
Completare dispozitie de plata
-
- Mesaje: 352
- Membru din: Vin Feb 06, 2009 12:00 am
Completare dispozitie de plata
Buna ziua, va rog sa-mi spune-ti, cine completeaza si semneaza dispozitia de plata/incasare catre casierie ?? De ex. pentru o disp. de plata catre casierie la nume si prenume pe prima pagina pe cine trec ? Apoi pe verso la rubrica date privind beneficiarul sumei ale cui date le trec ? 

Re: Completare dispozitie de plata
DISPOZITIE DE PLATA/ÎNCASARE CATRE CASIERIE (Cod 14-4-4)
1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, în vederea achitarii în numerar a unor sume,
potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli
de deplasare, precum si a diferentei de încasat de catre titularul de avans în
cazul justificarii unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de
materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, în vederea încasarii în numerar a unor sume
care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor
legale;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casa si în
contabilitate, în cazul platilor în numerar efectuate fara alt document
justificativ.
2. Se întocmeste în doua exemplare de catre compartimentul financiarcontabil:
- în cazul utilizarii ca dispozitie de plata, când nu exista alte documente
prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal
etc.);
- în cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru
cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizarii ca dispozitie de încasare, când nu exista alte
documente prin care se dispune încasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de întocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru
viza în cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe încasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de încasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; în cazul platilor se semneaza si de catre persoana care
a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru
efectuarea înregistrarilor în contabilitate (exemplarul 2);
- la platitor (exemplarul 1).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de
casa.
1. Serveste ca:
- dispozitie pentru casierie, în vederea achitarii în numerar a unor sume,
potrivit dispozitiilor legale, inclusiv a avansurilor aprobate pentru cheltuieli
de deplasare, precum si a diferentei de încasat de catre titularul de avans în
cazul justificarii unor sume mai mari decât avansul primit, pentru procurare de
materiale etc.;
- dispozitie pentru casierie, în vederea încasarii în numerar a unor sume
care nu reprezinta venituri din activitatea de exploatare, potrivit dispozitiilor
legale;
- document justificativ de înregistrare în registrul de casa si în
contabilitate, în cazul platilor în numerar efectuate fara alt document
justificativ.
2. Se întocmeste în doua exemplare de catre compartimentul financiarcontabil:
- în cazul utilizarii ca dispozitie de plata, când nu exista alte documente
prin care se dispune plata (exemplu: stat de salarii sau lista de avans chenzinal
etc.);
- în cazul utilizarii ca dispozitie de plata a avansurilor pentru
cheltuielile de deplasare, procurare de materiale etc.;
- în cazul utilizarii ca dispozitie de încasare, când nu exista alte
documente prin care se dispune încasarea (avize de plata, somatii de plata etc.).
Se semneaza de întocmire la compartimentul financiar-contabil.
3. Circula:
- la persoana autorizata sa exercite controlul financiar preventiv, pentru
viza în cazurile prevazute de lege;
- la persoanele autorizate sa aprobe încasarea sau plata sumelor respective;
- la casierie, pentru efectuarea operatiunii de încasare sau plata, dupa caz, si se semneaza de casier; în cazul platilor se semneaza si de catre persoana care
a primit suma;
- la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de casa, pentru
efectuarea înregistrarilor în contabilitate (exemplarul 2);
- la platitor (exemplarul 1).
4. Se arhiveaza la compartimentul financiar-contabil, anexa la registrul de
casa.
-
- Mesaje: 352
- Membru din: Vin Feb 06, 2009 12:00 am
Re: Completare dispozitie de plata
Multumesc, dar as dori un raspuns mai punctual deoarece se fac multe confuzii in firma...Revin la intrebarea initiala, deci cine le intocmeste si semneaza ??
- fagarasa176
- Mesaje: 8239
- Membru din: Mar Ian 12, 2010 12:00 am
- Localitate: ..la mare...la soare
- Contact:
Re: Completare dispozitie de plata
Mai punctual decat textul din lege ce vrei?
Desene?
Desene?
Stiu ca sunt prost, dar cand ma uit in jur prind curaj!