Cheltuieli interes personal

Mesaj
Autor
niciud442
Mesaje: 3
Membru din: Lun Iul 17, 2023 9:57 am

Cheltuieli interes personal

#1 Mesaj de niciud442 »

Buna seara,

Am o speta careia nu stiu cum sa ii dau de cap.
Administratorul firmei a achizitionat diverse produse care sunt folosite in scop personal dar si produse folosite in scopul activitatii, pe aceeasi factura emisa pe firma, factura platita integral din contul personal al acestuia.
Cum imi recomandati sa le tratez? Produsele care sunt pentru activitate le evidentiaza printr-un decont de cheltuieli, urmand sa isi deconteze sumele aferente. Ce fac cu cealalta parte a facturii, care este achitata din contul personal si nu se vor deconta sumele catre administrator fiind cheltuieli personale? Cum vedeti inregistrarea in contabilitate?

Multumesc anticipat!

Avatar utilizator
tomac
Mesaje: 26062
Membru din: Sâm Oct 31, 2009 12:00 am
Localitate: Beiuş, Bihor

Re: Cheltuieli interes personal

#2 Mesaj de tomac »

Eu nu o văd bine.
În primul rând că suma respectivă ar fi în sold la furnizor și stingerea s-ar face prin venituri. Veniturile firmei, nu a lui. Dacă sunt cheltuieli legate de persoană, atunci automat pot fi considerate venituri obținute de persoana respectivă și taxate la el ca venituri din alte surse cu reținere la sursă a impozitului. Adică ar plăti impozit și firma și el.
Sfatul meu pentru deștepții ăștia e să evite cumpărarea cu factură emisă către firma lor pentru bunuri sau servicii utilizate de ei ca persoane. Aici e și mai lipsit de logică câtă vreme plătește din contul personal totul.
Mi se pare stupid de-a dreptul o astfel de abordare și nu pricep ce-i face să nu facă două comenzi separate, două facturi distincte.
Cu cât știu mai multe cu atât îmi dau seama că știu prea puțin.

niciud442
Mesaje: 3
Membru din: Lun Iul 17, 2023 9:57 am

Re: Cheltuieli interes personal

#3 Mesaj de niciud442 »

La fel i-am sfatuit si eu si asa vor face pe viitor, nu pot explica logica asta ca n-am mai intalnit-o pana acum, doar ca am preluat firma cu reconstituire de contabilitate pe ultimii 2 ani ca nu e depus nimic. Si momentan am facturile astea din urma pe care zau ca nu stiu cum sa le inregistrez asa incat sa nu afectez societatea pentru niste sume care nu-s ale ei si nici macar platite prin ea.
Din ce inteleg, se poate inregistra 6588=401, 401=7588 cu soldul care ramane neachitat, impozit micro/profit la 7588 sau este nevoie de trecerea sumelor si prin 461 si impozitate cu 10%?

Multumesc.

Scrie răspuns