Pagina 1 din 1

Inregistrari stornare avans

Scris: Lun Sep 07, 2015 11:42 am
de vasilec857
Buna ziua!

Care sunt inregistrarile contabile in situatia in care contractul cu un client in val. de 3000 lei prevede:
1. incasarea unui avans de 1000 lei, cu emitere de factura
2. incasarea transei 1 de 1000 lei
3. incasarea transei 2 de 1000 lei.

Multumesc!

Re: Inregistrari stornare avans

Scris: Mar Sep 08, 2015 1:53 pm
de tomac
Enunțul este incomplet sau este neclar.
Ce presupune: efectuarea de servicii, livrare de bunuri? Un avans nu se poate încasa decât sub rezerva emiterii unei facturi.

Re: Inregistrari stornare avans

Scris: Joi Sep 10, 2015 10:36 am
de vasilec857
Buna ziua!

1. Pentru incasarea unui avans (prestare de servicii fotografice) se emite factura de avans in valoare de 1000 lei. Nota contabila este 4111 = 419 cu 1000 lei, iar pt. incasarea avansului, nota este 5121 = 4111. OK?
2. Contractul de prestari servicii efectuate de mine in valoare totala de 3000 lei prevede facturarea unui avans de 1000 lei (el de la pct. 1) si restul de 2000 lei in 2 transe de cate 1000 lei, fiecare.

Intrebari:
1. Cand stornez avansul incasat de mine de 1000 lei, la facturarea primei transe sau celei de a -2-a?
2. Care sunt notele contabile?

Multumesc!

Re: Inregistrari stornare avans

Scris: Joi Sep 10, 2015 3:53 pm
de tomac
Contractul trebuie să prevadă valoarea lucrării și termenul de execuție. Factura trebuie emisă pentru lucrare cel târziu până în 15 a lunii următoare celei în care s-a stabilit termenul de execuție.
Dacă s-a stabilit prin contract să se emită 3 facturi, una pe un avans de 1000 lei și două pentru lucrare dar cu valoare, atunci emiteți cele două facturi - ulterioare celei de avans, folosind 2 poziții
1. Lucrări fotografie 1 x 1500 lei = 1500 lei
2. Stornare avans -1 x 500 lei = -500 lei
Total factură 1000 lei
Notele sunt
4111=419 pentru avans
5121=4111 încasarea avansului

pentru fiecare factură în parte, din următoarele două
4111=704....1500
4111=419...-500
5121=4111...1000