Comert cu amanuntul si emitere BF
Scris: Joi Iul 09, 2015 7:15 am
Buna ziua!
Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi la inceput de drum al unei firme ca ,,mi-am prins urechile" si nu-i dau de capat in urmatorul caz:
O micro, neplatitoare de TVA, infiintata in iunie 2015 desfasoara comert cu amanuntul de rame, lentile ochelari, elemente optica. Nu are magazin ,,fizic", se duce la clienti cu sacosa (cum s-ar spune), achizitioneaza marfa, vinde, dar ramane si cu stocuri.
Nu are acelasi adaos comercial pt. toti clientii. Deocamdata si-a achizitionat casa de marcat, a achizitionat niste marfa (rame, lentile ochelari, tocuri) dar nu a inceput sa vanda.
Drept pentru care trebuie sa-l sfatuiesc cum sa emita Bon fiscal in situatia in care el incaseaza c/v marfii in 3 rate de la persoanele fizice.
Intrebari:
1. Ce fel de gestiune trebuie sa-i configurez in cazul acesta, cantitativ-valorica sau global valorica?
2. Cand inregistrez fact. de achizitie care are 30 de pozitii, le introduc pozitie cu pozitie, pe tip de produse asa cum sunt pe fact?
3. Ce coduri trebuie sa introduca in casa de marcat pt. a putea vinde in rate? deoarece clientul ii da banii pt. 1 rata, in alta zi ii da pt. o alta rata s.a.m.d.
4. O sa faca pt. client un contract in care stipuleaza in cate rate ii incaseaza c/v produsului dar nu vrea sa faca si factura, doar BF, a zis ca se ingoapa in hartii, drept pentru care nu stiu cum sa inregistrez in contabilitate un Rap. Z in care imi vor aparea: rata 1 rama ochelari, rata 1 lentila ochelari.
Va rog din suflet sa ma ajutati ca nu stiu cum e mai simplu, stiu ca aici gasesc cei mai buni sfatuitori.
O zi racoroasa, va doresc!
Va rog sa ma ajutati cu niste sfaturi la inceput de drum al unei firme ca ,,mi-am prins urechile" si nu-i dau de capat in urmatorul caz:
O micro, neplatitoare de TVA, infiintata in iunie 2015 desfasoara comert cu amanuntul de rame, lentile ochelari, elemente optica. Nu are magazin ,,fizic", se duce la clienti cu sacosa (cum s-ar spune), achizitioneaza marfa, vinde, dar ramane si cu stocuri.
Nu are acelasi adaos comercial pt. toti clientii. Deocamdata si-a achizitionat casa de marcat, a achizitionat niste marfa (rame, lentile ochelari, tocuri) dar nu a inceput sa vanda.
Drept pentru care trebuie sa-l sfatuiesc cum sa emita Bon fiscal in situatia in care el incaseaza c/v marfii in 3 rate de la persoanele fizice.
Intrebari:
1. Ce fel de gestiune trebuie sa-i configurez in cazul acesta, cantitativ-valorica sau global valorica?
2. Cand inregistrez fact. de achizitie care are 30 de pozitii, le introduc pozitie cu pozitie, pe tip de produse asa cum sunt pe fact?
3. Ce coduri trebuie sa introduca in casa de marcat pt. a putea vinde in rate? deoarece clientul ii da banii pt. 1 rata, in alta zi ii da pt. o alta rata s.a.m.d.
4. O sa faca pt. client un contract in care stipuleaza in cate rate ii incaseaza c/v produsului dar nu vrea sa faca si factura, doar BF, a zis ca se ingoapa in hartii, drept pentru care nu stiu cum sa inregistrez in contabilitate un Rap. Z in care imi vor aparea: rata 1 rama ochelari, rata 1 lentila ochelari.
Va rog din suflet sa ma ajutati ca nu stiu cum e mai simplu, stiu ca aici gasesc cei mai buni sfatuitori.
O zi racoroasa, va doresc!