21
Membru din: Mie Ian 17, 2007 1:00 am

modificare/ stergere operatiuni

#32 Mesaj de bujac »

Buna tuturor,

Am probleme in ceea ce priveste modificarea/ stergerea datelor inregistrate in situatia "Cecuri, BO emise/ primite", in sensul ca aceste 2 optiuni nu sunt active. Singura optiune activa din aceasta situatie este cea de adaugare.
Aveti idee care ar putea fi problema?

Anda Buja

Avatar utilizator
balazse
Mesaje: 24322
Membru din: Vin Iun 20, 2008 12:00 am
Localitate: Satu Mare

#33 Mesaj de balazse »

Apasa pe adaug, dupa care dai renunt si o sa iti fie active.
Este un bug semnalat de mine de cateva ori (la registru de casa si jurnal banca), care se vede ca este mai greu de rezolvat dpdv tehnic.

bujac
Mesaje: 21
Membru din: Mie Ian 17, 2007 1:00 am

modificare/ stergere operatiuni

#34 Mesaj de bujac »

Am reusit :)
Multumesc

mireag
Mesaje: 172
Membru din: Mar Dec 29, 2009 12:00 am

situatie cec/bo

#35 Mesaj de mireag »

buna ziua
am si eu o intrebare
am achizitionat programul saga integral si as vrea sa introduc de la 01.01.2010
la situatia cec/bo se trec sumele care sunt in sold la 31.12.2009 sau cecurile si biletele la ordin emise in ianuarie 2010 ?

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#36 Mesaj de eugen01 »

mq>
se trec BO/CEC primite/emise.Pentru explicatii, mod de operare cititi rapunsul lui Tomac din prima pagina a acestui topic.
Observatii:
1.Daca ati introdus deja sumele prin NoteContabile, reintroducerea lor va denatura situatia sumelor;o sa avem corect numai situatia numerelorBO/CEC.
2.Operand prin acest ecran, facturile vor aparea ca si achitate (datorita BO/CEC), chiar daca incasarea propriuzisa va avea loc la o data ulterioara.Motiv pentru care situatiile Furnizori/Clienti ne vor aparea mai mult sau mai putin denaturate.

mireag
Mesaje: 172
Membru din: Mar Dec 29, 2009 12:00 am

#37 Mesaj de mireag »

multumesc mult de tot

ciutul
Mesaje: 23
Membru din: Mie Ian 07, 2009 12:00 am

#38 Mesaj de ciutul »

eugen01 scrie:mq>
2.Operand prin acest ecran, facturile vor aparea ca si achitate (datorita BO/CEC), chiar daca incasarea propriuzisa va avea loc la o data ulterioara.Motiv pentru care situatiile Furnizori/Clienti ne vor aparea mai mult sau mai putin denaturate.
Aici e marea problema. Facturile ar trebui sa apara achitate/incasate in momentul in care se face inregistrarea in banca, nu in momentul inregistrarii BO/CEC. Astfel s-ar obtine o situatie furnizor/client reala.
Inregistrarea BO/CEC ar trebui sa-mi permita numai o alertare in privinta platii/incasarii ca sa verific soldul bancii iar situatia furnizor/client ar trebui sa raporteze plata/incasarea NUMAI in momentul inregistrarii in banca.
Daca s-ar putea face asta ne-ar fi cu adevarat de folos.

Avatar utilizator
danilevicis
Mesaje: 1737
Membru din: Vin Ian 05, 2007 1:00 am
Localitate: Bucovina
Contact:

#39 Mesaj de danilevicis »

BO/CEC-urile, sunt instrumente de plata. In momentul cand le primesti se presupune ca datoria se stinge. Sunt rare cazurile in care acestea nu se deconteaza in banca. Iar alea sunt exceptii, nu regula
Cu cat oamenii progreseaza mai mult, cu atat se lovesc de un adversar mai puternic

ciutul
Mesaje: 23
Membru din: Mie Ian 07, 2009 12:00 am

#40 Mesaj de ciutul »

Sunt instrumente de plata....cu sau fara acoperire. Aceste instrumente de plata devin "bani", numai dupa ce s-a facut plata/incasarea bancara. In situatia contabila, factura trebuie sa apara neachitata/neincasata pana in momentul inregistrarii bancare.
In cazul nefericit in care ajungi in justitie.....instrumentul asta de plata raporteaza, contabil vorbind, ca ti-ai incasat banii? Eronat.

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#41 Mesaj de eugen01 »

ciutul scrie: Aceste instrumente de plata devin "bani", numai dupa ce s-a facut plata/incasarea bancara. In situatia contabila, factura trebuie sa apara neachitata/neincasata pana in momentul inregistrarii bancare
d'acord! cei drept nici mie nu mi-a trecut prin minte sa pun intrebarea de ce nu se poate prelua doar totalul si numarul acelor facturi, fara sa le bifeze ca si achitate.in fine..eu folosesc "the hard way" cu analitice si inregistrari de mana.. :oops:

ciutul
Mesaje: 23
Membru din: Mie Ian 07, 2009 12:00 am

#42 Mesaj de ciutul »

