salarizare vs utilizator
Scris: Mar Noi 30, 2010 12:52 am
Cred ca fiecare utilizator are modul propriu de a lucra si a utiliza programul Saga, precum fiecare utilizator are un anumit nivel de cunostinta in utilizarea programului si/sau foloseste doar anumite facilitati ale programului.
La indemnul colegului nostru PaturcaI (vezi postarea: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... zse#p73805 ) as dori sa deschid acest topic pentru a vedea cine ce nevoi are in ceea ce priveste partea de salarizare, adica sectiunea "salariati" si "state salarii", in acelasi timp as dorii sa precizez ca echipa Saga pana acum a facut foarte multe inbunatatiri la cele doua sectiuni in ultima perioada.
Nu cred ca am reusit sa strang la un loc toate doleantele utilizatorilor (poate mai degraba cele pe care le aveam eu notate de mai demult), dar postez acele probleme care cred ca ar trebui rezolvate (de altfel astept si pe ceilalti colegi/colege sa participe si ei/ele la concretizarea prolemelor/bug-urilor pe care le avem).
Cel mai bine ar fi sa discutam/propunem noutati separat pentru fiecare sectiune, astfel sugestiile ar fi:
A. "salariati":
1. introducerea unei optiuni numite "actualizare lunara a salariatiilor" (mai multe puteti citii aici: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=3284), astfel:
- un angajat s-ar putea introduce o singura data si sa aiba diverse contracte (pe diverse perioade care nu se suprapun);
- s-ar rezolva problema care apar la reangajare (unii doar sterg data plecarii, altii introduc angajatul cu un nou cod);
- s-ar rezolva problemele cu fisele fiscale (adica programul ar stii pentru ce perioada trebuie sa faca pentru acel angajat "FF1" si pe ce perioada "FF2", precum care este perioada cu functie de baza cu care este in care este fara functie de baza si altele).
2. sortarea alfabetica dupa nume sa fie dupa 3-4 criterii (aproximativ propuneare lui RaducanuS de aici: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=9707):
-"nume";
- "prenume";
- "cod";
- alta optiune;
fata de cel existent: "nume" - "cod", astfel la listare angajatii cu acelasi nume de familie ar fi sortati dupa prenume.
3. modificarea tabelului cu persoanele in intretinere, adica s-ar putea rezolva asa cum este si la "imobilizari" cu operatiile care au avut loc asupra lor, astfel s-ar putea introduce data cu care intra/ies in/din intretinere persoanele respective. In acest caz nu ar mai fi nevoiti ca la sfarsit de an sa introducem perioada si persoanele care au fost in intretinere, dar care la sfarsit de an deja au iesit.
4. modificarea facilitatii de filtrare, asa cum exista si la "imobilizari", acesta facilitate ar avea mai mult beneficii cum ar fi si listarea situatiei de "situatie CO" doar pentru angajatii "activi" (la ora actuala) sau vizualizarea listei doar pentru cei cu functie de baza etc.;
5. introducrea facilitatii de a exporta in excel situatiilor generate prin butonul "situatie...";
6. generarea unei liste care ajuta la completarea adeverintelor catre somaj (pentru ca angajatul sa beneficieze de somaj), la fel sa fie posibil exportat in excel, totusi cireasa pe tort ar fi daca s-ar putea efectiv lista din program acea adeverinta;
7. modificarea situatiei generate prin butonul "situatie..." unde sa apara si suma venitului brut realizat exclusiv tichetele de masa;
8. in "situatie CO" s-ar putea introduce un calcul al zilelor de CO incepand de la data angajarii in cazul angajarii/plecarii in cadrul anului, precum nr de zile ramase;
9. modificarea facilitatii de "simulare calcul salariu", prin introducerea optiunii de "tichete".
B. "state salarii":
1. la concedii medicale sa se introduca o optiune (care sa se bifeze sau sa se selecteze) daca acea perioada intra in perioada de suspendare sau nu utilizat pentru declaratia de somaj, astel nu ar trebui lunar reverificat/modificat declaratia de somaj pentru angajatii respectivi;
2. tot la concedii medicale s-ar putea introduce o optiune (care sa se bifeze sau sa se selecteze) daca certificatul medical este initial sau in continuare, deoarece sunt cazuri in care daca doua certificare urmeaza unul dupa altul, dar sunt pe luni diferite baza de calcul nu se modifica, deoarece este recunoscut ca si continuare.
