Salutari.
Emit o factura de abonament in valoare de 500 lei in Noiembrie. Clientul imi plateste 700 lei tot in Noiembrie.
Eu verific extrasul de cont abia pe 10 Decembrie si observ ca mi-a platit suma de 200 de lei in plus in Noiembrie.
Cum inregistrez in contabilitate suma de 200 in luna Noiembrie avand in vedere ca factura de avanas pe Noimebrie(pt suma de 200 lei) nu pot sa o mai emit ca deja suntem in 10 decembrie ?
e ok:
5121 = 419 : 161 lei noiembrie
5121 = 4427: 39 lei noiembrie
Mersi!
Suma achitata in avans TVA la incasare
-
- Mesaje: 300
- Membru din: Mie Iul 28, 2010 12:00 am
- fagarasa176
- Mesaje: 8239
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: Suma achitata in avans TVA la incasare
Duci suma pe 473
In 419 duci avansurile la care ai emis factura
In 419 duci avansurile la care ai emis factura
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!
-
- Mesaje: 300
- Membru din: Mie Iul 28, 2010 12:00 am
Re: Suma achitata in avans TVA la incasare
pai de acord, dar sunt cu TVA la incasare deci trebuie sa evidentiz TVA-ul in momentul incasarii:
5121 = 473 161 lei
5121 = 4427 30 lei
hm..
5121 = 473 161 lei
5121 = 4427 30 lei
hm..
Re: Suma achitata in avans TVA la incasare
Pentru RadulescuR594
Daca ai observat ca ti-a platit o suma mai mare atunci trebuia sa emiti o factura de avans pentru diferenta, iar la emiterea urmatoarei facturi de abonament sa stornezi avansul.
Daca nu vrei sa procedezi cum am descris mai sus procedezi asa cum a mentionat FagarasA176, deoarece TVA-ul trebuie sa colectezi la incasarea facturii si nu la incasare unei sume.
Daca ai observat ca ti-a platit o suma mai mare atunci trebuia sa emiti o factura de avans pentru diferenta, iar la emiterea urmatoarei facturi de abonament sa stornezi avansul.
Daca nu vrei sa procedezi cum am descris mai sus procedezi asa cum a mentionat FagarasA176, deoarece TVA-ul trebuie sa colectezi la incasarea facturii si nu la incasare unei sume.
Re: Suma achitata in avans TVA la incasare
Si eu am situatii similare, in care clientii sunt prea constiinciosi si platesc mai mult decat e pe factura, sau rotunjesc factura.
Intrebarea mea este daca e ok sa folosim contul 462 pentru acele sume micute, descoperite ulterior ca platite in banca in plus si pentru care nu iti vine sa faci facturi (sub 2 ron, 0.05 ron, etc)? E corect, ca si functiune, sau sa folosim 473? Mi se pare un pic cam "general" 473-ul. Evident, cu analitice. Am inteles ca 419 nu e folosit corect in acest caz.
Multumesc.
Intrebarea mea este daca e ok sa folosim contul 462 pentru acele sume micute, descoperite ulterior ca platite in banca in plus si pentru care nu iti vine sa faci facturi (sub 2 ron, 0.05 ron, etc)? E corect, ca si functiune, sau sa folosim 473? Mi se pare un pic cam "general" 473-ul. Evident, cu analitice. Am inteles ca 419 nu e folosit corect in acest caz.
Multumesc.
Re: Suma achitata in avans TVA la incasare
Contul 462 (daca ati observat) se comporta ca un furnizor (atunci cand trec sume in acest cont mi se "deschide" o fereastra in care sunt invitat sa "aleg" suma pe care o sting.
Asa cum spunea si BalazsE treceti in 473 sau suma respectiva o treceti tot in 401/4111
Exemplu:
Am emis o factura unui client de 110,56 lei (nu stiu de unde mi-a venit cu si 56 de bani)
Sunt cu TVA la incasare ca firma (sau chiar sunt cu TVA la emiterea facturii, nu are importanta)
Clientul meu plateste 111 lei
Aleg sa sting intai debitul (5121=4111) pentru 110,56 lei dupa care mai adaug inca un rand cu acelasi numar de OP si trec manual 5121=4111.analitic distinct 0,44 lei
Sa admitem ca urmatoarea data clientul meu tine cont de cei 0,44 lei platiti anterior si imi plateste mai putin cu acea suma.
Inregistrez incasarea conform extrasului si sumei facturii de stins dupa care:
Adaug o inregistrare noua:
- stornez in Banca cei 0,44 lei platiti (minus5121=minus4111 pentru 0,44 lei)
Adaug o inregistrare noua:
- inregistrez corect 0,44 lei si asociez o factura sau o portiune de factura pe plus (plus5121=plus4111)
Oricum la fel ati fi procedat si cu 473 (exact asa cum am descris mai sus) adica in Banca ati fi stornat suma platita/incasata la un moment dat si ati fi repus corect plata/incasarea.
Asa cum spunea si BalazsE treceti in 473 sau suma respectiva o treceti tot in 401/4111
Exemplu:
Am emis o factura unui client de 110,56 lei (nu stiu de unde mi-a venit cu si 56 de bani)
Sunt cu TVA la incasare ca firma (sau chiar sunt cu TVA la emiterea facturii, nu are importanta)
Clientul meu plateste 111 lei
Aleg sa sting intai debitul (5121=4111) pentru 110,56 lei dupa care mai adaug inca un rand cu acelasi numar de OP si trec manual 5121=4111.analitic distinct 0,44 lei
Sa admitem ca urmatoarea data clientul meu tine cont de cei 0,44 lei platiti anterior si imi plateste mai putin cu acea suma.
Inregistrez incasarea conform extrasului si sumei facturii de stins dupa care:
Adaug o inregistrare noua:
- stornez in Banca cei 0,44 lei platiti (minus5121=minus4111 pentru 0,44 lei)
Adaug o inregistrare noua:
- inregistrez corect 0,44 lei si asociez o factura sau o portiune de factura pe plus (plus5121=plus4111)
Oricum la fel ati fi procedat si cu 473 (exact asa cum am descris mai sus) adica in Banca ati fi stornat suma platita/incasata la un moment dat si ati fi repus corect plata/incasarea.
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!