Imi permit sa dau si o solutie orientativa. Daca va fi acceptata sau nu, depinde de politica firmei. Programatorul o poate rezolva relativ usor - zic eu. Poate gresesc.
La intrari/iesiri facturi sa existe buton BO/CEC. In felul acesta conturile sunt generate automat in functie de factura (401.___, 403.___ / 4111.___. 413.__) deasemenea este preluata si suma totala a facturii urmand sa fie completat numarul BO/CEC si data scadenta (data emiterii fiind aceeasi cu data emiterii facturii) In urma acestei completari se genereaza inregistrarea din fisierul BO/CEC cu toate datele necesare (incluzand si nr facturii) Atentie! La emiterea unui cec pot fi cuprinse mai multe facturi. Asta are solutie in limbajul de programare.
In momentul efectuarii platii/incasarii in banca se scrie contul 403.___ sau 413.___ si se poate alege din fisierul BO/CEC, dupa procedura aleasa de programator, ce s-a platit/incasat si in momentul acela factura devine....platita/incasata.
Sper sa fi reusit sa fiu suficient de explicita si va rog sa nu mi-o luati in nume de rau - incerc sa gasesc o solutie, nu numai sa-mi exprim "nemultumirea". Imi cer iertare daca am suparat pe cineva.
Deasemenea, sunt absolut de acord ca numai cei ce lucreaza efectiv la aceasta aplicatie cu f multe baze de date, poate hotari ce se poate si ce nu. Eu vorbesc dpdv al utilizatorului.

Avatar utilizator
danilevicis
Mesaje: 1737
Membru din: Vin Ian 05, 2007 1:00 am
Localitate: Bucovina
Contact:

#43 Mesaj de danilevicis »

De ce spun, ca facturile se sting in momentul primirii cec/bo?
Presupunem ca de la un client primesti un cec care stinge c/v a 10 facturi. Buun. Clientul cumpara marfa in continuare inca 5 facturi si mai aduce un cec pt cele 5. Daca primul cec nu s-a incasat in banca si nu ai facut stingerea facturilor, cand primesti al doilea cec, cum mai tii evidenta de la care factura sa incepi stingerea? Crezi ca are timp clientul sa stea, pana buchisesti tu facturile?
Eu zic ca asa cum propune saga este corect. Iata si definitia din dictionarul de pe conta.ro:
Cec-document nominal sau la purtator ce reprezinta titlu de credit, instrument si ordin de plata
BO-un titlu de credit prin care se constata angajamentul clientului (semnatarului) de a plati el insusi beneficiarului sau la ordinul acestuia, o suma de bani, la o anumita data.
Stingerea facturilor se face o data cu aceste instrumente si contarea lor pe 403/413. Mai departe stingera acestora in sine se face prin banca 5121 etc.

eugen01
Mesaje: 7018
Membru din: Mar Sep 02, 2008 12:00 am
Localitate: Bucuresti
Contact:

#44 Mesaj de eugen01 »

d>
in momentul cand inregistrez BO/CEC pe analitic, prin NC am rubrica Explicatii, unde insir facturile.Cand vine clientul doar click in fisacont selectata 5112.analitic,click perioada si am exact situatia...(eventual ii sar si la jugulara ca nu au intrat banii..ca asa sunt eu..rau) :twisted:

nu contest corectitudinea Saga...e vorba ca imi este mult mai usor sa vad ce facturi sunt neachitate, decat sa raportez ca sunt achitate (prin BO) si sa explic ca de fapt nu sunt achitate pentru ca nu au intrat banii.Sau (am remarcat ca se intampla in ultima vreme) clientuldin motive mai mult decat cunoscute(nu vorbim de rea vointa!) sa nu aiba disponibilul in cont ...in fine..Economisesc niste explicatii/discutii.

ochianad
Mesaje: 12
Membru din: Lun Iul 14, 2014 3:56 pm

Re:

#45 Mesaj de ochianad »

tomac scrie:Ecranul funcționează similar celui de la bancă/casă, doar că nu are 2 părți ca acele ecrane.
Pentru a introduce un BO/CEC către un furnizor:
- Selectați contul 403 din listă, pentru a instrui programul că lucrați cu plăți
- dați Adaug și introduceți nr.BO, data emiterii, data scadenței, contul 401 (sintetic, ca la bancă/casă) etc. și dați ENTER. Veți primi un avertisment legat de faptul că 401 are analitice, așa că dați OK pentru a trece mai departe (acum pe ecran veți avea 401 pe debit și 403 pe credit)
- introduceți suma BO/CEC apăsați ENTER și apăsați butonul "Facturi"
- vă alegeți, exact ca la plata cu numerar sau disponibil din bancă, facturile ce doriți să le achitați și dați "Accept", apoi salvați. Veți vedea că SAGA înlocuiește sinteticul de la contul 401 cu analiticul furnizorului către care ați emis BO/CEC
La scadență, plata efectivă a CEC sau BO se va opera tot în ecranul BO/CEC
introducând numărul de document, data zilei, numele furnizorului, contul 403 pe debit și contul 5121, sau analitic al acestui cont, pe credit, suma și apoi se va activa butonul BO/CEC pentru a selecta BO sau CEC ce se va stinge la operarea plății, apoi se va salva.
Operația de plată va apărea și în jurnalul de bancă, automat așa că nu e nevoie să se introducă la bancă. Se recomandă introducerea BO/CEC achitat prin ecranul acestora pentru a avea o evidență corectă a acestora.
Buna ziua!
sunt incepator in folosirea SAGA C (l-am platit) si ma confrunt cu urmatoarea problema:
doresc sa introduc un CEC si un BO (plata catre un furnizor), am urmat pasii descrisi de tomac, singura problema/nedumerire pe care o am este ca nu imi apare nici un buton pentru a selecta tipul documentului BO sau CEC. unde ar trebui sa gasesc acest buton pentru a putea selecta tipul documentului (BO sau CEC)? Sau programul nu face diferenta intre BO sau CEC? adica le trateaza la fel? Va multumesc anticipat pentru raspuns!

Închis