Buna seara
Va rog frumos sa ma ajutati in urmatoarea speta, deoarece nu m-am mai confruntat cu asemenea cazuri:
1. In luna februarie 2016, o firma nou infiintata in Romania, a facut achizitii de utilaje din Italia. La acea data firma, din Romania, nu era inregistrata in scopuri de TVA (D088, fiind aprobata a 2-a oara,doar in 29.02.2016). Nu a fost depus si aprobat ROI, D091, D095 din lipsa de documente anexa la declaratii. ROI s-a aprobat de abia in 21.03.2016.
2. Firma din Italia desi la 16.02.2016 nu a solicitat si primit de la firma din Romania, un cod valid de TVA, a intocmit factura fara TVA pentru aceasta tranzactie. Abia la 21.03.2016 firma romaneasca a obtinut ROI. Daca mai este cazul sa depun, in numele acestei firme(din Romania), acum, 091(deoarece 091 nu a fost depus odata cu declaratia 095) ?
3. Pentru tranzactia descrisa mai sus, trebuie sa transmit valoarea TVA in decontul 301, si apoi in D 300, cu minus?
4. Am unele nelamuriri si in ceea ce priveste modul de utilizare a programului SAGA pentru aceasta problema si anume:
- la inregistrarea facturii cu utilaje, mentionata mai sus, mi-a aparut NC-ul 2131 = 401 ( nu ar fi trebuit sa fie 2131 = 404;
4426 = 404?).
5. Nu apare suma in jurnalul la 301 , nici in 300, nici in 390.
6. Daca ajustez si trec, in D300, TVA -ul aferent facturii , care sunt pasii de urmat in programul SAGA, pentru a ma putea incadra in termenul de 25.03.2016?
Multumesc frumos, anticipat, pentru ajutorul pretios pe care mi l-ati putea oferi.
Voichita.
solicitare info despre achizitii intracomunitare urgent
Re: solicitare info despre achizitii intracomunitare urgent
Care este valoarea utilajelor? În lei, nu în EUR.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: solicitare info despre achizitii intracomunitare urgent
450 000 RON(patrusutecincizecimii)
Re: solicitare info despre achizitii intracomunitare urgent
Aveați obligația de a vă înregistra pentru AIC anterior achiziției efectuate. Chiar dacă nu erați înregistrat în scopuri de TVA în România. Înregistrarea pentru AIC nu depindea de 088.
La AIC aveați obligația plății TVA la valoarea facturată de partenerul extern. Dacă deveniți plătitor de TVA puteați ajusta acel TVA în sensul deducerii lui.
Nu ați făcut asta, așa că riscați o sancțiune contravențională pentru neînregistrarea în scopuri de TVA pentru AIC și neînregistrarea în ROI, precum și dobânzi de la data la care ați fi avut obligația plății acelui TVA până la data depunerii primului decont în care ați fi înregistrat ajustarea TVA pentru acele bunuri.
Nu mai depuneți acum D301 pentru că nici nu aveți cum. La fel nu depuneți nici D390.
Sfatul meu e să luați legătura cu cei din Italia să vă storneze factura din februarie și să vă refacă factura cu martie după ce ați devenit plătitor de TVA și ați fost înregistrat în ROI. Așa o veți putea înregistra corect și nu ați mai avea probleme.
Facturile din UE se înregistrează prin intrări - valută.
Dacă furnizorul nu are contul 401 ci 404 se setează contul analitic ca atare la crearea furnizorului. Programul propune 401, dar utilizatorul poate schimba acel cont. Dacă furnizorul există deja și are asociat cont 401.analitic pot să-l mai creez încă odată cu o denumire ușor modificată (de exemplu FURNIZOR SRL nu e același cu FURNIZOR S.R.L. și să-i pun cont 404.analitic).
La operarea unei facturi emisă de o firmă din altă țară decât RO, 4426 apare numai pentru cazurile în care eu, beneficiar din RO, sunt persoana obligată la plata TVA și aplic taxarea inversă și atunci 4426 e în corespondență cu 4427. În rest nu are de ce să apară 4426.
Nu puteți și nu aveți drept de deducere a unei taxe înscrise pe o factură emisă de un partener din alt stat. Dacă aveți un astfel de caz, acel TVA devine parte a prețului de achiziție. Eventual puteți să-l solicitați la restituire statului respectiv prin formularul 318.
La AIC aveați obligația plății TVA la valoarea facturată de partenerul extern. Dacă deveniți plătitor de TVA puteați ajusta acel TVA în sensul deducerii lui.
Nu ați făcut asta, așa că riscați o sancțiune contravențională pentru neînregistrarea în scopuri de TVA pentru AIC și neînregistrarea în ROI, precum și dobânzi de la data la care ați fi avut obligația plății acelui TVA până la data depunerii primului decont în care ați fi înregistrat ajustarea TVA pentru acele bunuri.
Nu mai depuneți acum D301 pentru că nici nu aveți cum. La fel nu depuneți nici D390.
Sfatul meu e să luați legătura cu cei din Italia să vă storneze factura din februarie și să vă refacă factura cu martie după ce ați devenit plătitor de TVA și ați fost înregistrat în ROI. Așa o veți putea înregistra corect și nu ați mai avea probleme.
Facturile din UE se înregistrează prin intrări - valută.
Dacă furnizorul nu are contul 401 ci 404 se setează contul analitic ca atare la crearea furnizorului. Programul propune 401, dar utilizatorul poate schimba acel cont. Dacă furnizorul există deja și are asociat cont 401.analitic pot să-l mai creez încă odată cu o denumire ușor modificată (de exemplu FURNIZOR SRL nu e același cu FURNIZOR S.R.L. și să-i pun cont 404.analitic).
La operarea unei facturi emisă de o firmă din altă țară decât RO, 4426 apare numai pentru cazurile în care eu, beneficiar din RO, sunt persoana obligată la plata TVA și aplic taxarea inversă și atunci 4426 e în corespondență cu 4427. În rest nu are de ce să apară 4426.
Nu puteți și nu aveți drept de deducere a unei taxe înscrise pe o factură emisă de un partener din alt stat. Dacă aveți un astfel de caz, acel TVA devine parte a prețului de achiziție. Eventual puteți să-l solicitați la restituire statului respectiv prin formularul 318.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.
Re: solicitare info despre achizitii intracomunitare urgent
Va multumesc frumos pentru informatiile transmise .
V-as ruga sa ma ajutati cu cateva precizari suplimentare referitoare la declaratia 318 pe care as dori sa o depun:
-am dreptul sa solicit rambursare daca la data achizitiei nu eram inregistrati in scop de tva?
-cu alte cuvinte are rost sa depun declaratia 318 si sunt sanse sa primim tva_ul platit ?
cu multumiri
V-as ruga sa ma ajutati cu cateva precizari suplimentare referitoare la declaratia 318 pe care as dori sa o depun:
-am dreptul sa solicit rambursare daca la data achizitiei nu eram inregistrati in scop de tva?
-cu alte cuvinte are rost sa depun declaratia 318 si sunt sanse sa primim tva_ul platit ?
cu multumiri
Re: solicitare info despre achizitii intracomunitare urgent
Nu, nu are rost.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.