3. in cazul in care se utilizeaza butonul "tab" pentru deplasare in declaratii (ex: declaratia de somaj, partea de subventii), mutarea se se faca pe vertical dupa care coborarea la urmatorul rand;
4. declaratia de CAS sa se poate lista si sub alt format, format care ofera si programul oficiar prin optiunea de "format text" sau "format pdf" si numai cel de "implicita", astfel s-ar putea reduce numarul de foi necesare la listarea declaratiilor (in acest caz si centralizatorul ar intra pe o singura pagina si nu pe doua) care este destul de mare la un numar de 20-50 angajati;
5. la declaratia de sanatate s-ar putea introduce un buton numit "cumuleaza suma virata din ultimele 6 luni" utilizat pentru ONG-uri;
6. la declaratia CCI celula "suma de recuperat de la FNUASS din lunile anteriore" sa fie de culoare alba, la fel cum sunt si datele pentru "examinator" (datele persoanei care semneaza declaratia), astel pentru multi utilizator i-ar sarii in ochi faptul ca trebuie sa completeze acea rubrica si n-ar mai trebui sa depuna ulterior declaratii rectificative;
7. ar fi optim ca la pontaj sa putem introduce in cazul concediilor de odihna sau medicale textul sepcificat si in legenda, adica CO, BO si altele.
Doresc sa mentionez ca prin cele postate mai sus nu doresc sa zic ca programul nu este bun, ci doar ca ar fi binevenite niste modificari.
Poate ca unele dintre ele sunt exagerate, dar cum se spune "Ce rost mai are viata fara vise?".
Desi postarea a devenit cam lung sper ca majoritatea utilizatorilor sa citeasca aceasta postare si sa-si posteze punctul lor de vedere.
PS. Majoritatea sugestiilor descrise mai sus deja au fost trimise si prin e-mail celor de la Saga.
La indemnul colegului nostru PaturcaI (vezi postarea: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic. ... zse#p73805 ) as dori sa deschid acest topic pentru a vedea cine ce nevoi are in ceea ce priveste partea de salarizare, adica sectiunea "salariati" si "state salarii", in acelasi timp as dorii sa precizez ca echipa Saga pana acum a facut foarte multe inbunatatiri la cele doua sectiuni in ultima perioada.
Nu cred ca am reusit sa strang la un loc toate doleantele utilizatorilor (poate mai degraba cele pe care le aveam eu notate de mai demult), dar postez acele probleme care cred ca ar trebui rezolvate (de altfel astept si pe ceilalti colegi/colege sa participe si ei/ele la concretizarea prolemelor/bug-urilor pe care le avem).
Cel mai bine ar fi sa discutam/propunem noutati separat pentru fiecare sectiune, astfel sugestiile ar fi:
A. "salariati":
1. introducerea unei optiuni numite "actualizare lunara a salariatiilor" (mai multe puteti citii aici: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=3284), astfel:
- un angajat s-ar putea introduce o singura data si sa aiba diverse contracte (pe diverse perioade care nu se suprapun);
- s-ar rezolva problema care apar la reangajare (unii doar sterg data plecarii, altii introduc angajatul cu un nou cod);
- s-ar rezolva problemele cu fisele fiscale (adica programul ar stii pentru ce perioada trebuie sa faca pentru acel angajat "FF1" si pe ce perioada "FF2", precum care este perioada cu functie de baza cu care este in care este fara functie de baza si altele).
2. sortarea alfabetica dupa nume sa fie dupa 3-4 criterii (aproximativ propuneare lui RaducanuS de aici: http://www.sagasoft.ro/forum/viewtopic.php?f=12&t=9707):
-"nume";
- "prenume";
- "cod";
- alta optiune;
fata de cel existent: "nume" - "cod", astfel la listare angajatii cu acelasi nume de familie ar fi sortati dupa prenume.
