Pagina 1 din 1

Refuz stornare factura

Scris: Joi Mar 27, 2025 11:13 am
de szaboa986
Buna tuturor!
Desi nu are legatura cu programul Saga, totusi as dori sa va cer parerea in legatura cu situatiile cu care ma confrunt.
1. Fedex emite o factura de servicii transport si incarca pe SPV, care nu are legatura cu noi. Firma care a beneficiat de acest serviciu, scrie la Fedex si explica ca factura trebuie emisa pe ei, dar din 15 ianuarie 2025 pana azi, dupa nenumerate instiintari, Fedex inca nu a corectat eroarea. Nici noi n-am primit factura de storno, nici firma beneficiara de servicii nu a primit factura de la Fedex.
2. Un angajat de al nostru comanda de la Emag niste lucruri personale, si din greseala lasa datele noastre la datele facturarii. In momentul incarcarii primei facturi pe SPV (din cele trei furnizori, colaboratori emag), noi observam problema, sesizam angajatul, aceasta sesizeaza Emag-ul, ei sesizeaza firmele colaboratoare. Cele care inca nu au incarcat pe SPV factura, corecteaza sau fac ce vor, dar noi nu vedem pe SPV, cel care a incarcat pe SPV face factura de storno si le incarca. Totul pare OK, dar Emag emite cele trei facturi de transport pe numele nostru si le incarca pe SPV. La sesizarea noastra comunica ca ei nu pot sa storneze factura (habar n-am de ce) si sa emita pe numele persoanei fizice, de unde au si intrat banii in contul celor de la Emag.
Evident am transmis si la ANAF situatiile de mai sus, dar am primit un raspuns de nimic de la ei, practic au evitat raspunsul si au inserat texte din lege care nu au nici o legatura cu raspunsul, fiindca adevarul este ca nu exista un raspuns legal.
Teoretic pot sa comand orice de pe Emag pe numele unei firme X pe care vreau sa batjocoresc (fut :twisted: ), apoi ei sa rezolve treaba. Din pacate ANAF nu are proceduri in astfel de cazuri.
In primul caz am putea sa dam in judecata pe Fedex, in al doilea caz cum as putea scadea soldul daca totusi decid sa introduc facturile (3 facturi de 11,99 lei), fiindca la Emag soldul e 0, pe cand la mine ar fi de 3x11.99 lei?
Voi ce ati face? Ati avut asemenea cazuri?

Re: Refuz stornare factura

Scris: Joi Mar 27, 2025 11:50 am
de tomac
Nu le înregistrați. Niciuna din ele. Chiar dacă sunt primite prin e-factura. Trimiteți mesaj prin SPV. Și păstrați indexul mesajului trimis.

Re: Refuz stornare factura

Scris: Joi Mar 27, 2025 12:22 pm
de szaboa986
tomac scrie: Joi Mar 27, 2025 11:50 am Nu le înregistrați. Niciuna din ele. Chiar dacă sunt primite prin e-factura. Trimiteți mesaj prin SPV. Și păstrați indexul mesajului trimis.
Da, evident la data respectiva, am trimis mesaj prin SPV pentru refuz factura.
Sa stiti ca am sunat si la ANAF, inainte sa trimit solicitarea in scris, si acolo verbal am primit raspunsul cum ca suntem obligati sa inregistram fiecare factura care intra prin e-factura. Inteleg logica, fiindca TVA-ul meu nu o sa corespunda, si la 394 o sa avem diferente, dar la cazuri concrete a zis sa intreb de la Ceccar sau de la consultanti contabili, de parca ei ar putea sa dea un raspuns care nu are legatura cu legiile la care se refera asistentii contribuabili de la Anaf.
Mersi pentru raspuns.

Re: Refuz stornare factura

Scris: Joi Mar 27, 2025 1:11 pm
de tomac
Nu, nu sunteți obligat să faceți asta.
Din moment ce există refuz scris, din moment ce eu nu sunt beneficiar efectiv al serviciilor, acestea nu mi-au fost prestate mie, bunurile nu mi-au fost livrate mie și acest lucru este evident, atunci nu sunt obligat să înregistrez o factură emisă în fals/în mod eronat către mine.,
Mai mult, există reglementat clar cum se corectează documentele, procedură din codul fiscal. Există și articol care spune când se ajustează baza de impozitare - unul din motive fiind refuzul clientului.
Faptul că există diferențe pe 394 nu înseamnă absolut nimic în acest caz. Ele sunt normale și sunt și explicabile.