Pagina 1 din 1

stornare achiziție intracomunitară

Scris: Mie Feb 03, 2016 7:04 am
de ilioiud97
Mă poate ajuta cineva cu instrucțiuni pas cu pas în următoarea situație?

Sunt PFA, neplătitor de TVA, cu cod tva pentru prestări intracomunitare.

- am comandat ceva la Amazon pe 30 ianuarie, livrare intracomunitară, taxare inversă
- am plătit factura Amazon
- am plătit TVA-ul aferent pe 25 februarie
- la 1 martie, Amazon mă anunță că nu-mi poate livra produsul și aleg să anulez comanda.
- primesc factura de stornare de la Amazon

Cum înregistrez toate acestea în Saga PS?

1. înregistrez factura în intrări valută
2. înregistrez plata în "Casă/bancă" - plata se face în lei - și o asociez cu factura de mai sus
3. înregistrez plata tva în casă/bancă
4. ...de aici nu mai știu

Mulțumesc.

Re: stornare achiziție intracomunitară

Scris: Mie Feb 03, 2016 12:45 pm
de tomac
Stornați factura. Adică introduceți factura de stornare exact cum ați introdus-o pe cea inițială, doar că puneți la cantitate o valoare negativă.
La primirea banilor în cont asociați banii cu factura respectivă sau dați plată direct în ecranul de intrări valută.
Depuneți 301 cu suma negativă. Veți avea TVA plătit în plus.

Re: stornare achiziție intracomunitară

Scris: Joi Feb 04, 2016 6:08 am
de ilioiud97
Păi la "plată" m-am blocat.
Pentru că plata se face din contul RON, trebuie să o înregistrez în "casă/bancă".

Ce aleg la Casă/bancă? Practic e o încasare, dar dacă aleg "încasare factură" nu pot asocia suma cu factura storno pentru că nu-mi arată decât facturile furnizorilor.
Aleg "plată factură" și trec suma cu minus?

Re: stornare achiziție intracomunitară

Scris: Joi Feb 04, 2016 9:19 am
de balazse
Alegi plata factura cu suma minus.

Re: stornare achiziție intracomunitară

Scris: Joi Mai 12, 2016 5:33 pm
de codreanum744
Buna ziua,
Factura de pe Amazon ar trebui sa apara pe vreo declaratie?
Multumesc.