3. modificarea tabelului cu persoanele in intretinere, adica s-ar putea rezolva asa cum este si la "imobilizari" cu operatiile care au avut loc asupra lor, astfel s-ar putea introduce data cu care intra/ies in/din intretinere persoanele respective. In acest caz nu ar mai fi nevoiti ca la sfarsit de an sa introducem perioada si persoanele care au fost in intretinere, dar care la sfarsit de an deja au iesit.
4. modificarea facilitatii de filtrare, asa cum exista si la "imobilizari", acesta facilitate ar avea mai mult beneficii cum ar fi si listarea situatiei de "situatie CO" doar pentru angajatii "activi" (la ora actuala) sau vizualizarea listei doar pentru cei cu functie de baza etc.;
5. introducrea facilitatii de a exporta in excel situatiilor generate prin butonul "situatie...";
6. generarea unei liste care ajuta la completarea adeverintelor catre somaj (pentru ca angajatul sa beneficieze de somaj), la fel sa fie posibil exportat in excel, totusi cireasa pe tort ar fi daca s-ar putea efectiv lista din program acea adeverinta;
7. modificarea situatiei generate prin butonul "situatie..." unde sa apara si suma venitului brut realizat exclusiv tichetele de masa;
8. in "situatie CO" s-ar putea introduce un calcul al zilelor de CO incepand de la data angajarii in cazul angajarii/plecarii in cadrul anului, precum nr de zile ramase;
9. modificarea facilitatii de "simulare calcul salariu", prin introducerea optiunii de "tichete".
B. "state salarii":
1. la concedii medicale sa se introduca o optiune (care sa se bifeze sau sa se selecteze) daca acea perioada intra in perioada de suspendare sau nu utilizat pentru declaratia de somaj, astel nu ar trebui lunar reverificat/modificat declaratia de somaj pentru angajatii respectivi;
2. tot la concedii medicale s-ar putea introduce o optiune (care sa se bifeze sau sa se selecteze) daca certificatul medical este initial sau in continuare, deoarece sunt cazuri in care daca doua certificare urmeaza unul dupa altul, dar sunt pe luni diferite baza de calcul nu se modifica, deoarece este recunoscut ca si continuare.
3. in cazul in care se utilizeaza butonul "tab" pentru deplasare in declaratii (ex: declaratia de somaj, partea de subventii), mutarea se se faca pe vertical dupa care coborarea la urmatorul rand;
4. declaratia de CAS sa se poate lista si sub alt format, format care ofera si programul oficiar prin optiunea de "format text" sau "format pdf" si numai cel de "implicita", astfel s-ar putea reduce numarul de foi necesare la listarea declaratiilor (in acest caz si centralizatorul ar intra pe o singura pagina si nu pe doua) care este destul de mare la un numar de 20-50 angajati;
5. la declaratia de sanatate s-ar putea introduce un buton numit "cumuleaza suma virata din ultimele 6 luni" utilizat pentru ONG-uri;
6. la declaratia CCI celula "suma de recuperat de la FNUASS din lunile anteriore" sa fie de culoare alba, la fel cum sunt si datele pentru "examinator" (datele persoanei care semneaza declaratia), astel pentru multi utilizator i-ar sarii in ochi faptul ca trebuie sa completeze acea rubrica si n-ar mai trebui sa depuna ulterior declaratii rectificative;
7. ar fi optim ca la pontaj sa putem introduce in cazul concediilor de odihna sau medicale textul sepcificat si in legenda, adica CO, BO si altele.
Doresc sa mentionez ca prin cele postate mai sus nu doresc sa zic ca programul nu este bun, ci doar ca ar fi binevenite niste modificari.
Poate ca unele dintre ele sunt exagerate, dar cum se spune "Ce rost mai are viata fara vise?".

Desi postarea a devenit cam lung sper ca majoritatea utilizatorilor sa citeasca aceasta postare si sa-si posteze punctul lor de vedere.
PS. Majoritatea sugestiilor descrise mai sus deja au fost trimise si prin e-mail celor de la Saga.