Procedura de compensare TVA intre doua firme prin ANAF
Scris: Mie Aug 27, 2014 10:13 am
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Nu am mai avut pana acum un astfel de caz, si pe net nu am gasit informatii.
Exista o procedura prin care se poate compensa TVA intre doua firme prin intermediul ANAF? Care este baza legala?
Concret, o firma A executa lucrari de constructii pentru o firma B. Firma B nu are cine stie ce activitate, aproape deloc, a accesat fonduri europene pentru o constructie. Va primi facturi cu valori foarte mari de la firma A. Ambele firme sunt platitoare de TVA. Astfel ca B va trebui sa solicite ANAF rambursarea TVA in sume mari.
Eu sunt A, iar firma B mi-a zis ca exista o procedura prin care A factureaza cu TVA, insa nu primeste banii si nici nu ii plateste statului. Sincer, nu ma deranjeaza, oricum TVA-ul e o povara foarte mare. S-ar face un contract intre cele trei parti: A, B si ANAF. As vrea sa ma documentez putin, sa vad exact procedura si ce inregistrari contabile sunt, se depune vreun decont special de TVA?
Multumesc, orice informatie este folositoare.
Edit: ca este foarte important... Firma A ar avea vreo restrictie la deducerea TVA pentru facturile platite pentru realizarea acestei constructii? Atat timp cat eu nu primesc TVA si nici nu-l platesc, doar il facturez, ma gandesc sa nu apara probleme in deducerea TVA, atunci as avea eu TVA de recuperat.
Va rog sa ma ajutati intr-o problema. Nu am mai avut pana acum un astfel de caz, si pe net nu am gasit informatii.
Exista o procedura prin care se poate compensa TVA intre doua firme prin intermediul ANAF? Care este baza legala?
Concret, o firma A executa lucrari de constructii pentru o firma B. Firma B nu are cine stie ce activitate, aproape deloc, a accesat fonduri europene pentru o constructie. Va primi facturi cu valori foarte mari de la firma A. Ambele firme sunt platitoare de TVA. Astfel ca B va trebui sa solicite ANAF rambursarea TVA in sume mari.
Eu sunt A, iar firma B mi-a zis ca exista o procedura prin care A factureaza cu TVA, insa nu primeste banii si nici nu ii plateste statului. Sincer, nu ma deranjeaza, oricum TVA-ul e o povara foarte mare. S-ar face un contract intre cele trei parti: A, B si ANAF. As vrea sa ma documentez putin, sa vad exact procedura si ce inregistrari contabile sunt, se depune vreun decont special de TVA?
Multumesc, orice informatie este folositoare.
Edit: ca este foarte important... Firma A ar avea vreo restrictie la deducerea TVA pentru facturile platite pentru realizarea acestei constructii? Atat timp cat eu nu primesc TVA si nici nu-l platesc, doar il facturez, ma gandesc sa nu apara probleme in deducerea TVA, atunci as avea eu TVA de recuperat.