casă-bancă / reglare sold
Scris: Lun Ian 23, 2017 8:14 am
Bună ziua, am mai întrebat asta mai demult , mi s-a explicat, dar tot n-am înțeles. Vorbim despre PS, neplătitor de TVA.
Nu am încasări în numerar, dar fac câteva plăți în numerar. Ca atare, CASA RON are sold negativ. Din câte am înțeles, ar trebui să aduc soldul la zero. Nu știu cum să fac.
- Cum se transferă bani din BANCĂ în CASĂ? Bănuiesc că se face o plată din bancă și o încasare în casă. Ce tip de operație trebuie pus? Tipurile de operații din lista mea nu mai sunt cele implicite ale programului, deci va trebui să creez unul (două?). Cum se setează aceste tipuri? Pot face plata direct din BANCĂ VALUTĂ? Cum se procedează în acest caz?
- Pentru că majoritatea încasărilor sunt în EUR și majoritatea plăților în RON, și soldul de la BANCĂ RON este negativ. Trebuie să-l aduc la zero și pe acesta?
- Când trebuie să fac această "reglare"? Pot să transfer în CASĂ o sumă la începutul anului pentru aceste cheltuieli? Alternativ, pot transfera la sfârșitul anului suma exactă necesară pentru a aduce soldul la zero?
Oricum, toate aceste "operațiuni contabile" mi se par (ca nespecialist) oarecum inutile în cazul PS, având în vedere că, dacă aș ține evidența pe hârtie (excel), aș trece pur și simplu plata în RJIP și atât.
Mulțumesc.
PS: Pentru că am mai fost "certat" pentru mesaje trimise și la suport și pe forum, menționez că am întrebat și direct la SAGA, dar mi s-a răspuns foarte succint și doar parțial, căci "nu se acordă asistență decât pentru utilizarea programului". Răspunsul primit nu m-a lămurit.
Nu am încasări în numerar, dar fac câteva plăți în numerar. Ca atare, CASA RON are sold negativ. Din câte am înțeles, ar trebui să aduc soldul la zero. Nu știu cum să fac.
- Cum se transferă bani din BANCĂ în CASĂ? Bănuiesc că se face o plată din bancă și o încasare în casă. Ce tip de operație trebuie pus? Tipurile de operații din lista mea nu mai sunt cele implicite ale programului, deci va trebui să creez unul (două?). Cum se setează aceste tipuri? Pot face plata direct din BANCĂ VALUTĂ? Cum se procedează în acest caz?
- Pentru că majoritatea încasărilor sunt în EUR și majoritatea plăților în RON, și soldul de la BANCĂ RON este negativ. Trebuie să-l aduc la zero și pe acesta?
- Când trebuie să fac această "reglare"? Pot să transfer în CASĂ o sumă la începutul anului pentru aceste cheltuieli? Alternativ, pot transfera la sfârșitul anului suma exactă necesară pentru a aduce soldul la zero?
Oricum, toate aceste "operațiuni contabile" mi se par (ca nespecialist) oarecum inutile în cazul PS, având în vedere că, dacă aș ține evidența pe hârtie (excel), aș trece pur și simplu plata în RJIP și atât.
Mulțumesc.
PS: Pentru că am mai fost "certat" pentru mesaje trimise și la suport și pe forum, menționez că am întrebat și direct la SAGA, dar mi s-a răspuns foarte succint și doar parțial, căci "nu se acordă asistență decât pentru utilizarea programului". Răspunsul primit nu m-a lămurit.