Pagina 1 din 1

Inspectie fiscala depasire plafon TVA

Scris: Joi Mar 19, 2020 3:18 pm
de lunguf586
Buna ziua. La sf anului trecut s-a inceput o inspectie fiscala pt PFA la norma de venit, pt ca ANAF a constatat depasirea plafonului de TVA pt anul 2017, prin controlul incrucisat (daca am inteles bine) al Clientului (platitor de TVA).
S-a finalizat inspectia si, in raportul de inspectie fiscala, s-a calculat TVA colectata prin deducerea TVA-ului din veniturile incasate, nu prin aplicare TVA la veniturile incasate.
Este corect, va rog? Este vreo diferenta de calcul daca Clientul este sau nu platitor de TVA?
PFA-ul a fost inregistrat din oficiu in scopuri de TVA in luna finalizarii raportului de inspectie fiscala (feb a.c.).

Multumesc anticipat. Toate cele bune.

Re: Inspectie fiscala depasire plafon TVA

Scris: Joi Mar 19, 2020 5:56 pm
de tomac
De ce nu ar fi corect?
E corect. Pentru că prețurile din facturi erau, implicit prețuri care se consideră a fi finale așadar ar fi conținut TVA.
S-a ajuns aici pentru că acea persoană nu și-a condus evidența fiscală - jurnalele de TVA în speță.
Este scutită de conducerea evidenței contabile, dar nu și de cea a evidențelor fiscale. Iar jurnalele de TVA și registrul de evidență fiscală sunt, din punct de vedere legal, evidențe fiscale nu contabile.

Re: Inspectie fiscala depasire plafon TVA

Scris: Vin Mar 20, 2020 1:12 am
de lunguf586
Multumesc pentru raspuns!

PFA a prestat servicii de consultanta IT, la un tarif orar, catre o firma contractoare, clientul fiind in acest caz subcontractor. In acest context pretul final este interpretat tot ca fiind suma facturata sau suma facturata este baza pentru care acum trebuie sa aplice TVA ?
Mentionez ca PFA are o clauza in contract, cf careia, in cazul in care PFA-ul ajunge sa depaseasca plafonul de TVA, ar urma sa factureze acelasi tarif la care sa adauga tva-ul in vigoare la data depasirii plafonului.
Incerc sa imi dau seama daca se poate face ceva pt a recupera acest tva de la client, care este dispus sa il plateasca, in contextul in care s-ar fi putut face corectia de tva pe facturi, stornand facturile fara tva si repunandu-le cu tva, aplicat la suma incasata, pe perioada in care PFA-ul trebuia sa factureze cu tva.

Exista in codul fiscal vreo diferentiere intre facturile emise catre persoane fizice/alte entitati neplatitoare de TVA si catre persoanele juridice platitoare de TVA ? Adica, pe relatia cu o firma platitoare de TVA se considera ca suma factura este baza la care ar fi trebuit sa i se adauge TVA ?
Sau indiferent de tipul clientului, suma din factura este considerata ca avand TVA-ul inclus?

Multumesc inca o data!

Re: Inspectie fiscala depasire plafon TVA

Scris: Sâm Mar 21, 2020 10:52 pm
de lunguf586
Nicio recomandare, va rog?

Re: Inspectie fiscala depasire plafon TVA

Scris: Lun Mar 30, 2020 5:45 pm
de tomac
Dacă în contractul cu clientul nu este făcută mențiune legată de TVA atunci, da, prețul din contract este considerat final.
Dacă are o astfel de mențiune, atunci facturați cu TVA adăugat la facturile inițiale.
La o adică puteți face mai multe facturi
- o factură de stornare pentru factura fără TVA
- o factură pe aceiași valoare dar cu TVA calculat de ANAF
- o factură de stornare pentru factura cu TVA calculat de ANAF
- o factură cu preț+TVA conform prevederilor contractuale. Nu cred că se supără cineva că ați colectat mai mult.

Re: Inspectie fiscala depasire plafon TVA

Scris: Vin Apr 03, 2020 10:06 am
de lunguf586
Phiu, ce bine suna. Sa vedem ce zice firma contractoare. Pana cum nu s-au aratat decat nemultumiti de faptul ca munca prestata a fost redusa si ca trebuie modificate pontaje si rapoarte. Mutumesc din suflet de sugestie!

Re: Inspectie fiscala depasire plafon TVA

Scris: Dum Apr 12, 2020 10:02 pm
de tomin229
Totul se rezuma la acceptul clientului d-voastra de a accepta corecția facturilor , respectiv stornarea chiar si in bloc a celor inițiale si refacturarea lor cu TVA , respectiv acceptul clientului de a va plății acel TVA după care sa-l deducă.
Pt informații suplimentare puteti sa ma sunați la tel 0722272959 si va explic in detaliu ce aveti de facut . Inclusiv din partea ANAF ar trebui să vi se puna in vedere ca aveti acest drept . Încă un aspect important , ANAF , din 2015 are obligația de a stabili TVA DE PLATA , adică să calculeze TVA si deductibil nu numai colectat , deci mare grija dacă dețineți facturi care pot constitui cheltuieli deductibile purtătoare de TVA deductibil