contabilizare venituri si cheltuieli pfa
Scris: Mie Ian 31, 2018 5:30 pm
Buna ziua!
Am urmatoarea situatie: PFA pe sistem real cod caen 4110, infiintat in ianuarie 2018. Urmeaza sa construiasca locuinte ( case) in vederea vanzarii acestora. Conform planului de afaceri, investitia in sine se va ridica la o valoare totala de 2 mil. Euro, iar veniturile din vanzarea caselor 4 mil. Euro. Se va inregistra platitor de tva chiar inainte de angajarea primelor cheltuieli. Deoarece clientul a apreciat ca pfa e varianta optima in 2018 , vav srl cu im. Profit, dividende, contabilitati etc, vom merge pe varianta partidei simple. Acum insa imi dau seama ca nu e chiar o bagatela nici partida asta simpla. De fapt, pentru mine cel mai simplu ar fi fost srl, insa pentru client e mai simplu asa. Acum ma nelinistesc cateva aspecte:
Cel mai probabil ca afacerea se va desfasura pe parcursul anilor fiscali 2018 si 2019. In 2018 se vor angaja/plati o mare parte din costuri si se vor incasa avansuri , dar mai degraba “simbolice”, adica 3-5% din valoarea totala. Avansurile incasare stiu ca reprezinta venituri pt pfa in anul fiscal in care se incaseaza. Cheltuielile sunt deductibile in anul fiscal in care se achita. Dar oare chiar asa sa fie? Pentru ca, in cazul acesta, in 2018 pfa va inregistra venit net negativ ( pierdere), iar in 2019 un venit net (profit) pentru care va trebui sa achite impozit injust de mare, avand in vedere ca nu isi va putea recupera pierderile fiscale din anii precedenti, ca in cazul soc. Comerciale. Atunci, oare nu pot totusi sa procedez exact ca la contabilitatea in partida dubla, prin inregistrarea cheltuielilor din 2018 ocazionate de constructie la imobilizari/investitii in curs/stocuri, fara a le inregistra in 2018 la cheltuieli deductibile, pentru ca mai apoi sa le inregistrez pe cheltuieli deductibile in 2019, vand se vor inregistra si veniturile din vanzarea caselor? Si oare se poate face asta lucrand in partida simpla? Sau e neaparat sa lucrez in partida dubla? Si chiar si daca lucrez in partida dubla, pot sa contabilizez ven si cheltuielile in felul descris mai sus? Sper ca nu m-am lungit prea mult si ca am fost explicita. Mentionez ca , in cazul unui srl cu acelasi tip de activitate, nu am nici o neclaritate ( sau asa-mi place sa cred)
Am urmatoarea situatie: PFA pe sistem real cod caen 4110, infiintat in ianuarie 2018. Urmeaza sa construiasca locuinte ( case) in vederea vanzarii acestora. Conform planului de afaceri, investitia in sine se va ridica la o valoare totala de 2 mil. Euro, iar veniturile din vanzarea caselor 4 mil. Euro. Se va inregistra platitor de tva chiar inainte de angajarea primelor cheltuieli. Deoarece clientul a apreciat ca pfa e varianta optima in 2018 , vav srl cu im. Profit, dividende, contabilitati etc, vom merge pe varianta partidei simple. Acum insa imi dau seama ca nu e chiar o bagatela nici partida asta simpla. De fapt, pentru mine cel mai simplu ar fi fost srl, insa pentru client e mai simplu asa. Acum ma nelinistesc cateva aspecte:
Cel mai probabil ca afacerea se va desfasura pe parcursul anilor fiscali 2018 si 2019. In 2018 se vor angaja/plati o mare parte din costuri si se vor incasa avansuri , dar mai degraba “simbolice”, adica 3-5% din valoarea totala. Avansurile incasare stiu ca reprezinta venituri pt pfa in anul fiscal in care se incaseaza. Cheltuielile sunt deductibile in anul fiscal in care se achita. Dar oare chiar asa sa fie? Pentru ca, in cazul acesta, in 2018 pfa va inregistra venit net negativ ( pierdere), iar in 2019 un venit net (profit) pentru care va trebui sa achite impozit injust de mare, avand in vedere ca nu isi va putea recupera pierderile fiscale din anii precedenti, ca in cazul soc. Comerciale. Atunci, oare nu pot totusi sa procedez exact ca la contabilitatea in partida dubla, prin inregistrarea cheltuielilor din 2018 ocazionate de constructie la imobilizari/investitii in curs/stocuri, fara a le inregistra in 2018 la cheltuieli deductibile, pentru ca mai apoi sa le inregistrez pe cheltuieli deductibile in 2019, vand se vor inregistra si veniturile din vanzarea caselor? Si oare se poate face asta lucrand in partida simpla? Sau e neaparat sa lucrez in partida dubla? Si chiar si daca lucrez in partida dubla, pot sa contabilizez ven si cheltuielile in felul descris mai sus? Sper ca nu m-am lungit prea mult si ca am fost explicita. Mentionez ca , in cazul unui srl cu acelasi tip de activitate, nu am nici o neclaritate ( sau asa-mi place sa cred)