organizare spectacole

Mesaj
Autor
stroiee
Mesaje: 27
Membru din: Lun Ian 10, 2011 12:00 am

organizare spectacole

#1 Mesaj de stroiee »

O societate platitoare de TVA organizeaza spectacole de jazz si pune in vanzare biletele printr-un comisionar.
Intrebari:
1. Cum se emite corect factura pentru incasarea contravalorii biletelor vandute:
a. Eu ca organizator emit factura de decontare fara TVA pentru comisionar si apoi fac o autofactura pentru a colecta TVA?
sau
b. Eu ca organizator emit factura cu TVA catre comisionar?
2. Ce cota de TVA ar trebui sa aplicam pentru astfel de spectacole 24% sau 9%

paturcai
Mesaje: 8113
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: organizare spectacole

#2 Mesaj de paturcai »

Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

stroiee
Mesaje: 27
Membru din: Lun Ian 10, 2011 12:00 am

Re: organizare spectacole

#3 Mesaj de stroiee »

Va multumesc..acest material l-am studiat si eu, dar poate daca va povestesc mai detaliat problema ma puteti ajuta cu un sfat.

Asa cum va spuneam societatea in cauza organizeaza spectacole de jazz. Biletele se vad printr-un partener.
Pana acum emiteam factura catre partener pentru biletele vandute cu cota de TVA 24% dar acum comisionarul imi spune ca trebuie sa-i fac doar o factura de decontare care sa nu contina TVA, factura pe care sa o fac in baza raportului lunar cu vanzarea biletelor, si separat sa fac o autofactura pe baza careia sa-mi inregistrez veniturile si sa colectez TVA-ul.
Totodata imi spune ca ar trebui sa colectez un TVA de 9% si nu de 24% cum am facut-o pana acum.(ca asa procedeaza si ceilalti organizatori)

1. Ce parere aveti acest gen de spectacole poate intra in categoria evenimentelor culturale sau al spectacolelor de divertisment?
2. Care varianta de facturare ar fi corecta?

paturcai
Mesaje: 8113
Membru din: Mie Feb 07, 2007 12:00 am

Re: organizare spectacole

#4 Mesaj de paturcai »

In regula, deobicei se discuta cu partenerii, contabilii celor doua entitati punandu-se de acord.
In situatia in care parterul dvs - comisionarul - va spune ca nu facturati corect, atunci contabilul de la cealalta firma sa-i spuna si baza legala.
Eu asa procedez: daca mi se spune ca am interpretat gresit o situatie atunci ii cer celui care mi-a facut cunoscut acest lucru baza legala potrivit careia trebuie sa inregistrez/emit cum spune el.
Asta nu inseamna ca nu sititi sau cel care va da solutia este mai "tare".
In niciun caz.
Cereti-i baza legala!
Studiati-o si veniti iute pe forum si dezvaluiti-o!
;)
Am vazut viitorul. Nu mi-l permit!

Scrie răspuns