Pagina 1 din 1
Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Sâm Mai 16, 2015 4:12 pm
de vasilec857
Buna ziua!
O microintreprindere platitoare de TVA comercializeaza inghetata, astfel activitatea se desfasoara numai in perioada aprilie-septembrie. In luna mai a primit o decizie de la Finante ca i s-a anulat codul de TVA intrucat nu a desfasurat activitate in ultimele 6 luni.
Decontul de TVA trimestrial de la 25.01 si 25.04 au fost pe zero.
Ce trebuie sa faca, de declaratii trebuie sa depuna?
El in luna aprilie 2015 a achizitionat si vandut cu TVA, decizia primind-o in luna mai.
Doreste sa fie in continuare platitor de tva.
Multumesc!
Orice sfat este binevenit!
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Dum Mai 17, 2015 9:33 am
de paturcai
Depunere formular 099 in termen de maxim 180 zile de la data comunicarii privind reinregistrarea in scop de TVA MOTIVATA SOLID.
(pagina 4 coloana 2 jos si pagina 5 coloana 2 jos)
http://www.finantearges.ro/asistenta_co ... 202013.pdf
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Lun Mai 18, 2015 12:26 pm
de fagarasa176
paturcai scrie:in termen de maxim 180 zile
Nu mai exista termenul respectiv
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Lun Mai 18, 2015 3:56 pm
de vasilec857
1. dar ce termen este?
2. se depune si formularul 088? in cazul solicitarii codului de tva in urma anularii?
Multumesc!
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Lun Mai 18, 2015 5:51 pm
de balazse
Pentru VasileC857
O sugestie pe viitor, sa anunti clientul sa faca o achizitie minima pe baza de factura (ex: un pic, un top de hartie etc.) in fiecare trimestru, astfel nu intampina probleme de acest gen.
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Mar Mai 19, 2015 8:48 am
de fagarasa176
Sau o factura de posta ceva
1. nu mai exista termen
2. da
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Mar Mai 19, 2015 10:30 am
de paturcai
OK< este bine de stiut referitor la acel termen ca nu mai exista.
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Mar Mai 19, 2015 11:21 am
de vasilec857
Multumesc tuturor pentru sfaturi si pentru faptul ca existati sa ma(ne) luminati!
Inca 3 intrebari pe acest subiect (nou pt. mine):
Clientul este platitor de tva trimestrial. Decizia a primit-o in luna mai cu data anularii incepand de la 01.04.2015 (dupa 2 deconturi trimestriale pe zero, consecutive).
Facturi au fost emise cu tva pentru ca nu s-a stiut de anulare, acum tot cu tva.
1. Acest lucru presupune declararea tva-ului colectat de la 01.04.2015 in decl. 311 pana pe 25 mai si achitarea lui?
2. Facturile de achizitie de la 01.04.2015 incoace inca nu au fost inregistrate in contabilitate. Le poate inregistra fara sa deduca tva-ul, tocmai pt. a evita ajustarea in decl. 307?
3. In decl. 300 se mai inregistreaza ceva, trimestrial sau tot pana pe 25 mai?
Multumesc!
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Mar Mai 19, 2015 11:44 am
de tomac
1. Da
2. Da
3. Nu mai are treabă cu D300
Observație: ajustare se face și la bunuri aflate în stoc la data anulării = stocuri sau bunuri de capital.
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Mar Mai 19, 2015 12:11 pm
de vasilec857
Stocuri nu are.
1. Are mijoace fixe. Trebuie ajustat tva-ul si declarat, in decl. 307 pana pe 25 mai?
2. Are obiecte de inventar. Trebuie ajustat tva-ul?
3. pentru ce ajustezi si declari in decl. 307 cum se fac notele contabile?
scuze ca insist!
Multumesc!
Re: Anulare din oficiu cod TVA
Scris: Mar Mai 19, 2015 4:11 pm
de tomac
Ajustarea trebuia făcută și înregistrată în ultimul decont depus. Dacă nu s-a făcut, atunci ajustările ulterioare acelui decont se declară prin 307.
1. Și pentru imobilizări se face ajustare de TVA
2. Pentru obiecte de inventar în sold, ne-date în folosință. Adică cele ce sunt în sold la 303.
3. Ajustarea presupune pierderea dreptului de deducere
213x=4426
214=4426
3xx=4426
etc.
Dar ulterior anulării fiscale înlocuiți 4426 cu 4423 sau 4424 după caz.