La un complex turisitc vreau sa ofer clientilor mei cate o sticla de sampanie gratis.
Abia am deschis si vreau sa promovez locatia.
1-Ce documente imi sunt necesare pentru a face scaderea din gestiune a sticlelor oferite?
2-Le pot conta in 623.02 =cheltuieli de promovare, reclama?
Multumesc!
produse oferite promotional
Re: produse oferite promotional
Avand la dispozitie OG.99/2000 :
1.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea/promovarea ar fi necesara o HAGA (decizie) , din care sa rezulte perioada (data inceput ..data sfarsit), precum si scopul/obiectivul (cresterea numarului de clienti)..probabil criterii de acordare, justificari in general...in fine..;
2.Daca indeplinim criteriul de la punctul 1...da putem sa le contam in 623.analitic si vom fi atenti la calculul impozitului pe profit (art.21 alin.2 lit.d) si...mai ales la art.145 alin.5 li.b:
(5) Nu sunt deductibile:
b) taxa datorată sau achitată pentru achiziţiile de băuturi alcoolice şi produse din tutun, cu excepţia cazurilor în care aceste bunuri sunt destinate revânzării sau pentru a fi utilizate pentru prestări de servicii.
O alta solutie ar fi sa le tratam ca si reduceri comerciale, gen la X vanzare unu gratis.E un exemplu in Ghidul omfp mai pe la pagina 115, unde citim printre altele ca "Acordarea celui de-al treilea produs gratuit poate fi deci asimilată, din punct de vedere valoric, unei reduceri comerciale acordate la momentul vânzării".
Despre dicounturi/reduceri, pe forum Saga:
ReduceriBonificatiiDiscounturi
1.
Pentru recunoasterea cheltuielilor cu publicitatea/promovarea ar fi necesara o HAGA (decizie) , din care sa rezulte perioada (data inceput ..data sfarsit), precum si scopul/obiectivul (cresterea numarului de clienti)..probabil criterii de acordare, justificari in general...in fine..;
2.Daca indeplinim criteriul de la punctul 1...da putem sa le contam in 623.analitic si vom fi atenti la calculul impozitului pe profit (art.21 alin.2 lit.d) si...mai ales la art.145 alin.5 li.b:
(5) Nu sunt deductibile:
b) taxa datorată sau achitată pentru achiziţiile de băuturi alcoolice şi produse din tutun, cu excepţia cazurilor în care aceste bunuri sunt destinate revânzării sau pentru a fi utilizate pentru prestări de servicii.
O alta solutie ar fi sa le tratam ca si reduceri comerciale, gen la X vanzare unu gratis.E un exemplu in Ghidul omfp mai pe la pagina 115, unde citim printre altele ca "Acordarea celui de-al treilea produs gratuit poate fi deci asimilată, din punct de vedere valoric, unei reduceri comerciale acordate la momentul vânzării".
Despre dicounturi/reduceri, pe forum Saga:
ReduceriBonificatiiDiscounturi